خرید و ساخت سوله بهداشتی با قیمت ارزان

از نظر کاربری و کارایی که سوله بهداشتی دارد، باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود تا تمام الزامات و شرایط بهره برداری از این سوله به نحو کامل انجام شود. بر همین اساس در طراحی، ساخت، نصب و تجهیز این نوع سازه نیاز به علم و تخصص بالا و سابقه درخشان در حوزه ساخت سازه های فلزی و فولادی میباشد. شرکت صنعتی سپهر سوله با افتخار اعلام میکند که سابقه ساخت و نصب چندین سوله بهداشتی شرکت ها و تولیدات به نام و بزرگ کشور را در پرونده کاری خود گنجانده است. از این رو با اطمینان خاطر میتوانید ساخت سوله بهداشتی خود را به متخصصین ما بسپارید.

سوله بهداشتی

خرید و ساخت سوله بهداشتی برای صنعت و تولیدات

بسیاری از مشاغل فعال در حوزه تولیدات مواد غذایی، بهداشتی، شیمیایی به دلیل حساسیت بالای مسائل بهداشتی و سلامت باید از سوله بهداشتی همراه با تجهیزات و ملزومات مربوط به فعالیت خود استفاده کنند. این مشاغل به دلیل قوانین و شرایطی که برای تولیدات خود به صورت مصوب شده در سرلوحه کار خود دارند باید حتما از وزارت بهداشت و دیگر نهادها و سازمان ذی ربط مجوز دریافت کنند.

در حوزه صنعت و تولیدات، کسب و کارهایی وجود دارند که هم باید از سازمان مربوط به حوزه فعالیت خود مجوز داشته باشند هم اینکه از سوله بهداشتی برای تولیدات و انبار محصولات خود استفاده کنند. پس خرید و ساخت سوله بهداشتی در ابتدای کسب و کار امری الزامی و مبرم است. با توجه به موارد عنوان شده، ساخت و نصب این نوع سوله از حساسیت بالایی برخوردار است. کاربردهایی که این نوع سوله در صنعت های مختلف از جمله صنایع غذایی، کشتارگاه ها، سردخانه های بهداشتی و ... دارد را در زیر لیست میکنیم:

سوله بهداشتی در صنایع غذایی

 صنایع غذایی جزو لاینفک زندگی بشر به حساب می آید. تنوع تولیدات مواد غذایی نیاز به سوله های بهداشتی، ابزار و ماشین آلات، مواد اولیه غذایی، مخازن و تصفیه آب، سوله دامداری، سوله مرغداری، گلخانه ها، مزارع و ... دارد. از این رو صنایع غذایی در تمام حوزه های فعالیت خود نیاز به سوله بهداشتی دارد. در صنایع غذایی و کارخانه های مرتبط با صنایع غذایی به دلیل اینکه مستقیما با سلامت انسان و حیوانات سرو کار دارند باید تمهیدات به خصوص و ویژه ای را در خدمت رسانی و تولیدات مناسب همراه با رعایت اصول بهداشتی سنجید و به مرحله اجرا رساند.

سوله بهداشتی در صنایع غذایی

سوله بهداشتی در کشتارگاه ها

 صنایع غذایی به تأمین کنندگان متعددی نیاز دارد تا زنجیره تأمین مواد اولیه و سایر ملزومات به مرحله تولید و اجرا برسد. یکی از نیازهای مهم سبد غذایی انسان، گوشت تازه، سالم و با کیفیت، لبنیات و تخم مرغ میباشد که در سوله دامداری، سوله مرغداری و سوله کشتارگاهی امکانپذیر است. در مقالات سوله دامداری، سوله مرغداری و سوله مرغداری گوشتی نکات لازم در امر ساخت سوله گفته شده است. سوله کشتارگاهی نیز یکی دیگر از مصادیق پر کاربرد این سازه میباشد. رعایت اصول و مقررات بهداشتی و حفظ سلامت انسان، دام، طیور و ماکیان باید به صورت کامل و جامع در سوله های بهداشتی اجرا شوند. مراجع ذی ربط همواره بر این حوزه نظارت کاملی داشته که این موضوع نشان از حساسیت فعالیت این حوزه دارد. کشتارگاه های دام سبک، دام سنگین و طیور همواره در صنعت غذایی کشور به منظور تأمین گوشت قرمز و سفید دارای توجیه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاران هستند. در کنار تمام این توضیحات باید مد نظر قرار داد که اولیت شرط برای ورود موفق و رسیدن به سود در اختیار داشتن و تدارک و تجهیز سوله بهداشتی سازگار با محیط است و هرگز از بیماری های مشترک بین انسان و دام غافل نبود.

سوله بهداشتی در سردخانه ها

 بسیاری از تولیدات نیاز به انجماد و نگهداری در شرایط خاص برای کوتاه مدت یا دراز مدت دارند. این عملیات نیاز به یک مکان سالم و پاکیزه دارد. فرآورده های گوشتی سفید و قرمز محصول نهایی سوله های کشتارگاهی هستند. پس از ذبح و کشتار دام و طیور، نیاز به پروسه انجماد سریع است تا فرآورده ها فاسد نشوند و این امر جز با داشتن سوله های سردخانه امکانپذیر نیست.  در سوله های سردخانه تنها گوشت نگهداری نمیشود و کاربردهای بسیاری همچون نگهداری و مراقبت از میوه جات و سبزیجات  و حتی مواد شیمیایی، دارویی نیز دارد. به مکان ساخت سوله سردخانه باید دقت کامل داشت چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه جغرافیایی نوع سازه سوله و تجهیزات تعبیه شده در سوله نیز مهم است. سوله سردخانه بر اساس نوع دما، به دو گروه بالای صفر و زیر صفر تقسیم می شود. نیاز به رعایت موارد بهداشتی و نظافتی در سوله بهداشتی بسیار مهم و از الزامات ساخت سوله میباشد. 

منشأ آلودگی سوله بهداشتی

اساس احداث و ساخت سازه بهداشتی عدم ورود و نفوذ آلودگی و بیماری به محیط سازه میباشد از این رو باید عملیات ایزوله کردن به خوبی در سوله، انجام پذیرد. برای پیشگیری و جلوگیری از انتشار و ورود آلودگی ها، باید شناخت خوبی نسبت به انواع آلودگی ها در دست باشد. در کل یکسری آلودگی  وجود دارد که سوله ها مستعد دریافت آن هستند از این رو باید راهکارهایی دانست تا آلودگی ها منتشر نشوند. منشأ آلودگی سوله بهداشتی عوامل متفاوتی چون محیطی، انسانی، حیوانی و مشترک بین انسان و حیوان می باشد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

آلودگی با منشأ محیطی

 این نوع آلودگی از مواردی همانند خاک، گرد و غبار، ریزگردها و ذرات آلاینده موجود در هوا بسته به مکان و موقعیت جغرافیایی به محیط سوله بهداشتی انتقال پیدا میکند. با حفظ و رعایت اصول بهداشتی میتوان از انتشار این آلودگی جلوگیری کرد.

آلودگی با منشأ انسانی

برخی دیگر از آلودگی ها از طریق انسان وارد محیط سوله میشوند. ضد عفونی افراد، وسایل و تجهیراتی که به سوله وارد میشوند و خارج میشوند در این مورد الزامی میباشد. برای این امر معمولا در ورودی سوله ها حوضچه های گندزدا و ضد عفونی کننده تعبیه میشود تا علاوه بر پرسنل، مراجعین نیز مورد کنترل قرار گیرند و ضدعفونی شوند. در ورودی سوله ورزشی و استخرها نیز اینچنین حوضچه هایی قرار دارد.

آلودگی با منشأ حیوانی و جانوری

در این نوع سازه باید به شدت از ورود جانوران موذی و حشرات جلوگیری به عمل آید. تخمگذاری و زاد ولد برخی حشرات و موجودات همچون سوسک و موش به داخل سوله تبعات و خسارات سنگین اعتباری و مالی برای مجموعه تولیدی به همراه خواهد داشت. هر چقدر ساخت سوله بر اساس اصول و قواعد حرفه ای و بهداشتی انجام شود، باز هم نیازمند کنترل و مراقبت میباشد چرا که برخی موجودات به صورت پنهانی و در گوشه ها و موانع مخفی رشد میکنند.

نحوه ساخت سوله بهداشتی

برای شروع کار نیاز به گرفتن مجوز و برای اتمام کار نیاز به گرفتن گواهی اتمام کار میباشد. نظارتهای سختگیرانه وزارت بهداشت بر امر ساخت و تجهیز چنین سوله هایی، نشان از مهم بودن این امر دارد. پوشش سقف سوله، کف و دیوار سوله از مهمترین مواردی هستند که باید بهداشت آنها در پروژه سوله بهداشتی رعایت شوند در زیر آمده است:

باید نوع پوشش دیوارها طوری باشد که امکان نظافت و تمیز کردن آنها به راحتی و سریع انجام شود. معمولاً پوشش ساندویچ پانل دیواری در این بخش انتخاب خوبی میباشد چرا که ضد آب بوده و قابلیت شستشو را نیز دارا میباشد. کف سوله نیز باید خاصیت نظافت و تمیز کردن راحت و سریع را دارا باشد همینطور ایمن نیز باشد. معمولا برای کف سوله از متریال سنگ یا سرامیک طبق دستورالعمل ها و آیین نامه های ساخت و ساز و بهداشتی استفاده میکنند. نوع پوشش سقف سوله باید با دقت و وسواس خاصی انتخاب و نصب شود تا محل تجمع حشرات و آلودگی ها نگردد. همواره پوشش ساندویچ پانل سقفی بهترین پیشنهاد و انتخاب برای این موضوع میباشد. همیشه بالا رفتن یا پایین آمدن دما بر کاهش یا انتشار آلودگی تاثیر مستقیم دارد. کنترل و تعادل دما طبق استاندارد محصولات و تولیدات و همینطور مکان سوله یکی دیگر از جنبه های مهم است که باید به این موضوع نیز توجه خاصی شود. چرا که با کوچکترین تغییر دما در سوله بهداشتی شاهد خسارت و ضررهای جبران ناپذیری خواهیم بود.

ساخت سوله بهداشتی

قیمت سوله بهداشتی

همیشه ساخت سوله ارزان نشان از بی کیفیت بودن سوله نیست. اما هنوز پایین بودن قیمت و ارزان بودن یکی از اولویت های مهم در تصمی گیری انجام کار است. افرادی که در حوزه سوله بهداشتی سرمایه گذاری و برنامه ریزی میکنند، همیشه علاوه بر تولید با کیفیت، به قیمت تمام شده محصول و پایین بودن قیمت سوله نیز تمرکز دارد. اگر ساخت و تجهیز سوله را به افراد متخصص بسپارید و از خرید تجهیزات دست دوم بپرهیزید (چرا که هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات دست دوم بسیار گرانتر از خرید لوازم نو تمام می شود) از صرف هزینه های گزاف جلوگیری میشود و میتوان به سوددهی معقول در بازه زمانی مناسب رسید. تمام تلاش گروه صنعتی سپهر سوله در این است که بتواند سوله های بهداشتی ارزان قیمت و با کیفیتی را برای شما مشتریان بسازد. در این امر به مشتریان شرایط ساخت سوله به صورت اقساطی و اعتبار اسنادی از طرف سپهر سوله پیشنهاد میشود. پس بهترین و با کیفیت ترین سوله ها را از سپهر سوله بخواهید و مطمین باشید در کمترین زمان و با صرف هزینه معقول و ارزان میتوانید فعالیت خود را در حوزه سوله بهداشتی به مرحله سوددهی برسانید.

سپهر سوله پروژه های صنعتی بزرگی را برای شرکت های معتبر در سطح کشور به مرحله اجرا و تحویل رسانده است. دو نمونه از این پروژه ها ساخت سوله بهداشتی با دهانه 65/33 متر – طول 60 متر – تناژ 377/99 کیلوگرم و وزن هر متر مربع 49 کیلوگرم و اسکلت سوله دو طبقه با طول 36 متر – عرض 60 متر – تناژ 305/616 کیلوگرم – وزن هر متر مربع 142 کیلوگرم به ثبت رسیده است.

نظرات

یوسف جعفری

با سلام - اطلاعاتی در مورد سوله بهداشتی کشتارگاه دام سبک و سنگین به ظرفیت روزانه 500 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین و ظرفیت سردخانه مناسب با این ظرفیت تولید .
مساحت زیر بنای سوله کشتارگاه و قیمت تمام شده
مساحت زیر بنای سردخانه مرتبط و قیمت تمام شده

س, 02/26/1402 - 12:45
سپهر سوله

با درود فراوان
با توجه به ظرفیت روزانه سوله بهداشتی کشتارگاه، این مجموعه قادر است سوله متناسب با کشتار و پردازش روزانه 500 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین را بسازد. سپس محصولات حاصل از کشتار در سوله سردخانه ساخته شده متناسب با با این ظرفیت تولید نگهداری می‌شوند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با واحد فنی شرکت با شماره 09121815381 تماس بگیرید.

ی, 04/25/1402 - 10:02
افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.