خرید، ساخت و نصب درب صنعتی برای سوله با قیمت ارزان

امروزه در بسیاری از مکان های صنعتی و تجاری از جمله سوله ها، کارخانجات امروزی، صنایع بزرگ، اماکنی که ماشین های بزرگ و صنعتی رفت و آمد می کنند و سایت های سازه ای عظیم از درب های اتوماتیک صنعتی استفاده می شود که تردد را در این مکان ها بسیار راحت و آسان می کند.

درب صنعتی

پارکینگ های مجتمعات تجاری، فرودگاه ها، کلیه درب های سنگین و ورودی کارخانجات بزرگ از جمله مکان هایی هستند که نصب درب های صنعتی در آن ها کاربرد دارند.

جنس درب های صنعتی معمولا از ورقه های فلزی، آلومینیومی یا پانل های پلی اورتان یا ترکیبی ازآلومینیومی باشند. درب های صنعتی به دو صورت چرخ دنده های شانه ای و زنجیری می باشند که موتور آن ها نیز از نوع موتورهای V-AC 220 یا سه فاز تعبیه می شود.

ویژگی درب های صنعتی

از مهم ترین ویژگی های درب صنعتی می توان به تردد بالا و بدون محدودیت، قابلیت نصب باطری هایی برای زمانی که برق رفته باشد، دارای سیستم خلاص کننده دستی و کلید آن، دارای دو کلاچ مکانیکی و هیدرولیکی، تنظیم سرعت و قدرت از تابلو فرمانی که برای آن تعبیه شده است و داشتن حسگر هایی که مانع حرکت های معکوس و توقف در لحظه برخورد با مانع می شود.

درب سوله های صنعتی

سوله ممکن است دارای یک یا چند درب باشد. یکی از این ها درب اصلی سوله است که ورود و خروج کالا و ماشین آلات از آن انجام می شود و دارای ابعاد بزرگی می باشد. مورد دیگر درب نفر رو است که دارای ابعاد یک درب معمولی است. ممکن است درب نفر رو در داخل درب اصلی ساخته شود. شما می توانید با تماس با شرکت سپهر سوله درب سوله را با قیمت ارزان خریداری کنید.

سوله های صنعتی و سنگین دارای درب بزرگ برای تردد ماشین های سنگین می باشند. مواد اولیه و ماشین آلات کارخانه از این جا وارد می شوند. همچنین تولیدات سوله صنعتی از این درب خارج می شوند. درب سوله صنعتی فلزی با استحکام بالا ساخته می شوند. این درب ممکن است برای سالیان دراز و به کرات باز و بسته شود لذا تمامی قسمت های آن باید استحکام کافی را داشته باشد. درب های متنوعی برای این سازه ها می توان ساخت. در زمان ساخت سوله چارچوب آن ساخته با فضای آن دیده می شود. بنابر کاربرد، محوطه، فضای اشغالی سوله یکی از درب های صنعتی زیر مورد استفاده قرار می گیرد. که در ادامه به معرفی انواع درب های صنعتی می پردازیم.

انواع درب ها

1- درب سوله کرکره ای (رول آپ)

درب های اتوماتیک کرکره ای یکی از انواع درب های صنعتی می باشد که بنابر کاربرد در محوطه ها و مکان های صنعتی از آن استفاده می شود. این نوع درب ها که به درب های صنعتی رول آپ نیز معروف هستند، با توجه به ابعاد و وزنی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این نوع درب ها نیز جزو مستحکم ترین درب های صنعتی جهان به شمار می روند که در کل امنیت بالایی را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

درب کرکره ای همانطور که از نام آن پیدا است به صورت کرکره ای باز و بسته می شود. جهت باز و بسته شدن این درب به صورت عمودی است. جنس این درب ها فلزی است و عموما از ورق های سینوسی شکل ساخته می شود. درب در این ساختار از نوع قابل انعطاف و جمع شدن است. قسمت جمع شو در بالا نصب شده و درب به سمت بالا جمع شده و باز می شود.

درب سوله کرکره ای

روش نصب درب کرکره ای

نصب درب های کرکره ای سوله به نوع آن ها، ابعاد، وزن و نوع تیغه آن بستگی دارد. نصب این درب ها می ­توانند با پایه متحرک، با کمک سه پایه موتور و چرخ دنده و زنجیر انجام شوند. برای تولید درب از تیغه های مختلفی می توان بهره گرفت. استفاده از تیغه های آلومینیوم و گالوانیزه برای این درب ها مرسوم است.

این درب ها در دو نوع دستی و برقی تولید می شوند. در حالت دستی درب در صورت ارتفاع کم با کمک دست و در ارتفاع زیاد با کمک اهرم بالا و پایین می رود. در نوع اتوماتیک جمع و باز شدن درب به کمک موتور انجام می شود.

درب کرکره ای اتوماتیک

این درب با کمک موتور به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. با توجه به ارتفاع زیاد درب سوله استفاده از مدل کرکره ای دستی منطقی نمی باشد. موتور برقی این نوع درب از نوع گریبکسی می باشد. قدرت آن بسته به وزن درب و سرعت باز و بسته شدن دارد. موتور می تواند از ۲۵۰ تا ۷۵۰ نیوتن قدرت داشته باشد و سرعت آن از ۱۲٫۵ RPM ( Round Per Minute) یا دور بر دقیقه تا ۲۷ RPM متغیر است.

این نوع درب سرعت باز و بسته شدن بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارد. درب اتوماتیک به کمک ریموت می تواند باز و بسته شود. بنابراین برای باز و بسته کردن آن نیاز به حضور نزدیک یا نیروی انسانی ندارد. امنیت این نوع درب به جنس ورق بستگی دارد اما در کل مناسب است. نکته که در مورد این درب وجود دارد برقی بودن آن است یعنی در صورت رفتن برق درب باز نمی شود. برای حل این مشکل از باتری می توان استفاده کرد.

این درب سرعت باز و بسته شدن بالایی دارد. بنابراین از خروج هوای گرم یا سرد داخل سوله جلوگیری می­شود که خود کاهش هدر رفت انرژی را در پی دارد.

2- درب ریلی یا کشویی سوله

درب ریلی سوله یکی از بزرگترین اختراعات بشر برای صرفه جویی در فضا است. دلیل اصلی این نوع درب اشغال فضای کمتر در زمان باز و بسته شدن درب است. دلیل مهم استفاده از درب های ریلی یا کشویی فضای نوسان درب های لولایی است که به معنی قابل استفاده بودن محیط اطراف درب می باشد.

درب ریلی از انواع سنتی و پر کاربرد درب سوله در ایران است. جهت باز شدن این درب به صورت افقی است. این درب شامل یک ریل در بالا و پایین بوده و یا فقط در بالا بوده و خود درب بین آنها به چپ و راست باز و بسته می شود.

برای بهره وری بیشتر از فضایی که درب ریلی به ما می دهد، نیاز به یک دیوار خالی داریم که درب روی آن سوار شود. این نوع درب در مدل های مختلفی مانند تک لنگه، دو لنگه، باز شو روی هم و انواع دیگری ساخته می شود که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

درب ریلی سوله

انواع درب های ریلی

· درب تک لنگه: این درب یک لنگه بوده و به یک طرف باز می شود.

· درب دو لنگه: این نوع درب دو لنگه بوده و یکی به چپ و دیگری به راست باز می شود.

· درب چند لنگه: در سازه های بزرگ مانند سوله، آشیانه هواپیما چندین درب جلوی سازه نصب می شود.

· درب دستی: در این حالت باز و بسته شدن درب توسط دست انجام می شود.

 درب اتوماتیک ریلی

این درب کشویی می باشد که مجهز به یک موتور برقی است. موتور این درب می تواند تک فاز یا سه فاز باشد. این درب از جنس فلز، آلومینیوم یا پلی اورتان می تواند ساخته شود.

از ویژگی های مهم درب سوله کشویی اتوماتیک، قابلیت تردد زیاد می باشد. در صورت ساخت صحیح مدت زمان زیادی این درب برای شما کار می کند. موتور این نوع درب ها می بایست دارای خلاص کن باشد تا در صورت عدم کار کرد سیستم برقی به صورت دستی باز گردد. نصب باتری نیز در زمان رفتن برق به ما کمک می کند. درب های برقی می بایست مجهز به سنسور مانع باشند. در غیر اینصورت اگر چیزی در هنگام بسته شدن بین درب باشد له می شود.

درب های اتوماتیک کشویی سوله عموما از جنس فلز، آلومینیوم یا ترکیبی از این دو است. ریل این درب از نوع شانه ای و زنجیری ساخته می شود. در هنگام ساخت سیستم خلاص کن دستی روی آن نصب می شود. برای افزایش طول عمر درب از هنگر ضد سایش استفاده می شود. قفل درب نیز با توجه به برقی بودن سیستم باید برقی باشد.

چرا از درب کشویی سوله استفاده می کنیم؟

فضا، به ویژه در کارخانه ها و انبارها از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که سوله ای در اختیار دارید برای هر متر مربع آن باید هزینه کنید. پس استفاده بهینه از فضا یک کار عقلانی است. یافتن روش هایی برای به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده در امکانات می تواند به مجموعه ها کمک کند تا امکانات خود را افزایش دهند. درب های کشویی صنعتی، ابزاری با ارزش برای مدیریت فضا می باشند.

البته فضا تنها دلیل استفاده از این نوع درب نیست. در یک مجموعه موضوعات دیگری نیز مانند ایمنی، سرعت و سهولت دسترسی نیز مهم می باشند. درب ریلی سوله می تواند راه حل های کارآمدی برای این موارد ارائه دهند. مشاوره با متخصصان درب های صنعتی در مورد سخت افزار و لوازم جانبی درب سوله می­تواند به مدیران کمک کند تا راه حل های مناسبی را پیدا کنند.

این نوع درب ها که به طور معمول در کارخانه ها، فرودگاه ها و مجتمع های تجاری به کار می روند، توسط یک جک ریلی عمل می کنند. از مهم ترین نکاتی که باعث بالا رفتن عمر این نوع درب ها می شود توجه به روان بودن درب ها، استفاده از قرقره هایی با کیفیت بالا و استفاده از باکیفت ترین میل ترانس ها در درب ریلی مورد نظر می باشد.

مزایای استفاده از درب های ریلی

درهای کشویی صنعتی روی مسیرهای مخصوصی نصب شده و بر روی آن کشیده می شوند یا برای باز شدن تا می شوند. این سیستم امکان نصب درب سنگین را می دهد که باز و بسته کردن آن برای کاربران آسان است. از آنجا که این درها به جای اینکه نوسانی باز شوند، روی دیوار حرکت می کنند فضای کمتری نسبت به درهای سنتی می گیرند. این مزایای درب کشویی را در نظر بگیرید.

· فضا: درب های کشویی که به راحتی در ریل ها قرار می گیرند و فضای کمتری نسبت به درهای چرخشی معمولی دارند. فضای صرفه جویی شده می تواند به افزایش ظرفیت تأسیسات و تجهیزات کمک کند. همچنین، از آنجا که درها برای باز یا بسته شدن در حال چرخش نیستند ، کمتر احتمال دارد که پرسنل یا تجهیزات با ضربه به درب آسیب ببینند.

· سهولت دسترسی: درهای بزرگ معمولی ممکن است برای شما بسیار سنگین باشد یا ممکن است باز و بسته شدن آن بسیار دشوار باشد. درهایی که روی ریل حرکت می کنند سریعتر و بسته می شوند و دسترسی راحت را برای کاربران فراهم می کنند. ورود و خروج سریع می تواند یک مزیت در مورد ایمنی باشد. بنابراین در اختیار داشتن ورودی مناسب و خروج می تواند برای مدیران مفید باشد.

· بهره وری انرژی: درهای کشویی به مجموعه ها کمک می کند تا از هدر رفت یا تلف شدن هوا که می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش داشته باشد جلوگیری کند. درهای کشویی مجهز به عایق می تواند اطمینان حاصل کند که فضای داخلی در زمستان گرم و در تابستان سرد هستند. همچنین در صورت مناسب بودن هوا می توان درهای کشویی را برای تأمین تهویه باز کرد بدون اینکه جایی اشغال کند.

· عایق صدا: درهای کشویی صنعتی می توانند به صداگیری فضای بیرون و داخل سوله کمک کنند. این امر از این که صداهای خارج از محیط موجب حواس پرتی کارکنان شود جلوگیری می کند. همچنین به صورت عکس مانع از ایجاد سر و صدای ایجاد شده توسط فعالیت های شما از مزاحمت همسایگان می شود.

3- درب لولایی سوله

درب لولایی قدیمی ترین ساخت درب در جهان است. درب در محل لولا به چارچوب متصل شده و بر روی پاشنه می چرخد. این درب در سوله کاربرد های مختلفی دارد. یکی از آنها برای درب نفر رو می باشد. همیشه ماشین آلات در حال ورود به سوله نیستند و باز کردن درب بزرگ برای تردد یک نفر زمان بر و دارای زحمت است. به همین جهت از درب نفر رو استفاده می کنند. درب نفر رو را هم می توان در قسمت دیگری از سوله نصب کرد و هم می توان آن را داخل درب کشویی قرار داد.

درب لولایی سوله

4- درب محوطه

سوله ها عموما مستقیما در دسترس نیستند و دارای یک محوطه پیرامونی می باشند. برای مثال می توان از کارخانه نام برد که یک درب ورودی محوطه و یک درب سوله است نام برد. در کنار درب ورودی همیشه ساختمان نگهبانی قرار دارد. ورود به محوطه از طریق دو درب انجام می شود. یکی درب نفر رو که به داخل نگهبانی باز شده و پس از احراز هویت از درب دیگر وارد محوطه می شوند. درب دوم درب تردد خودرو است. این درب می تواند کشویی یا لولایی باشد. در هر دو حالت می تواند دستی و اتوماتیک نیز باشد. این درب نیز از فلز ساخته می شود.

درب اتوماتیک صنعتی

درب های اتوماتیک صنعتی درب های پر کاربرد و بزرگی هستند که در کارخانه ها و سوله ها کاربرد دارند. این درب ها در انواع مختلفی از جمله کشویی، کرکره ای، تلسکوپی، سکشنال و … ساخته می شوند. هر کدام از این درب ها متناسب با محیط و کاربری های مختلف دارای ویژگی های خاص خود می باشند. یکی از ویژگی های مهم این درب ها عدم استهلاک در باز و بسته شدن های مکرر است. درب های اتوماتیک صنعتی باید دارای کیفیت، دوام و ماندگاری بسیار بالایی باشند.

درب اتوماتیک صنعتی

مشخصات درب اتوماتیک صنعتی

درب های اتوماتیک صنعتی، درب هایی در ابعاد بزرگ هستند که در مکان هایی مثل سوله، کارخانجات، انبارها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و... کاربرد دارند. در واحدهای بزرگ صنعتی از جمله سوله های سنگین صنعتی که مدام انواع وسایل نقلیه بزرگ، تجهیزات و ماشین آلات در حال رفت و آمد و جا به جایی کالا هستند استفاده از درب های اتوماتیک کاملا ضرورت پیدا می کند. با توجه به عملکرد الکترونیکی در استفاده از درب های اتوماتیک صنعتی مزایایی همچون صرف جویی در اتلاف انرژی و سرعت بخشیدن به امور را انتظار داریم.

طرز کار درب های اتوماتیک

  • کنترل مکانیزم باز و بسته شدن درب های اتوماتیک به کمک سنسور حرکتی و یا سنسور نوری که به یک درایو الکترونیکی متصل شده است انجام می شود.
  • مکانیزم باز و بسته شدن توسط یک چرخ دنده یا درایو کمکی که به پانل های درب اتوماتیک متصل شده است انجام می شود.
  • درایو کمکی یا چرخ دنده توسط کمربندهای لاستیکی کنترل می شوند، که این کمربندها وظیفه حرکت باز و بسته شدن درب ها را کنترل می کنند.
  • در درب های اتوماتیک از نوع کشویی، غلطک هایی در امتداد مسیر حرکت درب نصب شده که باعث می شوند درب ها به راحتی اسلاید شوند.

انواع درب های اتوماتیک صنعتی

از مهم ترین درب های صنعتی می توان به درب آشیانه هواپیما و هلی کوپتر،‌ درب های کشویی صنعتی،درب ریلی اتوماتیک و درب های سریع صنعتی اشاره نمود. برخی از انواع کرکره های برقی نیز وجود دارند که جزو درب های صنعتی محسوب می شوند. انواع درب ها بر اساس کاربری و محیط بکارگیری تقسیم بندی می شوند:

  • درب اتوماتیک صنعتی کشویی

این درب ها به درب های اتوماتیک صنعتی ریلی نیز معروف هستند که برای مکان هایی مناسب می باشند که تردد در آن ها بسیار بالاست. این نوع درب ها محدودیتی در باز و بسته شدن مکرر ندارند. این درب ها با نیروی برق کار می کنند. در هنگام قطع برق با استفاده از سیستم برق اضطراری و باتری باز و بسته می شوند.

این درب ها کاملا اتوماتیک بوده و بدون هیچگونه نیروی فیزیکی بصورت افقی بر روی ریل حرکت کرده و باز و بسته می‌شوند. در مکان های بزرگ صنعتی همچون انبارها، سوله و کارخانجات از درب اتوماتیک کشویی استفاده می‌شود.

  • درب اتوماتیک صنعتی کرکره ای

این درب ها به رول آپ نیز معروفند. درب اتوماتیک صنعتی کرکره ای یکی از پرکاربرد ترین درب های اتوماتیک صنعتی در دنیا می باشد چرا که این درب ها مقاومت و امنیت بسیار بالایی دارند، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و در هر فضایی مناسب هستند. استفاده از درب های اتوماتیک رول آپ در محیط های صنعتی به دلیل کاهش زمان نقل و انتقال به عنوان یکی از انتخاب های مناسب در کارخانه و محیط های صنعتی معرفی می شود. به علت عریض بودن ورودی سوله های صنعتی و تردد مکرر وسایل نقلیه بزرگ و تجهیزات استفاده از درب های کرکره ای صنعتی با موتورهای ساید صنعتی (گیربکس مستقیم) گزینه ای استاندارد جهت نصب این نوع درب ها می باشد.

ویژگی های درب اتوماتیک کرکره ای
  1. مقاومت و امنیت بالا
  2. تردد نامحدود
  3. دارای ترمز اضطراری
  4. کارایی بالا در عین بی صدا بودن
  5. قابلیت نصب باطری ذخیره کننده هنگام قطع برق
  6. مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف
  7. حرکت با سیستم بالا و پائین و توقف
  • درب اتوماتیک صنعتی سکشنال

این درب ها بیشتر در مکان های کوچکی که کمی عرض دارند مناسب هستند. درب های سکشنال قابلیت جمع شدن زیر سقف را دارند. این قابلیت باعث می شود بازشوی آن به اندازه دلخواه قابل کنترل باشد. این درب ها به کمک یک کلید کنترلی باز و بسته می شوند، دارای وزن سبکی هستند و سرو صدا ندارند. این درب ها دارای سنسور و حسگری هستند که به محض برخورد با مانع از حرکت باز می ایستند.

  • درب اتوماتیک صنعتی فولد آپ

این درب ها برای فضاهایی همانند آشیانه هواپیماها که نیاز به ورودی بسیار بزرگی دارند مناسب هستند. جنس درب های اتوماتیک صنعتی فولد آپ از PVC و انعطاف بسیار بالایی دارند. این درب ها حرکتی شبیه درب های کرکره ای دارند ولی سرعت آن ها پایین تر است.

ویژگی درب های صنعتی

از ویژگی ها و تفاوت های درب های صنعتی با سایر درب های اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبت به حجم ها و ابعادی که مورد استفاده قرار می گیرند سرعت بالایی دارند.
  • به دلیل شرایط نصب سخت در ابعاد بزرگ دارای ویژگی های مقاوم و پر سرعت هستند.
  • قطعات درب های صنعتی علاوه بر کاربرد های متفاوتی به جز کاربرد اصلیشان در صنعت دارند.
  • قطعات دارای قدرت بالایی هستند.
  • این درب ها دارای باطری های قوی و سیستم دزدگیر اختصاصی هستند.
  • دارای خلاص کن های ساده و کلید دستی می باشند.
  • دارای قابلیت تنظیم سرعت و قدرت می باشند.
  • امکان نصب انواع سنسورها را دارا می باشد.
  • کارایی های اتوماتیک در باز شدن درب در مواقع بخصوصی به صورت اتوماتیک را دارند.
  • دارای هنگر ضد سایش می باشند.
  • در برابر نوسانات برقی با بسیار مقاوم هستند.
  • این درب ها در عین سبک بودن محکم و ایمن هستند.
  • پرده درب از الیاف UPVC ضد استاتیک نیز ساخته می شود.
  • موتور این درب ها از نوع گیربکسی و یا هیدرولیک می باشند.
  • عمل کردن باز شو  و حرکت به صورت رول آپ در جهت های مختلف می باشد.
  • سر و صدای بسیار پایینی دارند.
  • امکان نصب سیستم برگشت در صورت درگیر شدن با مانع.
  • درب های گیربکسی دارای سیستم حفاظت خودکار در زمان برخورد به مانع هستند.
  • دارای واحد کنترل با سرعت بالا می باشند.
  • برای ابعاد بزرگ مناسب هستند.

جنس درب های صنعتی

تیغه و درب های صنعتی اتوماتیک بستگی به نیاز و مکان نصب معمولا از تیغه آلومینیوم و یا آلومینیوم فوم دار استفاده می شود. به دلیل کاهش صدا از آلومینیوم فوم دار استفاده می شود. در برخی موارد نیز از ترکیب آلومینیوم، فولاد و آهن در ساخت درب ها کمک می گیرند.

در برخی موارد همچون درب های کرکره ای از تیغه های گالوانیزه فوم دار با ترکیب هیدروکربن کمک می گیرند که باعث سبک سازی وزن درب می شود. در برخی موارد نیز از مواد پلی ارتان استفاده می شود.

نگهداری درب صنعتی

معمولا نگهداری درب های صنعتی نیاز به شرایط خاصی ندارد، اما رعایت برخی نکات می تواند تا حد زیادی مانع از خراب شدن و فرسایش درب های صنعتی بزرگ شود و از درب ها در مقابل عوامل گوناگون محافظت کند.

  • در هنگام باز و بسته شدن درب ها مانع خاصی وجود نداشته باشد. باید همیشه ریل های تردد درب ها چک شوند.
  • ریموت درب اتوماتیک صنعتی را در جای مناسبی قرار دهید که دکمه هایش تحت فشار دائم نباشد. هر گاه دکمه های ریموت بی دلیل فشرده شوند با ارسال سیگنال های مختلف به جعبه فرمان ممکن است موجب باز و بسته شدن بی مورد درب شود و در دراز مدت نیز خراب گردد.
  • مدار فرمان تحت هیچ شرایطی نباید در محل نمناک قرار گیرد و خیس شود.
  • قطعاتی که نیاز به روغن کاری دارند نباید شسته شوند. در صورت انجام اینکار باید سریعا خشک و روغن کاری دوباره قطعات انجام شود.
  • باید نحوه کار با خلاص کن کرکره برقی را به درستی بلد باشید تا این دستگاه خراب نشود.
  • از تمیز کردن و شستن درب اتوماتیک و یا کرکره برقی با موادی همچون تینر و نفت خودداری نمایید.
  • هرگاه درب اتوماتیک به مانعی گیر کرد سریع باید دکمه Stop ریموت را فشار دهید و یا جریان برق را قطع کنید تا موتور خراب نشود.
  • حتما از قفل های هوشمند به جای قفل های معمولی استفاده کنید. چرا که ممکن است برخی اوقات بدون باز کردن قفل اقدام به باز کردن درب با ریموت کنید. در صورت انجام چنین اشتباهی فشار زیادی به موتور وارد می شود و ممکن است بسوزد و از کار بیفتد.

قیمت درب سوله

همانطور که عنوان شد درب های اتوماتیک صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند. هر کدام دارای ویژگی های خاص خود و قیمت های متفاوتی هستند. درب های صنعتی در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند و سرعت کار خوبی نیز دارند. سرعت حرکت درب های صنعتی اتوماتیک وابسته به نوع موتور آنها می باشد. این نوع درب ها در برابر تغییرات جریان و ولتاژ مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. علاوه بر این موارد نوع برند تولید کننده درب نیز بر تعیین قیمت درب صنعتی تاثیرگذار است.

عوامل بسیاری در تعیین قیمت درب های صنعتی تاثیرگذارند. قیمت گذاری درب های صنعتی به کاربرد و موارد به استفاده از درب ها و نوع سازه ای که در این درب ها به کار رفته بستگی دارد. به عنوان مثال درب صنعتیبا وزن بالا که برای استفاده در محیط های صنعتی بسیار مناسب می باشد به طبع دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد. انتخاب سبک درب نیز بر روی قیمت درب صنعتی موثر است.

قیمت درب اتوماتیک صنعتی

قیمت درب های صنعتی

در کاربردهایی همچون سوله سنگین صنعتی، سوله انبار و ... درب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در سوله ها دو نوع درب مورد استفاده قرار می گیرند: درب های گاراژی که محل عبور و مرور ماشین های سنگین، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی جهت جابجایی تولیدات و درب های ورود و خروج پرسنل و کارکنان.

معمولا هزینه‌های درب های گاراژی از قیمت خود درب ها متفاوت است. جایگزینی درب ‌های گاراژی همراه با ریل‌های جدید می‌ باشد. ریل ها قطعات فلزی هستند که در آن غلطک‌ها در جهات بالا و پایین حرکت می‌کنند. برای استعلام قیمت حتما اطمینان حاصل کنید که قیمت‌های دریافتی شما شامل نصب ریل‌های جدید می‌شود یا خیر.

برآورد قیمت درب های صنعتی متغیر است. این قیمت ها بر اساس مواد سازنده و اندازه درب های مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود.

سبک‌های مختلف درب ها

  • درب‌های حمل شونده
  • درب‌های با پانل بالارونده

درب‌های مدرن

تقسیم بندی درب ها

درب ها بنابر متریال های مختلف بر اساس کاربردهای متفاوت تقسیم بندی می شوند:

  • درب‌های صنعتی فولادی

فولاد به دلیل ویژگیهای مفیدی که دارد بهترین متریال در ساخت درب های صنعتی است. درب‌های فلزی که از جنس فولاد ساخته می شوند دارای قیمت های مناسب و دوام بالایی هستند. این درب ها به دلیل استهلاک کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و در طرح‌های مختلفی نیز در دسترس هستند. فولاد را می‌توان رنگ آمیزی کرد و در مدل‌ها، طرح ها و رنگ های مختلفی روانه بازار کرد و به کار گرفت.

برای انتخاب و خرید درب های صنعتی فولاد باید به دو ویژگی توجه خاصی داشت: ویژگی اول فولاد یک عایق ضعیف در برابر مصرف انرژی است. برای اینکه درب های صنعتی عایق داشته باشیم بهترین انتخاب درب‌های عایق هوشمندانه است که برای صرفه جویی در انرژی و کاهش سر و صدا کاربرد دارند. ویژگی دوم ضخامت فولاد در درب های صنعتی است. درب‌های صنعتی و گاراژی دارای پانل‌های فولادی هستند که در ضخامت‌های متفاوتی ساخته می شوند. درب‌های ارزان قیمت معمولا از پانل‌های نازک جنس فولاد درجه 27 و 28 ساخته می‌ شوند. درست است که اینگونه درب ها دارای قیمت ارزن هستند اما ایراد بزرگی که به اینگونه درب ها وارد می شود این است که این درب‌ها نمی‌توانند دارای ارتفاع زیادی باشند چرا که در ابعاد بزرگ و ارتفاع بلند این ورقه‌ها باعث تاب برداشتن لنگه‌های درب‌ها خواهند شد.

درب‌هایی که کاربری درب گاراژ داشته باشند به صورت نیمه فولادی در سایزهای بزرگ‌تر و از درجه فولاد 25 یا 26 ساخته می‌شوند. هر چقدر درجه فولاد پایین‌تر باشد، فولاد ضخیم تر می‌شود. درب‌های با کیفیت بالا همواره از فولاد درجه 24 ساخته می‌شوند. درب‌های تجاری و صنعتی دارای فولاد ضخیم‌تر هستند. برخی از درب‌های فولادی گاراژ در بخش‌های خارجی خود نسبت به بخش‌های داخلی دارای فولاد ضخیم تری هستند.

  • درب های آلومینیومی

درب های آلومینیومی و درب های صنعتی فولادی در بسیاری از وجوه دارای ویژگیهای مشترکی هستند. آلومینیوم نسبت به فولاد ارزان تر و سبک تر است اما در کاربری های سخت و سنگین مقاومت لازم را نداشته و بسیار راحت دچار خمیدگی شده. یکی از راه حل ها برای بالا بردن مقاومت آلومینیوم این است که سطح آلومینیوم با روکش های طرح چوب فاکس پوشش داده شود تا عمر طولانی پیدا کند. در کل درب های آلومینیومی در کاربری هایی که ارتفاع زیاد و استهلاک زیاد باشد کاربرد ندارد. یکی از ویژگیهای مهم آلومینیوم خاصیت زنگ نزدن می باشد می توان از این متریال در درب های سکشنال پارکینگ استفاده کرد.

  • درب های چوبی

در گذشته درب‌ها از چوب ساخته می‌شدند. درب‌های چوبی در سبک‌ها و مدل های مختلف ارائه می‌شوند که می‌توانند شامل پنجره‌ها نیز باشند. ارزان‌ترین گزینه در این نوع، چوب نقاشی شده با پانل‌های سخت چوبی می باشد. درب‌های چوبی که قابلیت شستشو داشته باشند دارای قیمت بیشتری نیز هستند چرا که حس چوب طبیعی دارند که می‌توانند تفاوت زیادی در جذابیت و نمای ظاهری مکان مورد استفاده ایجاد کنند.

چوب نسبت به فولاد عایق بهتری است، اما به دلیل اینکه درب های چوبی در کاربردهای صنعتی گزینه خوبی نیستند نمی توان از این درب ها به عنوان درب های گاراژی در سوله استفاده کرد. درب‌های گاراژ فولادی که عایق بندی شده باشند همواره عملکرد بهتری در ذخیره انرژی دارند. درب‌های چوبی باید به طور منظم باید نگهداری و تمیز شوند.

  • درب های کامپوزیت چوبی

درب های گاراژ کامپوزیت از الیاف چوب بازیافتی ساخته می‌شوند. اینگونه درب ها می توانند مقاومت فولاد را با ظاهر و بافت چوبی ارائه ‌دهند از این رو می‌توانند رنگ شوند و خاصیت ضد لکه پیدا کنند. از لحاظ ویژگی های پوسیدگی، خوردگی و فاسد شدن درب‌های کامپوزیت نسبت به درب ها با چوب معمولی مقاومت تر عمل میکنند.

  • درب های فایبرگلاس

درب های گاراژی با جنس فایبرگلاس کاربرد بسیار کمی دارند. پانل‌هایی که درون قاب آلومینیومی قرار می‌گیرند، قابلیت رنگ آمیزی داشته و مقاومت بیشتری نسبت به ورق‌های فولادی نازک از خود نشان می دهند.

متریال فایبر گلاس بسیار سبک بوده و به عنوان یک عایق ضعیف عمل میکند. این متریال در معرض شرایط آب و هوایی رنگ خود را از دست می دهد، اما در برابر خوردگی آب شور نسبت به دیگر مواد ساخت درب گاراژ، مقاوم تر عمل می کند و این مزیت باعث می‌شود که انتخاب مناسبی در مکان‌های ساحلی باشند.

قیمت درب صنعتی

عوامل کلیدی در اندازه‌گیری درب های صنعتی

برای جایگذاری و اندازه گیری درب ها در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های درب بسیار مهم است. بنابر محل های استفاده، کاربری های مختلف، جنس و متریال بکار رفته در درب ها سایز و اندازه های مختلفی محاسبه و در نظر گرفته می شود. علاوه بر این موارد باید معیارهای دیگری را در اندازه گیری درب های صنعتی در نظر گرفت همچون: فاصله با انشعابات مخابراتی، برق کشی، تهویه، لوله آب و فاضلاب، گاز، تجهیزات اعلام و اطفاء حریق و هر گونه تجهیزات و تاسیساتی که در محل مورد نظر به کار گرفته می شود. حتی این موارد در نوع درب های دستی و اتوماتیک نیز با هم متفاوت است.

برای دانستن اینکه چه مدل درب صنعتی در چه اندازه هایی برای کاربری مورد نظر خود داشته باشید می توانید با گروه صنعتی سپهر سوله تماس بگیرید تا شما را در انتخاب درب صنعتی در کاربری مختلف از جمله انتخاب درب مناسب برای انبار، مرغداری، دامداری، سوله کارگاهی و صنعتی، سردخانه و گلخانه راهنمایی کنند.

اندازه گیری انواع درب های صنعتی

این اندازه جهت نصب درب های صنعتی دستی و اتومات متفاوت است، اما در کلیات موضوع یکی است. معمولا در سوله های صنعتی و کارگاهی ارتفاع و عرض درب های گاراژی 6 متر و ارتفاع درب های ورود و خروج پرسنلی 2 متر و عرض 5/1 متر در نظر گرفته می شوند.

  • مرحله اول

مرحله اول اندازه گیری عرض ورودی است. عرض ورودی فضای بین طرف چپ و راست قاب درب است که باید در عریض‌ترین نقطه خود اندازه گرفته شود. پس از این مرحله نوبت به قالب بندی درب می رسد که بخش داخلی درب با یک آهن پروفیل قالب بندی می شود. قالب درب به پروفیلی گفته می‌شود که کناره‌های درب را شکل می‌دهد. چارچوب‌های بالایی و کناری درب باید مستحکم و در وضعیت کاملا تراز قرار بگیرد.

  • مرحله دوم

مرحله دوم اندازه گیری ارتفاع درب است. ارتفاع درب را باید متناسب با ارتفاع سوله در مرتفع‌ترین نقطه ممکن اندازه گیری کرد. ارتفاع درب به فاصله میان سقف و کف زمین گفته می شود. در تمام مراحل باید تراز کف انجام شود، همینطور فضای میان سقف و بالای درب ورودی اندازه‌گیری شود. نکته ای که لازم است عنوان شود این است که باید اندازه تجهیزاتی که بالای درب نصب می شود نیز به ارتفاع اضافه شود و پایین ترین آنها در زمان اندازه گیری جایگزین سقف شود.

  • مرحله سوم

مرحله سوم اندازه گیری فاصله میان انتهای درب تا ورودی است.

  • مرحله چهارم

تعیین مسیر لوله گذاری، سیم کشی تجهیزات الکترونیکی و دیگر تجهیزات

قیمت گذاری درب صنعتی

عوامل مختلفی در تعیین قیمت درب های صنعتی تاثیرگذارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

ابعاد، متریال ساخت، نوع فریم، وزن درب و بسیاری از عوامل دیگر باید برای تعیین قیمت درب صنعتی در نظر گرفته شوند. البته این تاثیر گذاری و قیمت این فاکتورها در درب های دستی و اتومات متفاوتند.

به عنوان مثال درب های اتوماتیکی که در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند به علت حساسیت بالایی که محیط های صنعتی و کارگاهی دارند باید دارای کیفیت و کارایی بسیار بالایی باشند. این درب ها باید علاوه بر سرعت و دقت، به محیط امنیت دهند. درب های اتوماتیک نیز دارای انواع مختلفی همچون درب های اتوماتیک چشمی الکترونیکی و یا درب های اتوماتیک ضد حریق و انواع دیگر که مشخص است دارای قیمتی بالاتر نسبت به درب اتوماتیک معمولی هستند.

تاثیر برند بر قیمت درب صنعتی

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در قیمت درب های صنعتی برند یا شرکت سازنده درب می باشد. به عنوان مثال انواع مختلف درب هایی که در کشورهای اروپایی تولید و ساخته می شوند به مراتب دارای قیمتی بالا هستند چرا که هزینه واردات و گمرک نیز بر قیمت اصلی کالا اضافه می شود و در این بین واسطه هایی نیز از نیز واردات سود می برند.

پس چه بهتر که شرکت های سازنده درب های صنعتی داخلی تمام تلاش و همت خود را برای تولید ساخت درب های با کیفیت به کار بگیرند تا کالای ایرانی با بهترین متریال و کیفیت با نازل ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و نیاز به کالای خارجی کمتر شود و چه بسا بتوان درب های صنعتی تولیدی داخل را به خارج از کشور نیز صادر کرد تا رقیب کشورهای اروپایی شویم.

تاثیر سازه بر قیمت درب صنعتی

از دیگر موارد تاثیرگذار در تعیین قیمت درب صنعتی، نوع درب و مکانی است که قرار است مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مثال قیمت درب برقی مغازه با قیمت درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و قیمت درب اتوماتیک صنعتی متفاوت می باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت درب های صنعتی نوع متریال بکار رفته در ساخت می باشد. نوع فلز، نوع چوب و نوع مواد مصرفی در حفاظ و پانل های درب ها بسیار مهم می باشد. در درب های فلزی نوع فلز بکار رفته از جمله پروفیل، آلومینیوم و فولاد بر وزن در موثر است. وزن فلز ارتباط مستقیم با قیمت دارد.

تصمیم انتخاب نوع درب صنعتی را به کارفرمایان خود محول کنید تا در دراز مدت متضرر نشوید و کالای مناسب و با کیفیت در اختیار شما قرار دهند.

قیمت و خرید درب صنعتی

دقت در خرید درب های صنعتی اعم از اتوماتیک و دستی برای محیط هایی که حساسیت در آنها اهمیت ویژه‌ای دارد، حائز اهمیت است. به عنوان مثال برای مکان هایی همانند انواع کارخانه ها، کارگاه ها و محیط های صنعتی گوناگون باید درب هایی انتخاب شوند که کیفیت درب بر قیمت آن اولویت داشته باشد. اگر دربی که خریداری می شود بی کیفیت باشد و کارایی لازم را نداشته باشد ممکن است آسیب ها و خطرات زیادی را در محیط صنعتی ایجاد کند که جبران ناپذیر باشد.

همانطور که مشخص است کاربرد درب های صنعتی در حوزه تولید و صنعت روز به روز در حال افزایش است. از این رو اگر قصد خرید و جایگذاری درب در محیط کار و تولید خود دارید حتما قبل از خرید محیط کار خود را به خوبی بررسی کنید و مطابق با نیازهای محیط صنعتی خود اقدام به خرید دربی مطمئن با کیفیت و کارا نمایید. با این اوصاف یک درب مناسب باید بتواند نیازهای محیط از جمله امنیت، سرعت و دقت را تامین کند.

امروزه از درب های اتوماتیک در صنعت بسیار استفاده می شود چرا که با درب های اتوماتیک صنعتی حمل و نقل محصولات در داخل سالن تولید و مجموعه و همینطور عبور و مرور پرسنل و کارکنان بسیار راحت تر و بهتر انجام می شود.

خرید درب صنعتی

جهت خرید درب صنعتی و ساخت سوله ارزان و سبک با شرکت سپهر سوله تماس بگیرید. کارشناسان فنی گروه صنعتی سپهر سوله آماده‌اند تا در قالب مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه ساخت سوله ارزان و برآورد قیمت سوله و قیمت استراکچر فلزی باشند.

شرکت سپهرسوله آماده عقد قرارداد در زمینه ی مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله های سبک و سنگین و استراکچر فلزی همچنین ساخت سوله ارزان در تمام نقاط مختلف کشور می باشد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.