انتخاب بهترین درب برای سوله انبار

انبار یکی از بخش های مهم در شرکت های تولیدی و انواع کسب و کار می باشد. انبار نیازمند فضایی امن و ایمن برای نگهداری کلیه مواد و کالاهای شرکت می باشد. هر انبار باید حداقل دارای دو درب یکی در طول و یکی در عرض سازه باشد به طوریکه یکی از درب ها باید جهت عبور و مرور ماشین ها و تجهیزات طراحی شود. درب انبارها باید از جنس فلز و سطح داخلی آن صاف و بدون شکاف و درز باشد. درب بزرگ انبار باید دارای یک درب کوچک جهت تردد پرسنل و دریافت و ارسال کالا و اجناس نیز باشد.

انتخاب بهترین درب سوله انبار

عمده ترین دارایی های سرمایه ای و فیزیکی شرکت ها و تولیدات در انبارها نگهداری می شود. این فضا باید بهترین شرایط لازم جهت ورود مواد اولیه و کالا ونگهداری انواع وسایل و محصولات تولیدی را تا هنگام صدور و خارج کردن از انبار در اختیار شرکت قرار دهد.

در قدیم برای ساخت انبار از قطعات فولادی سنگین و یا مصالح ساختمانی بسیار مستحکم همانند بتن و آرموتور استفاده می شد. اما امروزه مشخص شده است که این نوع انبارها برای تمام شرایط و نیازهای انبار در موضوعات مختلف مناسب نیستند و هزینه های تعمیرات و نگهداری بالایی را به صاحبان شرکت ها تحمیل می کنند.

مهمترین مباحث استاندارد در ساخت سوله انبار:

  • برای ساخت انبار باید از مصالح غیر قابل اشتعال در پوشش سقف و دیوارهای آن استفاده شود.
  • در ساخت کف انبارها باید از بتن و مصالحی استفاده شود که هر نوع فشاری را تحمل کند و به خوبی شیب بندی شده باشند.
  • به دلیل ارتفاع بلند سقف و دهانه بزرگ سوله انبار، فضای بزرگی در داخل سوله در اختیار خواهیم داشت. باید محوطه ورودی انبار و فاصله بین انبارها طوری طراحی شود که به راحتی خودروهای آتش نشانی و دیگر خودروها بتوانند به راحتی در انبار حرکت و دور بزنند.
  • انبار های درب دار باید درب های اتوماتیک و فلزی داشته باشند.
  • در ساخت انبار باید از پنجره های فلزی و مجهز به حفاظ استفاده شود.
  • سیستم تهویه در داخل انبارها باید متناسب با حجم و وسعت انبار به صورت اصولی تعبیه شود.
  • برای ساخت انبار باید سیم کشی های برق از داخل لوله های مخصوصی عبور داده شوند که ضد جرقه و انفجار باشند.
  • در ساخت سوله انبار حتما باید وسایل اعلام حریق و ابزارهای آتش نشانی تعبیه شوند.
  • حداقل ارتفاع برای ساخت سوله انبار باید 4.5 متر باشد.

درب و پنجره انبار:

  • اتاق ها و انبار باید دارای پنجره کافی باشند.
  • درب سوله انبار باید طوری طراحی شود که امکان ورود و خروج تجهیزات و ماشین آلات حمل و نقل بار به آسانی صورت گیرد.
  • حداقل ارتفاع درب اصلی 3.5 متر می باشد و عرض درب ها حداقل 3 متر می باشد و ترجیح داده می شود از درب های کشویی سوله یا کرکره ای استفاده گردد.
  • وجود و نصب درب های کوچک جهت عبور و مرور پرسنل ضروری است.
  • کلیه پنجره های بیرونی باید حفاظ دار باشند.
  • انبارها باید دارای دو درب بزرگ جهت عبور ماشین و درب کوچک جهت تردد پرسنل باشد.
انتخاب بهترین درب سوله انبار

انتخاب بهترین درب برای سوله انبار:

اینکه محل نصب درب در داخل کارخانه باشد یا شرکت، دستی باشد یا اتومات و کرکره ای باشد یا کشویی یا هر نوع دیگر در انتخاب درب مورد نظر تاثیرگذار بسیار مهمی دارد. برای انتخاب یک درب اتوماتیک صنعتی باید محیط کاری و محل نصب تعیین و به خوبی شناخته شود. رسیدن به جواب این موضوعات به شما کمک می کند تا متریال ساخت درب صنعتی را تشخیص دهید و بدانید چه نوع دربی با چه نوع ماده ای برطرف کننده نیاز کارخانه، انبار یا شرکت شما باشد. به عنوان مثال درب های آهنی صنعتی که از جنس استیل هستند در مکان هایی استفاده می شوند که امنیت در اولویت است و خطر دزدی در آن محیط ها بالاست. درب های اتوماتیک دیگری وجود دارند که از جنس وینیل یا آلومینیوم ساخته می شوند و در مکان های دیگری کاربرد دارند.

برای انتخاب و خرید درب سوله انبار باید به معیارهایی همچون چگونگی باز شدن درب، نوع کنترل و اندازه درب توجه خاص شود. در ادامه به توضیح تکمیلی در این مورد پرداخته می شود:

1- چگونگی باز شدن درب:

درب های صنعتی معمولاً به شیوه های مختلفی باز و بسته می شوند. برخی از درب ها در جهت بالا باز می شوند و برخی به جهت چپ یا راست بر روی غلطک هایی حرکت می کنند. برای انتخاب درب مناسب برای انبار باید کاربری مورد نظر و حجم محصولات انبار شونده لحاظ شود. باید ورود خروج ماشین آلات و حمل و نقل کالاها به انبار بررسی شود اندازه ها چک گردد تا نحوه باز و بسته و حرکت درب ها تعیین شود. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود بررسی فضایی است که قرار است درب در آن نصب شود. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

2- نوع کنترل:

نحوه کنترل انواع درب ها معیار دیگری است که به هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. اینکه نحوه کنترل باز و بسته شدن درب ها به صورت دستی انجام شود یا از راه دور. سیستم های کنترل به صورت دستی شامل کابل یا زنجیره هایی هستند که به باز و بسته شدن درب کمک می کنند. در مقابل، درب های خودکار یا همان اتوماتیک دارای سیستم الکتریکی هستند که به کنترل از راه دور کمک می کنند.

3- اندازه درب:

برای نصب درب در کارخانه مخصوصا در مکانی مثل انبار اندازه محلی که قرار است درب آنجا نصب شود نکته بسیار مهمی است پس اندازه درب را متناسب با محل نصب درب انتخاب کنید.

انتخاب بهترین درب سوله انبار

درب کشویی:

در مکان‌های بزرگ صنعتی نظیر انبارها، سوله و کارخانجات برای سهولت و سرعت در عبور و مرور وسایل، محصولات، کالاها، ماشین آلات و تجهیزات معمولا از درب های اتوماتیک و از نوع کشویی استفاده می‌گردد.

ساخت درب های کشویی فلزی سوله برای ورودی سوله­ های صنعتی و همینطور انبارها اقتصادی و مناسب می باشند و در مقایسه با درب­ های آهنی بزرگ، سبک تر هستند. همینطور قابلیت جابجایی آسان­تری نیز دارند.

درب کشویی سوله، درب کشویی سوله انبار، درب کشویی صنعتی و درب آشیانه فرودگاه برخی نمونه های مهم کاربرد نوع اتوماتیک این درب ها هستند که تا حدودی خصوصیات و ویژگی‌های مشابه دارند.

درب­ های کشویی فلزی سوله انبار معمولا برای تحمل سایش سنگین صنعتی، مقاومت در برابر رطوبت و درجه حرارت­های متفاوت، ایجاد عایق حرارت و آتش سوزی و محافظت در برابر انواع بادهای آسیب رسان و ... ساخته می شوند. با توجه به مقیاس مورد کاربرد از درب های اتوماتیک صنعتی از نوع کشویی، داشتن درب کشویی فلزی انبار گزینه های مناسبی می­باشد، زیرا نگهداری آنها نیز آسان و مقرون به صرفه است. این درب ها ضریب ایمنی و طول عمر بالایی دارند و در اماکن بزرگ پر تردد بسیار کاربرد دارند. مقوله مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که جهت صرفه جویی در انرژی بهتر است این نوع درب در انبارها نصب و راه اندازی شوند.

مزایای درب های اتوماتیک کشویی:

  • به صرفه جویی در انرژی کمک می کنند
  • به رفت و آمد آسان تر کمک می کند
  • سرعت درب های کشویی را می توان تنظیم کرد
  • در فضای شما صرفه جویی می کنند
  • این درب ها سنسورهای حساسی بر روی خود دارند

درب کرکره ای:

گزینه های دیگری نیز برای کاربرد در انبار وجود دارد که بستگی به نوع محصولات و کالاهای انبار شده در انبار دارد. یکی دیگر از گزینه ها درب های صنعتی کرکره ای است. این درب ها بسیار انعطاف پذیر بوده اما سختی آنها در برابر دیگر درب های صنعتی بسیار بیشتر می باشد. به کمک این نوع درب ها به سرعت می توان ورودی را برای حمل و نقل کالاها و محصولات باز کرد تا تردد به سرعت پیش رود. چنین درب هایی در نواحی که باید به خوبی از هم جدا شوند اما فضای زیادی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. درب های کرکره ای در مکان هایی که محدودیت فضا دارند می تواند فضای موثری بین ناحیه تولید و انبار کارخانه ها ایجاد کند. این درب ها به دلیل ساختار نرمی که دارند مقاومت خوبی در برابر سرقت ندارند. معمولا جنس اینگونه درب ها استیل ضد زنگ است. از مزایای این درب ها باز و بسته شدن سریع، عایق صدا، مانع از ورود گرد و خاک های محیط به محل انبار و جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد که در صنایع مختلف صرفه جویی هزینه ها را بهمراه دارد.

درب سکشنال از دیگر درب های صنعتی می باشد که در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک صنعتی در انبار:

در انتخاب درب های صنعتی اتوماتیک باید به کیفیت متریال درب توجه خاص داشت تا در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

1- ایجاد عایق:

بیشتر درب های صنعتی عایق هستند و در محیط های کاری مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل دمای مواد خام و سایر کالاها و محصولاتی که در انبارها نگهداری و به کار می روند بسیار ضروری است. در ساختار این نوع درب ها لایه عایقی وجود دارد که از ورود و خروج هوای گرم و سرد جلوگیری به عمل می آورد.

2- سرعت:

محیط های صنعتی از جمله سوله های  کارگاهی و انبارها به سرعت و بهره وری بالایی نیاز دارند. هرگاه کارگران بخواهند زمان زیادی را صرف باز و بسته کردن درب ها صرف کنند دیگر کارهایشان ناتمام باقی می ماند. از این رو خرید یک درب اتوماتیک صنعتی می تواند بهترین گزینه برای تسریع کارها در انبار باشد و بهره وری کارگران را بدون هیچ خللی بالا ببرد. در تولید درب های اتوماتیک از یراق آلات درب صنعتی همچون ریل، چرخ و نگهدارنده های مناسب استفاده می شود و همین موضوع بر سرعت و کارایی درب ها می افزاید.

3- محافظت در برابر مشکلاتی همچون آتش:

همواره بلای طبیعی و غیر طبیعی در تولیدات و صنایع معظل می باشد. آتش می تواند امنیت و سلامت انبارها و سوله هایی که در آنها مواد خام آتش زا، مواد مشتعل، مواد خوراکی و ... نگهداری می شود را با خطر جدی روبرو کند. از این رو صاحبان امر باید قبل از هر چیزی به محافظت و امنیت محل کار، محصولات و کارگران بیاندیشد. در کنار سیستم های اعلام حریق و عناصر هشدار دهنده خرید درب های اتوماتیک هشدار دهنده نیز می تواند برای کاهش چنین خساراتی بسیار مفید باشد. در ساختار این نوع درب ها عناصر هشداردهنده ای تعبیه شده است که به هنگام بروز آتش وارد عمل می شوند.

نظرات

سهراب

سلام. چطور میشه قیمت درب هاتون رو بدونم؟

ی, 11/30/1401 - 18:08
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.