قیمت استراکچر فلزی

در این مقاله با ما همراه باشید تا با قیمت استراکچر فلزی و عوامل موثر بر قیمت استراکچر فلزی بیشتر آشنا شوید

استراکچر فلزی

قیمت اسکلت فلزی و مقایسه ی آن با اسکلت بتنی

در ابتدای ساخت هر ساختمانی، احتمالاً اولین چیزی که ذهن هر کارفرمایی را معطوف به خود خواهد کرد، برآورد هزینه های ساخت بنا خواهد بود. یکی از مهمترین و شاید اصلی ‌ترین هزینه ‌هایی که در هر ساختمانی وجود دارد ، قیمت تمام شده ی اسکلت بنا می باشد. آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی در کنار اسکلت بتنی همواره در ابتدای ساخت هر ساختمانی وجود دارد.

از آنجا که عمده روش ساخت ساختمان به دو گونه ی اسکلت فلزی و یا اسکلت بتنی می باشد، خیلی منطقی است که قبل از ساخت هر بنایی مقایسه‌ ای بین هزینه ی تمام شده ی این دو روش انجام پذیرد؛ اما باید در نظر داشته باشیم که هر روشی در ساخت ساختمان های امروزی بنا به نیاز محیطی و یا قانونی صورت می گیرد و هر گونه مقیاسی در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی در کنار اسکلت بتنی می تواند یک اشتباه فاحش باشد؛ اما در مقام مقایسه، در یک نگاه کلی می توان این طور برآورد نمود که هزینه ی تمام شده ی اسکلت های بتنی در موارد مشابه حدود ۲۰ درصد از نوع فلزی و یا   بیشتر خواهد شد. چرا که در سازه های بتنی علاوه بر بتن از فولاد به شکل میلگرد استفاده می ‌شود که حدود ۳۵ درصد کمتر از کل وزن آهن مصرفی در سازه های فلزی با ابعاد مشابه خواهد بود.

از طرفی دستمزد کار و بسیاری دیگر از فاکتور ها می‌ توانند در زمان اجرا باعث ایجاد تفاوت قیمت تمام شده در بین این دو روش باشند. اگر چه ما به شکل تخصصی قصد ارائه ی کاملی از نحوه ی آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی داریم؛ اما به هر صورت در مقدمه ی متن اشاره به مقایسه ی رقیب همیشگی سازه ‌های فلزی از نظر آنالیز قیمت می تواند به ما در انتخاب اسکلت فلزی و یا بتنی کمک بکند .

اسکلت فلزی

مزایای اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت بتنی

  • وزن سازه را کمتر می کند و سازه سبک می شود. وزن این سازه در مقایسه با اسکلت بتنی نصف است.
  • نیرو های کششی بیشتری می تواند تحمل کند.
  • در اسکلت فلزی بین 80 تا 130 کیلو گرم آهن در هر متر مکعب استفاده می شود. در اسکلت بتنی 160 تا 250 کیلوگرم آهن استفاده می شود.
  • سرعت اجرا و تکمیل و بالا رفتن ساختمان در اسکلت فلزی بیشتر است.
  • محدودیت این اسکلت در شرایط جوی مختلف ، کمتر است.
  • امکان اضافه کردن مقاومت در قسمت هایی از اسکلت بتنی وجود دارد.
  • مساحتی که این سازه اشغال می کند به نسبت سازه بتنی بسیار کمتر است و نصف آن می باشد. این نکته بسیار مهم است که بدانید که مساحت سازه در اسکلت جز مساحت ساختمان حساب می شود اما قابل استفاده برای ساکنین نیست.
  • مصالح کمتری در این سازه استفاده می شود.
  • ارزش آتی بیشتر: یعنی این که اگر قصد تخریب ساختمان در سال های بعد باشد اسکلت فلزی به خاطر داشتن آهن و فولاد بیشتر (تیرآهن) ارزش بیشتری دارد. چرا که در بازار جهانی و ایران این فلزات را به عنوان اسکلت دسته دوم و کهنه خرید و فروش می کنند و در چرخه بازیافت دوباره از آن استفاده می کنند.
  • نیاز به سقف کاذب ندارد.
  • قطعات این سازه در کارخانه ها تهیه می شود و ضایعات آن کم است.

کارشناسان فنی گروه صنعتی سپهر سوله آماده‌اند تا در قالب مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه برآورد قیمت استراکچر فلزی باشند. 09121815381 - 02833832


عوامل تاثیرگذار بر قیمت گذاری ساخت اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی

شاید در اولین نگاه در باب آنالیز قیمت ساخت سوله این دو نوع اسکلت به هزینه ی تمام شده در تامین متریال مورد نیاز بیاندیشید. اینکه قیمت آهن تا میلگرد و بتن در سطح بازار کشور به چه مقدار است، و چه نوساناتی را دنبال می کند، قطعا می تواند در بررسی قیمت ساخت اسکلت فلزی و یا اسکلت بتنی تأثیرگذار باشد؛ اما عوامل متعدد دیگری نیز در این بین تأثیرات زیادی خواهند گذاشت. عواملی مانند مدت زمان اجرای پروژه در کنار هزینه های بالاسری، فاکتور های اصلی در بررسی قیمت ساخت اسکلت فلزی می باشند.

هر چه طول مدت زمان اجرای پروژه کوتاه تر باشد، قطعاً بار مالی کمتری متوجه پروژه خواهد شد. در کنار اجرای اصولی و مهندسی و کاملاً دقیق ساخت اسکلت ، این نکته نیز باید در نظر گرفته شود. مدت زمان اجرای اسکلت های بتنی تقریباً سه برابر مدت زمان اجرای یک اسکلت فلزی خواهد بود. این تفاوت فاحش می تواند نشان دهنده ی تفاوت قابل توجه در قیمت تمام شده ی بنا باشد.

از طرفی بررسی هزینه های بالاسری نیز می تواند تاثیرات عمیق بر آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی در کنار اسکلت بتنی داشته باشد. هزینه های بالاسری را می توان به دو دسته ی هزینه های بالاسری عمومی همراه با هزینه های بالاسری کار تقسیم بندی نمود. مواردی مانند دستمزد پرسنل از ماهر تا کارگر ساده در مدت زمان اجرای پروژه، اجاره ی دستگاه ها، ماشین آلات و یا تجهیزات مورد نیاز و مواردی مانند پرداخت بیمه، عوارض و هزینه های عمومی در ردیف کلی هزینه های بالاسری قرار دارند.

در نظر داشته باشید که سازه های بتنی در مقایسه با سازه ی اسکلت فلزی نیاز به مدت زمان بیشتری در ساخت دارند. که این موضوع علاوه بر افزایش هزینه های بالاسری می تواند ریسک اجرای پروژه را به درجات بالاتری برساند. مشکلات ناشی از این موضوع در فضای ساختمان سازی داخل کشور به وضوح در سازه های اسکلت بتنی دیده می شود. جایی که تورم روزانه می تواند گریبانگیر ادامه ی ساخت ساختمان های کند باشد. اگر چه تاثیر تورم را در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی نمی توان به شکل مستقیم در نظر گرفت؛ اما به یقین می توان گفت که سازه ها با سرعت ساخت بالاتر به مراتب کمتر اسیر نوسانات بازار خواهند شد.

نکته ی بعدی در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی در مقام مقایسه با اسکلت بتنی در حجم مورد نیاز در ساخت می باشد. ستون ها در اسکلت بتنی به مراتب بیشتر از اسکلت فلزی فضای داخلی ساختمان ها را اشغال می کنند. فضایی که در دنیای گران امروزی بسیار پر اهمیت است. این موضوع به شکل غیر مسقیم اما با اهمیت در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی دیده می شود.

اسکلت فلزی

ارزانترین اسکلت ساختمان

برآورد هزینه های ساختمان مجموعی از هزینه هایی می باشد که پروژه را با خود درگیر می کند. به عنوان مثال سقف ساختمان یک از مواردی می باشد که با انتخاب نوعی ارزان از آن در برآورد کلی هزینه ها نقش موثری خواهد داشت. در میان انواع سقف ها سقف متال دک یا عرشه فولادی می تواند از هزینه های بالای ساخت و ساز کم کند. این نوع سقف با حذف قالب بندی و بدون استفاده از میلگرد و تنها با استفاده از ورق گالوانیزه ذوزنقه شکل اجرا می شود به علاوه که وزن آن به میزان ۳۰ تا ۶۰ درصد کمتر از سایر سقف ها می باشد. کاهش وزن کلی ساختمان تاثیر زیادی در افزایش مقاومت سقف در برابر زمین لرزه دارد. سرعت اجرای این سقف از دیگر مزایای آن است به گونه ای که تا میزان ۱۲ برابر بیشتر از سقف های معمولی می باشد. با این توضیحات اگر تمامی این موارد را در کنار یکدیگر بچینید خواهید دریافت که هزینه های تمام شده این سقف کمتر از سایر سقف ها خواهد شد.

آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی در نگاه تخصصی

فاکتور های بسیاری در آنالیز قیمت ساخت سوله با اسکلت فلزی تاثیرگذار هستند. فاکتور هایی که عدم توجه کافی به آنها می ‌توانند بار مالی مضاعفی بر مسیر ساخت اسکلت فلزی بنا داشته باشد.

وزن آهن مصرفی

مهمترین فاکتور در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی، تعیین دقیق وزن آهن مصرفی در مسیر ساخت سازه می باشد. از آنجا که آهن تنها متریال مصرفی در ساخت اسکلت فلزی می باشد و آن را به وزن خریداری می کنند، دانستن اطلاعات دقیق وزنی می تواند در تعیین دقیق آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی بسیار پر اهمیت باشد.

قیمت خرید آهن

بسته به نوع آهن مصرفی از تیرآهن گرفته تا ورق و اتصالات در کنار حجم مورد نیاز، آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی صورت می گیرد.

میزان دستمزد اجرت و هزینه ی ساخت

از آنجا که غالب سازه های فلزی به شکل طراحی و ساخت در کارخانجات ساخت اسکلت فلزی انجام می ‌شود، انتخاب کارخانه، موقعیت جغرافیایی کارخانه در کنار دستمزدی که بابت ساخت قطعات فولادی طلب خواهد شد، اولین فاکتور در زمینه ی تحلیل دستمزد در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی می باشد. دستمزد در مراحل نصب و مونتاژ همراه با هزینه هایی چون ماشین آلات، بیمه، تهیه ی غذا، هزینه های ایمنی در حین کار و... نکات بسیار ریزی هستند که باید در آنالیز قیمت ساخت اسکلت فلزی دیده شوند.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.