خرید و ساخت درب اتوماتیک کشویی برای کارخانه

درب های اتوماتیک صنعتی اکثرا در پارکینگ ها، آشیانه هواپیماها و واحدهای صنعتی که به کررات عبور و مرور در آنها انجام می شود کاربرد دارند، در اینگونه مکان ها درب های اتوماتیک صنعتی راحتی عملکرد، سرعت و صرف جویی در انرژی را به ارمغان می آورند که به معنای ضریب ایمنی و طول عمر بالای این درب هاست.

درب اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک صنعتی در انواع و اقسام متفاوتی تقسیم بندی می شوند و دارای قابلیت اطمینان بالا، حداکثر ایمنی، دوام عالی، با کیفیت بالا و ماندگاری می باشند. امروزه در طراحی سازه های جدید و مدرن استفاده از درب اتوماتیک صنعتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. تعداد تردد بالا، عایق صدا، ترافیک جمعیتی بالا، آسایش در رفت و آمد سالمندان، کاهش هزینه جهت خدمات رسانی به معلولان، کمبود فضا، ایجاد امکانات رفاهی بالا، مصرف بهینه انرژی و هزاران دلیل اینچنینی مؤلفه هایی هستند که ضرورت استفاده از انواع درب سوله و مسکونی را در انواع کاربری ها ضروری می کند.

متریال به کار رفته در درب اتوماتیک صنعتی آلومینیوم است، که دارای تیغه های آلومینیومی و کلاچ های مکانیکی نیز می باشد. درب های کشویی، کرکره ای، فولد آپ و درب سکشنال از انواع درب ها می باشند که بنابر مزایا و معایب و کاربری خود در مکانهای مختلفی استفاده می شوند. در این مقاله به معرفی درب اتوماتیک صنعتی از نوع کشویی می پردازیم.

درب اتوماتیک صنعتی کشویی

درب های اتوماتیک کشویی به ریلی نیز معروف می باشند. حرکت این درب ها به کمک گیربکس انجام می شود. سیستم گیربکس این نوع درب ها به دو صورت شانه ای و زنجیری می باشد. موتور این درب ها به صورت سه فاز (220 ولت) انجام فعالیت می کند. سه فاز بودن موتور بر طول عمر محصول می افزاید. کاربرد و مزیت استفاده از این درب ها در کشور بسیار زیاد می باشد و رفته رفته این درب ها جایگزین درب های قدیمی صنعتی می شوند. نحوه کار این درب ها بصورت افقی بر روی ریل است که عملیات باز و بسته شدن عملی می شود. سیستم حرکتی این درب کاملاَ اتوماتیک بوده و بدون دخالت هرگونه نیروی فیزیکی هر لنگه درب جابجا و حرکت می کند.

کاربردهای درب اتوماتیک کشویی صنعتی

کاربرد درب های اتوماتیک صنعتی در بیشتر صنایع بزرگ، کارخانجات، سازه های فلزی بزرگ، سوله ها، انبارها و ... می باشد. در فضاهایی که ماشین آلات صنعتی و بزرگ رفت و آمد می کنند باید از درب اتوماتیک صنعتی استفاده شود. درب های اتوماتیک صنعتی کشویی در مکان هایی که محدودیتی در عرض ورودی نداشته باشند و هیچ مانعی در جمع شدن درب ها در پهلو نباشد کاربرد دارند. اینگونه درب های اتوماتیک صنعتی به دلیل داشتن موتورهای بسیار قدرتمند به راحتی باز و بسته می شوند. نصب این دسته از درب ها علاوه بر افزایش راحتی و امنیت در تردد به زیبا سازی ظاهری نیز کمک می کند.

ساخت درب های اتوماتیک کشویی صنعتی برای ورودی کاربری هایی مثل سوله­ های صنعتی اقتصادی و مناسب بوده و در مقایسه با دیگر درب­ های آهنی بزرگ، سبک تر می­باشد. این درب ها قابلیت جابجایی آسانی دارند. به همین دلیل است که امروزه در ساخت درب آشیانه فرودگاه از درب کشویی فلزی استفاده می کنند.

ساخت درب اتوماتیک صنعتی کشویی

متریال ساخت درب اتوماتیک صنعتی کشویی بیشتر از فلز یا آلومینیوم (صفحات پلی اورتان) و یا ترکیب این دو می باشد. برای انتقال قدرت در این نوع درب ها از موتورهای سه فاز استفاده می شود. در هنگام قطع برق و عدم ذخیره باتری از سیستم خلاص کن استفاده می شود.

ساخت این نوع درب ها به گونه ای است که اگر مانعی در مسیر حرکت قرار گیرد درب به عقب بر می گردد و آسیبی به در وارد نمی شود. درب اتوماتیک کشویی به دلیل فضای بسیار کمی که در مسیر حرکتی اشغال می کند، برای مکان هایی که محدودیت فضایی دارند پیشنهاد می شود. سازه این درب ها به صورت یکپارچه می باشد و حرکت به کمک موتور و چرخ هایی که بر روی یک ریل قرار می گیرد انجام می شود.

مناسب ترین انتخاب برای فضاهای کم عرض این نوع از درب ها می باشند، چرا که عرض فضا را پوشش می دهند. به دلیل وزن سبک این درب ها به راحتی باز و بسته می شوند و به دو صورت 220 ولت و 24 ولت عرضه می شوند. گیربکس های این درب ها بسیار پرقدرت هستند به طوریکه می توانند درب هایی تا 400 کیلوگرم را جابجا کنند.

این نوع درب ها در ساختمان­های مسکونی و سازه های صنعتی و تجاری به کاربرده می شود تا مانع سرقت و امنیت بالا و راحتی تردد شود. درب های کشویی فلزی بسیار ایمن تر از درب­ های ضد سرقت آهنی که به راحتی با ابزارهای ساده ای مانند پیچ گوشتی باز می­شوند هستند.

درب کشویی اتوماتیک

ویژگی های درب اتوماتیک صنعتی کشویی

به دلیل مزیت های مهمی که درب های اتوماتیک دارند بسیار کاربرد می باشند. در ادامه برخی از ویژگی های مهم این نوع درب ها را بیان می کنیم:

هیچگونه محدودیتی در تعداد تردد درب اتوماتیک صنعتی کشویی وجود ندارد. از این رو در کارخانجات و اماکن بسیار بزرگ استفاده می شود.

در صورت وجود مانع سیستم خلاص کن عمل می کند. سیستم خلاص کن به صورت دستی می باشد که می توان برای اطمینان بیشتر از کلید خلاص کن هم بهره برد.

کلاچ های مورد استفاده در این نوع درب ها به دو صورت هیدرولیکی و مکانیکی است، که هر کدام از این کلاچ ها مزیت های بسیاری بهمراه دارد.

هنگام قطع برق می توان از قابلیت نصب باطری ذخیره کننده استفاده کرد.

سرعت حرکت درب را می توان تنظیم کرد. در برخی موارد که سرعت بالا نیاز باشد تنظیمات بر روی موتور دو سرعته و هرگاه به سرعت کم نیاز باشد تنظیمات بر روی موتور تک سرعته تنظیم می شود. سرعت حرکت درب از داخل تابلو فرمان تنظیم می گردد.

این درب مجهز به سیستم حسگر یا چشمی می باشد. هرگاه درب با مانع برخورد کند حسگر موجب توقف حرکت می شود.

با توجه به مزایای و ویژگی های منحصر بفرد عنوان شده انتخاب این نوع درب در فضاهایی که تعدد تردد داشته باشند پیشنهاد می شود.

ساخت درب کشویی فلزی سوله

درب­ های کشویی فلزی که در سوله کاربرد دارند برای تحمل سایش های سنگین صنعتی، مقاومت در برابر رطوبت و درجه حرارت­های متفاوت، ایجاد عایق صدا و محافظت در برابر انواع بادها و بالایای طبیعی به کار برده می شوند. با توجه به مقیاس ساخت، این درب در سوله و کاربری های صنعتی، بسیار مناسب می­باشد، چرا که نگهداری آنها نیز آسان و مقرون به صرفه است.

خرید درب اتوماتیک کشویی

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی در درب ­های اتوماتیک کشویی داشته باشید باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. باید جزئیات نصب درب را مطابق با موقعیتی که قرار است درب کشویی در آنجا قرار بگیرد را مد نظر قرار دهید تا انتخابی صحیح داشته باشید.

درب کشویی که انتخاب می کنید باید بیش از سه لوزی انتخاب شود. در این صورت می توانند امنیت ورودی ها را برقرار نمایند.

به کار گرفتن قفل های استاندارد و ایمن نیز می­تواند در ایجاد امنیت بیشتر، نقش مهمی داشته باشد. در خرید اینگونه درب ها باید توجه داشته باشید که ریل درب کشویی باید به روان حرکت کردن درب کشویی کمک نماید. هر گاه جابجایی درب به آسانی صورت نگیرد، می­توانید از روان کننده در ریل، استفاده نمایید.

درب کشویی نباید هنگام حرکت سر و صدای زیادی ایجاد کند. نکته آخر این است که دقت کنید در ساخت درب کشویی از پروفیل­های آهن ضایعاتی استفاده نشده باشد.

قیمت درب اتوماتیک صنعتی کشویی

این نوع از درب ها به شکل ریلی و کشویی عمل می­ کنند. در ساخت این درب ها چون از یراق درب فلزی و ریل­ درب فلزی استفاده شده است، حرکت و جابجایی را راحت و آسان کرده است.

درب کشویی یکی از بهترین ساختارهای امنیتی و حفاظتی محسوب می شود. این درب ها مانند یک گارد آهنی در مقابل ورودی پارکینگ ها به کار گرفته می شود. با به کار گرفتن درب ریلی امنیت کامل سازه و ساختمان تضمین می شود.

قیمت درب کشویی فلزی در مقایسه با درب­ های آهنی بسیار پایین تر بوده و این امر خود یک سرمایه­ گذاری مناسب محسوب می­شود.

با توجه به سرقت­ های انجام شده از انبارهای تجاری یا آپارتمان های مسکونی، می توان با پرداخت هزینه خرید درب کشویی فلزی، امنیت سرمایه و زندگی را به خوبی تامین کرد. برای دریافت دقیق قیمت درب های صنعتی می توانید با شرکت های تولیدکننده این درب ها و شرکت های سوله سازی تماس حاصل نمایید تا تصمیم گیری درستی د اشته باشید.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.