سوله پیش ساخته و آماده با قیمت مناسب

سوله پیش ساخته سوله آماده تحویل است. سوله پیش ساخته یک سازه‌ مدرن امروزی است. در ساخت آن از متریال فلزی پیش ساخته استفاده میگردد. به صورت یک طبقه و سقف شیب دار ساخته می شود. این نوع سوله‌ها در ابعاد مختلفی تولید و در محل مورد نظر، اجرا و مونتاژ می شوند. سازه پیش ساخته سوله، به دلیل ابعاد کوچک نیاز به فونداسیون ندارند. نصب آنها به سرعت انجام می شود. هدف از طراحی سوله های پیش ساخته دستیابی به یک سوله سبک و مقاوم می باشد. این سوله یکی از پرکاربردترین سازه های پیش ساخته در جهان می‌باشد.

سوله پیش ساخته

سوله پیش ساخته چیست؟

تمام مراحل طراحی و ساخت سوله پیش ساخته در محل کارخانه سازنده انجام می شود. سوله آماده به محل مورد نظر برده شده و در آنجا نصب می شود. همواره سوله پیش ساخته در دسته سوله های سبک و قابل حمل قرار می گیرد.

تمام سوله های ساخته شده بر اساس یک روش، شبیه به هم و یک شکل واحد ساخته نمی شوند. سوله های پیش ساخته دارای وزن سبک و قابل حمل هستند. کاربرد آنها صرفه جویی در وقت و هزینه را به همراه دارد.

مزایای سوله پیش ساخته

  • در ساخته سوله پیش ساخته به فونداسیون سوله نیازی نیست.
  • عملیاتی همانند آرماتوربندی و بتن ریزی حذف می شود.
  • با حذف عملیات فونداسیون قیمت ساخت سوله پیش ساخته کاهش می یابد.
  • به دلیل تکمیل بودن ابزارهای ساخت سوله و سپس نصب آنها در محل مورد نظر زمان ساخت سوله پیش ساخته کاهش پیدا می کند.
  • در ساخت سوله های پیش ساخته از ابزار و متریال سبک استفاده می شود. از این رو مقاومت خوبی در برابر زلزله دارند.
  • بزرگترین مزیت سوله های پیش ساخته قابلیت حمل آسان سازه ها می باشد. سبکی و قابل حمل بودن این نوع سوله ها مشکل ساخت سوله در مکان های صعب العبور را از بین می برد.
  • کیفیت خوب سوله های پیش ساخته دلیل محکمی برای استفاده در کارخانجات و کارگاه ها می باشد.
  • قابلیت توسعه و گسترش پس از ساخت را دارا می باشد.
  • سوله های پیش ساخته در ارتفاع بالا نیز کاربرد دارند.

کاربرد سوله پیش ساخته

  • ورزشی
  • کارگاهی و صنعتی
  • مرغداری
  • کشتارگاه
  • سوله های اسکان موقت
  • محیط های آموزشی
  • رستوران بین راهی و سفره خانه
  • سوله نمایشگاه‌های موقتی و دائمی
  • سوله های میدان میوه و تره بار
  • انواع سوله های تعمیرگاه‌ها

و...

شکل ظاهری سوله پیش ساخته

یک سوله با سقف شیب دار ( برای نورگیری در سازه) و در یک طبقه طراحی می شود. همواره از یک قاب ساده یا مرکب فلزی با یک ستون در وسط یا یک ستون ترکیبی در وسط در ساخت این نوع سوله استفاده می‌شود. ارتفاع این سازه ها تابعی از کاربری سوله می باشد. به این صورت که اگر قرار است وسایل نقیله با ارتفاع زیاد وارد سوله شوند، ارتفاع سوله باید بلندتر از حالت عادی و نرمال در نظر گرفته شود. معمولا در دهانه سوله 6 متر ارتفاع محاسبه می شود. می توان در یک طرف سازه از سایه بان استفاده کرد یا در دو طرف سوله سایبان زد. این موضوع با توجه به شکل سازه پیش ساخته سوله می تواند متفاوت باشد. معمولا از سایه بان در سالن هایی که از جرثقیل یا ماشین آلات صنعتی استفاده می کنند متداول تر است.

ابعاد ظاهری سوله پیش ساخته

این ابعاد در سوله های مختلف متفاوت و با توجه به متراژ سوله متغیر است. در بسیاری از موارد ابعاد دهانه متفاوت است. دهانه سازه پیش ساخته تا ۶۰ متر هم ساخته می شود. به عنوان مثال دهانه سالن های در خواستی می تواند ۱۰ متر تا ۲۵ متر باشد. پس در قاب ساده از آن استفاده می شود. معمولا متوسط دهانه در صنایعی که نیاز به رفت و آمد ماشین آلات دارند در حدود ۲۰ متر با ارتفاع ۶ متر ساخته می شوند. هرگاه متراژ در خواستی در حدود ۱۵۰ متر مربع باشد ابعاد ساخت سازه پیش ساخته ۱۵ در ۱۰ متر در نظر گرفته می شود.

خصوصیات سازه پیش ساخته سوله

سوله سازی عمدتا در صنعت کاربرد دارند. از این رو طراحی سازه پیش ساخته سوله با طراحی انواع سازه های دیگر متفاوت است. مخصوصا در قاب ها که باید شیب دار باشند و دهانه که نسبت به سایر سازه ها باید بزرگتر در نظر گرفته شود. نمی توان در ساخت سازه پیش ساخته به دلیل بزرگ بودن ابعاد از پروفیل ها یا تیرچه استفاده کرد. باید برای ساخت آن از تیرچه های متفاوتی به نام تیر ورق استفاده شود.

عرض دهانه سالن‌های سوله تا 60 متر نیز ساخته می شوند. بر این اساس دهانه‌های سالن‌های مورد نیاز برای صنایع مختلف بین 10 متر تا 25 متر با یک قاب ساده ساخته می شوند. این ابعاد بنابر کاربری های مختلف سوله ها با یکدیگر متفاوت هستند. ابعاد بنابر نوع متراژ درخواستی سوله متغییر می باشند.

فاکتورهای مشخصات ظاهری تمامی سوله ها

  1. یک طبقه
  2. دهانه بزرگ
  3. سقف شیب دار

انواع سازه پیش ساخته سوله

سازه های پیش ساخته سوله در انواع متنوعی ساخته می شوند. هر کدام از این انواع متناسب با نوع کاربری در اقسام زیر طراحی می شوند:

  • سوله دو دهانه به شکل 8
  • سوله دو دهانه به شکل 88و 888
  • سوله مدور و سوله چند ضلعی

عوامل تاثیر گذار بر وزن سازه پیش ساخته سوله

مکان و منطقه احداث سوله مورد نظر و جهت ساخت سوله باید قبل از ساخت سازه پیش ساخته سوله تعیین گردد. به طوریکه جهت وزش باد، میزان حداکثر ریزش برف که بر ارتفاع سوله و دهانه تاثیرگذار خواهند بود در نظر گرفته شوند. کاربرد سوله، تعداد ستون ها و نصب جرثقیل نیز بر ارتفاع و ابعاد دهانه سوله تاثیر می گذارند.

اجزای مختلف سازه پیش ساخته سوله

یک سوله پیش ساخته اجزای از پیش ساخته معینی دارد. این اجزا به منظور افزایش مقاومت و استحکام و تحمل وزن بارهای وارده به سازه به کار گرفته می شوند. این سوله ها از اجزای مختلفی تشکیل می شوند. در دو دسته جدا از هم طبقه بندی می شوند. اجزای اصلی شامل ستون ها، وال پست، پرلین، تیر کرین، میل مهار یا سگراد و بولت هستند. نبود هر کدام از این اجزا باعث می شود که سوله نا تمام بماند یا ناقص باشد.

از آن سو بخش دیگری هم در ساخت این نوع سوله ها موثر است که به آن باد بند می گویند. این بخش شامل سقفی و دور تا دور،کف ستون؛ قوطی، تیر و آبچکان تکیه گاه جرثقیل یا براکت می باشد. نوع آن متناسب با نوع سازه سوله مشخص می شود و در تمامی سوله ها یکسان نیست. در حالت کلی برخی از اجزای اصلی و بادبند یک سازه سوله عبارتند از:

  • ستون : ستون و ستون گذاری از اصلی ترین بخش های سوله ها هستند. آنها در تحمل بار برف، نیروی طوفان و باد، زلزله، وزن سازه، بارهای وارده بسیار تاثیرگذارند.
  • رفتر والپست : وال پست ها برای یکپارچه نگه داشتن دیوار سوله و درگیری بیشتر دیوار با اسکلت سوله کاربرد دارند. وظیفه وال پست ها استحکام بخشیدن به سوله مخصوصا دیوار سوله می باشند.
  • بادبند بدنه : انتقال نیروی باد از سقف و ستون سازه به زمین و فنداسیون بر عهده بادبند بدنه می باشد.
  • فریم : انتقال بار زنده و مرده سقف و بار برف به ستون نیز از وظایف فریم ها می باشد.
  • پرلین : پرلین ها وظیفه انتقال دهنده بار زنده و مرده و برف به فریم ها را بر عهده دارند و به شکل Z ساخته می شوند.

ساخت سوله پیش ساخته

ساخت و مونتاژ تمامی قطعات مورد استفاده در سازه پیش ساخته سوله در کارخانه انجام می شود. به طور کلی ساخت سوله پیش ساخته دارای دو بخش اصلی بدنه و اسکلت است. پس از طراحی، ساخت سوله در محل کارخانه سازنده شروع می شود و اجزای اصلی آن مطابق با نقشه طراحی شده بوسیله جوشکاری به هم متصل شده و توسط پیچ و مهره محکم می شوند.

مراحل ساخت سازه پیش ساخته سوله

این مراحل شامل بخش هایی زیر می باشد:

  1. برشکاری
  2. مونتاژ اولیه
  3. جوش اولیه
  4. مونتاژ نهایی
  5. جوش نهایی
  6. تمیزکاری
  7. رنگ آمیزی سازه پیش ساخته سوله

نصب اسکلت فلزی سازه در محل نصب انجام می شود. علاوه بر قطعات اصلی مورد استفاده باید از قطعات ریز دیگری مثل پیچ و مهره استفاده کرد که باید در محل نصب شود. سپس به کمک جرثقیل تیرچه های نهایی برای نصب و تنظیم استفاده شوند. به دلیل بزرگ بودن این ابعاد باید آن ها متناسب با نوع سوله طراحی شوند. سپس، در محل نصب سازه پیش ساخته سوله از آن ها استفاده کرد.

مراحل طراحی و تولید سوله پیش ساخته

اولین مرحله ای که در طراحی و ساخت تمامی سوله ها باید مد نظر قرار گیرد طراحی سوله می باشد. ابتدا نقشه سوله پیش ساخته توسط مهندسین فنی و به کمک نرم افزارهای کامپیوتری همانند SAP2000 و ETABS طراحی می شود. سپس ابعاد آن مطابق با سفارش مشتری و کاربری مورد نظر تعیین و با توجه به محل جغرافیایی نصب سوله متریال لازم برای ساخت سوله برآورد می شود. در تمام مراحل ساخت باید بازرسی فنی و کنترل مرغوب بودن سازه توسط نمایندگان پیمانکار انجام شود.

رنگ آمیزی سوله مرحله بعدی کار است که مطابق نظر مشتری اجرا می شود. پس از مرحله رنگ آمیزی، سوله ساخته شده به محل مورد نظر ارسال و نصب می گردد. همواره نصب سوله به مهارت خاصی نیاز دارد تا طبق استاندارد ها و اصول سوله سازی انجام گیرد. بعد از ستون گذاری و نصب سوله، سقف سوله پیش ساخته که معمولا از جنس ورق گالوانیزه می باشد روی آن قرار می گیرد. مرحله بعدی دیوارکشی، کف سازی و نصب درب های صنعتی و پنجره ها در محل های مشخص شده است.

آخرین مرحله از ساخت سوله پیش ساخته نصب ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و اجرای تاسیسات حرارتی و گرمایشی و سرمایشی - تاسیسات آب و فاضلاب و هوای فشرده - برق صنعتی و روشنایی و تهویه و … طبق طراحی و توافقات می باشد. در ادامه با ویژگیها و مشخصات ظاهری سوله های پیش ساخته آشنا می شویم.

ساخت سوله پیش ساخته
مراحل ساخت سوله پیش ساخته

    متریال به کار رفته در ساخت سوله‌های پیش ساخته

    بعد از طراحی نقشه سوله، اسکت فلزی سوله بر اساس نقشه سوله از ورق و آهن آلات مرغوب ساخته می شود. سوله پیش ساخته ممکن است در معرض انواع مواد شیمیایی، رطوبت و تغییرات دما قرار داشته باشد. به همین علت باید در برابر بسیاری از عوامل بیرونی مقاوم باشد. خرابی ها و آسیب‌های مکانیکی همانند خوردگی و ساییدگی در دیواره و دیگر اجزاء سوله می تواند به مرور موجب فرسوده شدن سازه گردد. به همین دلیل باید در انتخاب متریال و مصالح به کار رفته در ساخت پوشش بدنه و اجزاء سوله دقت زیادی داشت.

    پوشش بدنه سوله پیش ساخته

    برای پوشش بدنه و سقف سوله باید متریالی انتخاب شود که در مقابل آسیب دیدگی و عوامل محیطی مقاومت بالا، چگالی کم و استحکام بالایی داشته باشد. هر زمان نیاز به تعویض و تغییرات و گسترش سوله بود به راحتی بتوان آن تغییرات را اعمال و اجرا کرد. سرعت اجرا و ساخت پوشش بدنه و سقف سوله نیز از دیگر مواردی است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هاد خواهد کرد. همیشه انواع ساندویچ پانل ها بهترین پیشنهاد برای ساخت بدنه سوله های پیش ساخته می باشند.

    متریال ساندویچ پانل ها به محیط زیست آسیب نمی رسانند و به راحتی و به سرعت اجرا می شوند. برای پوشش سقف و دیوار سوله می توان از انواع پانل ساندویچی دیواری و سقفی استفاده کرد. ساندویچ پانل از جنس گالوانیزه نیز از دیگر انتخاب های مناسب پوشش در ساخت پوشش بدنه سوله به شمار می آید. دلیل انتخاب و پیشنهاد این پوشش مقاومت بالای گالوانیزه در مقابل زنگ زدگی و خوردگی می‌باشد. در پوشش سقف سوله علاوه بر ساندویچ پانل‌ها، می‌توان از متریال های مختلفی از جمله:

    • ایرانیت و پلی کربنات
    • فایبر گلاس به عنوان لایه نهائی
    • فوم پشم سنگ و پشم شیشه
    • کارتن پلاست

    نیز استفاده کرد.

    قیمت سوله پیش ساخته

    در سوله پیش ساخته به دلیل سبک وزن بودن سازه از متریال آهن کمتری استفاده می کند. از این رو قیمت سوله این نوع سازه مناسب و پایین تر از سازه های سنگین است. برآورد قیمت سوله پیش ساخته به عواملی همچون متراژ، ابعاد دهانه، متریال به کار رفته در آن و نوع فندانسیون سوله بستگی دارد. سوله پیش ساخته نیاز به پی ریزی و بتن ریزی ندارد، به همین دلیل در زمان ساخت و هزینه ها صرفه جویی می شود.

    قیمت سوله پیش ساخته
    محاسبه قیمت سوله پیش ساخته سبک

    سوله های پیش ساخته به نام سوله پیش ساخته سبک نیز معروف هستند. در ساخت این سازه‌ها از متریال نوین با چگالی پایین استفاده می‌شود. سبک بودن سوله ها نشان دهنده عدم استحکام و مقاومت نیست. سازه های پیش ساخته در مقابل نیروی زلزله و باد بسیار مقاوم هستند. می‌توانند به سرعت در محل مورد نظر تخلیه و نصب شوند. انواع ساندویچ پانل گزینه های مناسبی در ساخت سوله‌ پیش ساخته هستند. مزایای این سازه عبارتند از:

    • نصب سریع و آسان
    • مقام در برابر باد و زلزله
    • امکان جابجایی سوله
    • کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها

    سوله های صنعتی در کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. سوله های صنعتی برای تأسیس کارخانجات، شرکت های نوپا و کسب و کارهای کوچک که تمایلی به صرف سرمایه زیاد برای شروع یک کسب و کار جدید ندارند مناسب هستند. با استفاده از سوله پیش ساخته صنعتی می توان سازه هایی ایمن برای شروع یک کسب و کار جدید با قیمت کم و مقرون به صرفه در اختیار داشت.

    هزینه و قیمت تولید سوله پیش ساخته

    سوله های پیش ساخته رویکردی جدید در صنعت سوله هستند که با هدف کاهش زمان نصب، اجرا و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه و در نهایت کاهش هزینه های کارفرمایان، ساخته می شوند. سازه هایی که منطبق بر اصول مهندسی و علمی ساخته می شوند. بسیار ایمن، مطمئن و مقرون به صرفه بوده و تا سال های متمادی مورد استفاده قرار می گیرند.

    کاهش هزینه های ساخت سوله پیش ساخته

    مهمترین نکته مثبت در استفاده از سوله پیش ساخته هزینه های پایین آن است. قطعات این سوله ها چون از قبل ساخته می شوند، هزینه های طراحی و ساخت اولیه در این نوع سوله ها وجود ندارد. پیش ساخته بودن امکان تحویل سریع، نصب و اجرای سوله را فراهم می کند.

    قیمت و هزینه ساخت سفارشی سوله پیش ساخته

    نقشه های ساختمانی متداولی که در معماری و مهندسی ساخت سوله استفاده می شوند صرفاً برای کاربری هایی همانند ساخت یک سوله مرغداری یا سوله برای انبار می توانند کاربرد داشته باشند. اما استفاده از سوله های پیش ساخته در ساخت یک سازه و ساختمان سفارشی سازی شده می تواند عملکرد اثربخش بهتری داشته باشد.

    در نتیجه قابلیت اطمینان سازه هایی که سفارشی سازی شده اند در کسب و کارها بالاتر می رود. همواره سفارشی سازی سازه ها بازدهی کار را بالا می برد.

    سوله پیش ساخته سفارشی
    هزینه ساخت سوله پیش ساخته سفارشی

    قیمت سوله های سفارشی

    در سفارشی سازی سوله های پیش ساخته توجه به انتخاب اجزای فلزی و اسکلت سوله مورد نظر به اندازه انتخاب ابعاد ساختمان اهمیت دارد. اسکلت هایی که در سازه های سوله استفاده می شوند باید علاوه بر زیبایی از مقاومت و استحکام بالایی در مقابل عوامل جوی، زنگ زدگی و خوردگی برخوردار باشند.

    بالا بردن کیفیت عواملی همچون درب های صنعتی ورودی و خروجی در اشکال و کاربردهای مختلف، جرثقیل های سقفی، عایق بندی و پوشش سقف و دیوار سوله، سیستم و تاسیسات تهویه و گرمایشی، جاگذاری پنجره ها، سیستم های روشنایی پیشرفته و معمولی و مابقی تجهیزات در بهبود و افزایش عملکرد فضاهای بیرونی و داخلی سوله بسیار موثر و اثرگذار باشند.

    تنوع پذیری و تطبیق بالای سوله پیش ساخته

    پس از بررسی و تحلیل روش های مختلف جهت سفارشی و شخصی سازی سوله های مرتبط با فعالیت های تولیدی و صنعتی، به وضوح بیشترین تنوع و بالاترین نرخ تطبیق پذیری در سوله پیش ساخته دیده می شود. در ادامه برخی کاربردهای سوله پیش ساخته در صنایع آمده است:

    • پارکینگ، تعمیر و معاینه فنی خودرو: ابعاد سالن و تخصیص فضاهای لازم به هر بخش بسیار حائز اهمیت هستند.
    • کارخانجات و کارگاه های صنعتی
    • سوله پیش ساخته انبار: مهندسی و طراحی اصولی یک سوله انبار بدون ستون تمام مشخصه های مورد نظر در فضای یک انبار را در دسترس قرار خواهد داد.
    • مرغداری و دامداری: ساخت سوله های مرغداری و دامداری در کمترین زمان ممکن و با رعایت اصول بهداشتی و نگهداری موجود زنده در داخل آن انجام می گیرد.
    • انبار غلات: طراحی و ساخت سوله های بهداشتی و ایزوله جهت جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات موذی و همچنین رعایت نکات لازم جهت جلوگیری از فاسد شدن غلات الزامی می باشد.

    تفاوت های یک سوله پیش ساخته نسبت به دیگر سازه ها در قیمت

    • مقاومت در مقابل طوفان
    • باید سازه ها و سوله های پیش ساخته طراحی و تولید شده، تحت استانداردهای معتبر و با ضمانت بالا ساخته شوند.
    • رعایت اصول مهندسی، استفاده از متریال عالی، دقت در برشکاری و جوشکاری و رنگ آمیزی سوله چند لایه موجب استحکام سوله های پیش ساخته می شوند.

    ارزش بالای خرید سوله پیش ساخته

    همواره رضایت مشتریان در مقابل پولی که بابت خرید سوله پرداخت می کنند باید جلب و در سرلوحه کار قرار گیرد. تمام خریداران به هنگام خرید محصول هدف، بالاترین ارزش را دنبال می کنند. از این رو خرید سوله پیش ساخته ارزانترین انتخاب نخواهند بود. اما بی شک بالاترین ارزش را برای مشتریان به همراه خواهند داشت.

    خرید و در اختیار داشتن چنین سوله هایی هزینه و سرمایه بالاتری را نسبت به دیگر سوله های ارزان و کم کیفیت مانند سوله های خرپایی و سوله هایی با طراحی بسیار ساده می طلبد. با در نظر گرفتن مشخصه ها و ویژگیهای منحصر به فرد این نوع سوله ها و هزینه کردن در ابتدا برای داشتن ساختمانی با عمر بالا، استحکام و مقاومت بالا، قطعاً بهتر از تقبل هزینه های اضافی سازه ها، سوله های سنتی، غیر استاندارد و یا هزینه های ناشی از تخریب، تعمیر و استهلاک این نوع سازه ها در آینده نزدیک است.

    ساختمان سوله پیش ساخته

    یکی از ویژگی های سوله های پیش ساخته استفاده از پیچ و مهره جهت مونتاژ و عدم نیاز به جوشکاری است. اکثر قطعات اتصالی اصلی سازه در کارخانه سازنده پانچ می شوند. این امر فرایند شخصی سازی سفارش و نصب اجزای سوله را بسیار آسان و سریع می کند. ضمناً متریال و مواد مورد استفاده در ساخت سوله باید با اهداف مورد نظر کسب و کار و نوع کاربرد سوله هماهنگ و منطبق باشد.

    با سوله های پیش ساخته لازم نیست منتظر تولید قطعات ماند. هر چه سریعتر می توان کار را به صورت اجرا شده تحویل گرفت. سوله پیش‌ساخته تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها می‌شود. قطعات پیش‌ ساخته سوله از قبل تولید شده و در انبار ذخیره می شوند. این موضوع، هزینه‌های ساخت سوله را تا حدود 30 الی 40 درصد کاهش خواهد داد.

    تفاوتی میان سوله های پیش‌ ساخته و سوله های نو از نظر تأمین نیازهای مورد انتظار از سوله وجود ندارد. سوله پیش‌ساخته تمام انتظارات کارفرمایان و مدیران را برآورده می سازد.

    طراحی سوله ارزان قیمت و مورد تایید نظام مهندسی

    اصلی ترین عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت سوله مقدار فولاد مورد استفاده می باشد. به طوریکه در برخی مواقع این عامل بیش از 60 درصد قیمت سوله را شامل می شود. بنابراین با توجه به نوع منطقه و کاربری، شکل فیزیکی، روش طراحی و تسلط محاسبه برای ساخت هر متر مربع سوله بصورت متغیر از 20 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم فولاد لازم است.

    قیمت سوله بتنی پیش ساخته

    یکی از سوله های پیش ساخته نوع بتنی این سازه می باشد. اگر قصد داشته باشید در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه، یک سوله بتنی بسازید، می توان برای دیواره های سوله از دیوار پیش ساخته و برای سقف آن نیز از سقف های پیش ساخته سوله استفاده کرد.

    مزایای ساخت سوله بتنی پیش ساخته

    • نصب سازه آسان و سریع است.
    • برای سرمایه گذاری هزینه حداقلی نیاز است.
    • ساخت سوله بتنی در انواع شرایط جوی کشور امکانپذیر است.
    • امکان نصب دیوار پیش ساخته و سقف پیش ساخته در ارتفاع، طول و عرض متفاوت با توجه به نوع پروژه اجرایی وجود دارد.
    • مقاومت بالایی در برابر زلزله، اثرات تخریبی مواد شیمیایی دارد.
    • امکان استفاده بهینه از فضای معماری و سازه پیش ساخته وجود دارد.

    عوامل تأثیر گذار در قیمت سوله پیش ساخته

    با توجه به جدا بودن و تکه تکه بودن قطعات سازنده سوله پیش ساخته باید محاسبات دقیقی بر روی قسمت های مختلف آن صورت گیرد. تا مازاد مصالح بدون مصرف را به حداقل رساند و از صرف هزینه های گزاف جلوگیری کرد. همواره نسبت نوع ساخت سوله با وزن تمام شده آن متغیر است. ساخت سوله به دلایل متعددی در وزن های متفاوتی ساخته می شود. محل اجرای سوله یکی از دلایلی است که بر وزن و قیمت ساخت سوله تاثیر گذار است. محل اجرای سوله به علت محاسبات بارهای بارشی و وزش باد در تمامی مناطق جغرافیایی متغیر است. این عوامل حتی بر شیب سقف سوله نیز تاثیرگذار هستند.

    • زمین محل اجرای سوله
    • میزان تراکم خاک
    • قیمت مواد اولیه
    • ابعاد سوله
    • پوشش سقف سوله ها
    • ارتفاع دهانه سوله پیش ساخته
    • امکانات داخل سوله
    افزودن دیدگاه جدید

    Restricted HTML

    • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.