خرید سوله دست دوم یا نو

برخی افراد قصد دارند برای خرید سوله هزینه پایینی پرداخت کنند. این افراد به کیفیت و دوام بالای سوله توجهی نمی کنند و قیمت پایین را نسبت به مقاومت و کیفیت در اولویت قرار می دهند. این افراد معمولا به جای خرید سوله نو به دنبال خرید سوله دست دوم هستند و هرگز به منطقه جغرافیایی و آب و هوایی احداث سوله، خسارات و ضررهای پیش رو توجه خاصی نمی کنند، در نهایت متضرر واقعی می شوند.

خرید سوله دست دوم یا نو

سوله دست دوم چیست؟

سوله ای که قبلا در آن فعالیتی انجام می شده، و حالا برای فعالیتی دیگر به شخص دیگری فروخته می شود. یک مدل سوله دست دوم دیگر هم داریم، که با قطعات و تیر آهن و لوله های دست دوم یک سوله دیگر ساخته می شود. برخی افراد قصد دارند برای خرید سوله هزینه پایینی پرداخت کنند. این افراد به کیفیت و دوام بالای سوله توجهی نمی کنند و قیمت پایین را نسبت به مقاومت و کیفیت در اولویت قرار می دهند. این افراد معمولا به جای خرید سوله نو به دنبال خرید سوله دست دوم هستند و هرگز به منطقه جغرافیایی و آب و هوایی احداث سوله، خسارات و ضررهای پیش رو توجه خاصی نمی کنند، در نهایت متضرر واقعی می شوند.

در بسیاری موارد دیده شده که فروشنده سوله دست دوم را دروغین به مشتری می فروشد. چرا که سوله هایی که از ورق های غیر قابل استفاده لوله های گاز و تانکر های اسقاطی ساخته می شوند را به مشتری می فروشد.

اگر خریدار با خرید و ساخت سوله دست دوم واقعی مشکلی نداشته باشد باید از فروشنده بخواهد اسکلت سوله زمان سوار بودن در جای قبلی را نشان دهد تا خرید تا حدودی عاری از اشکال و تقلب باشد. اما همواره معضل بزرگتر تقلب و تخلف به خاطر سود زیاد در ساخت سوله با ورق های غیر قابل استفاده و فروش با عنوان سوله دست دوم است.

انواع مختلف سوله دست دوم

  • سوله زوجی
  • سوله تکی
  • سوله دارای طبقات
  • سوله دارای جرثقیل سقفی
  • سوله زوجی با چند ستون مشترک

برخی قابلیت های سوله دست دوم

  • قیمت مناسب
  • آماده بودن
  • صرفه جویی در زمان ساخت
  • قابلیت جابجایی

خرید سوله های دست دوم

در خرید سوله های دست دوم سعی کنید سازه هایی که خریداری می کنید نصب شده باشند نه دمونتاژ شده چرا که ممکن است شما سازه ای را خریداری کنید که نصب شده باشد اما پس از خرید قطعات سوله با هم جفت نبوده و ابعاد متفاوت باشند و یا اینکه جای پیچ و مهره آن ها نیز با هم منطبق نباشند. پس باید دقت لازم را در خرید سوله های دست دوم به عمل آورید تا دچار خسارت زیادی نشوید. در صورت بروز چنین مشکلاتی می توانید در حین عقد قرارداد با فروشنده طی کنید که سازه را در محل مورد نظر شما نصب شده شده تحویل دهند. در این مورد حتما در زمان عقد قرارداد سوله دست دوم از فروشنده ضمانت اجرایی بگیرید تا اگر مشکلی در سازه و یا نصب آن به وجود آمد بتوانید به واسطه آن ضمانت مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.

رنگ سازه های دست دوم پس از گذشت زمان افت پیدا می کند و ممکن است فروشنده آن را دوباره رنگ آمیزی کند، باید قبل از رنگ آمیزی سوله را ببینید و از سلامت قطعات و آهن آلات آن آگاه شوید چرا که ممکن است سازه دارای وصله هایی با ضایعات های فولادی باشد و بعد از رنگ آمیزی خریدار متوجه آن نشود.

در هنگام خرید سوله دست دوم باید کلیه قطعات یک سوله به شما فروخته شود، یعنی سازه خریداری شده باید دارای تمام اجزا از جمله وال پست، بیس پلیت، فریم های ستون و سقف، استرات، باد بند های ستون و سقف و تیر ریزی سقف باشد و تمامی این قطعات در قرارداد نوشته شود.

قیمت سوله های دست دوم

قیمت سوله دست دوم را در قرارداد باید به متراژ مشخص کنید و هرگاه خواهان خرید سوله دست دوم به کیلو گرم بودید حتما برای آن یک بازه تغییر وزن مشخص کنید. ( این بازه نباید بیش از یک کیلوگرم باشد )

در ادامه به بررسی نکات مهم و اساسی در هنگام خرید سوله دست دوم می پردازیم که خریدار باید توجه اکید به آنها کند. امید داریم با مطالعه مطالب مربوط به معایب و مضررات سوله دست دوم از خرید این نوع سوله پشیمان شوند.

  • کیفیت مواد استفاده شده برای ساخت سوله
  • مناسب بودن شرایط آب و هوایی سوله دست دوم و مطابقت با استانداردهای منطقه نصب سوله
  • دقت در اتصالات و سوراخ کاری فلنچ در سوله دست دوم
  • بررسی میزان بار بارشی، سرعت باد و زلزله خیز بودن محل اجرای سوله
  • چگونگی فرم و ساختار ساخت سوله
  • بررسی جنس و محل خاک مورد نظر
  • بررسی ابعاد سوله نظیر دهانه، ارتفاع، ستون گذاری، طول و شیب سوله
  • مطابقت و هماهنگی فعالیت مورد نظر با فعالیت و کاربری قبلی سوله
  • سال احداث و ساخت سوله
  • زاویه برش های سوله

سوله های نو توسط مهندسین خبره با محاسبات مهندسی و متناسب با متراژ زمین در اختیار، مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی، اقلیمی، با بار بارشی مطابق با منطقه و محل احداث، طبق خواسته مشتری و زیر نظر خود مشتری توسط سوله ساز منتخب مشتری ساخته می شود. توجه به این نکته مهم است که سوله سازان طبق آیین نامه و ضوابط باید ایستایی سازه های ساخت خود را حداقل 20 سال تضمین کنند اما این تضمین در مورد سوله های دست دوم وجود ندارد. سوله های دست دوم واقعی از لحاظ وزنی هرگز به صرفه نیستند و در بسیاری موارد از سوله های نو گرانتر تمام می شوند.

تفاوت های سوله نو و دست دوم

در این قسمت ما برآنیم تا برخی تفاوت های مهم و اساسی سوله نو و دست دوم را برای متقاضیان بر می شماریم.

  • سوله های نو دارای دفترچه محاسبات واقعی، متناسب با شرایط اقلیمی و نوع کاربری ساخته می شوند که در آن مهندس محاسب، ناظر و سازنده موظف به اجرای صحیح آیین نامه های ساخت هستند. در مورد سوله های دست دوم نیز باید دفترچه محاسبات در خواست شود.
  • سوله های نو در دراز مدت برگشت هزینه بهتری دارند به این صورت که اگر شما پس از مدتی خواهان تغییر طرحتان باشید یا تغییرات در شکل سازه انجام دهید یا قصد انتقال سازه به نقطه دیگری را داشته باشید به راحتی تمام این کارها انجام خواهد گرفت. اگر قصد فروش سازه خود را داشته باشید با درصدی کمتر از قیمت سازه نو می توانید به مشتری بفروشید. اما چنین شرایطی در مورد سوله های دست دوم برقرار نیست.
  • در سوله های دست دوم هزینه حمل، پیچ و مهره و نصب بر عهده خریدار بوده و تحویل قطعات سوله درب کارخانه می باشد. در صورتی که قیمت سوله نو به همراه نصب، پیچ و مهره و تحویل سازه می باشد.
  • فروشنده سوله دست دوم مسئولیتی در خصوص نصب و مسائل فنی سوله ندارد.
  • در سوله های دست دوم هرگز بحث استاندارد سازی سوله مطرح نمی شود اما در سوله های نو باید مبحث استاندارد سازی و ساخت سوله به صورت اصولی مطرح شود.
  • در برخی موارد سوله های دست دوم به صورت متری به فروش می رسند در حالیکه مقدار وزنی این سوله ها از سوله های نو کمتر می باشند. به عبارتی آهن به صورت کیلوئی به فروش نمی رسد بلکه به صورت متری قیمت داده می شود. پس حتما دقت کرده و وزن سازه را کنترل نمایید.
  • متراژ سوله های نو مطابق با سلیقه و نظر مشتری و اندازه زمین محاسبه و ساخته می شود اما در مورد سوله های دست دوم تعیین متراژ مورد نظر امکان پذیر نیست.
  • مشکل اصلی که در خرید و ساخت سوله دست دوم وجود دارد این است که تخلف زیادی به خاطر سود زیاد و استفاده از مواد بی کیفیت در سوله دست دوم صورت می گیرد و به راحتی به فروش می رسند. از این رو قیمت خرید سوله دست دوم نسبت به سوله نو کمتر می شود اما هزینه های جانبی همانند نصب، پیچ و مهره، جرثقیل و ... نیز باید برای این نوع سوله ها در نظرگرفته شود زیرا در برخی موارد ممکن است قیمت سوله دست دوم از سوله نو نیز برای شما گرانتر تمام شود.

در انتها باید متذکر شویم که همواره به ارزان تمام کردن ساخت سوله تکیه نمایید نه ارزان خریدن آن. هیچ گاه خرید سوله ارزان نو را با سوله دست دوم مقایسه نکنید، چرا که اصلا چنین قیاسی اشتباه است. سوله های نو با مزایایی که دارند همواره راهی برای تغییر و بازگشت سرمایه اولیه به دنبال دارند اما با توجه به معایب خرید سوله دست دوم خرید و ساخت سوله های دست دوم هرگز پیشنهاد نمی شود و ساخت و فروش این گونه سوله ها برای سازندگان به نام در زمینه سوله سازی نیز کار درستی نمی باشد.

شرکت سوله سازی سپهر سوله، مفتخر است با همکاری کادری مجرب و استفاده از تجهیزات به روز خود، در کنار گروه تحقیق و توسعه، آماده ارائه خدمات طراحی، اجرا و راه اندازی سازه های فلزی و سنگین نو، سوله و انبار، سوله کارگاهی، سوله صنعتی،دکل های مخابراتی و انتقال برق، مخازن تحت فشار، سازه های فلزی بلند مرتبه و انواع ساختمان های فولادی بهترین خدمات را متریال درجه یک به همراه ضمانتی مادام العمر به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. سپهر سوله هیچ گاه فعالیتی در زمینه خرید و فروش سوله های دست دوم نداشته و نخواهد داشت چرا که کیفیت بالا ضمانت کاری سپهر سوله می باشد.

نظرات

جعفری

عالی. دنبال سایتی می گشتم که بتونم سوله دست دوم پیدا کنم

ی, 11/30/1401 - 17:21
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.