خرید و ساخت جرثقیل برای سوله

جرثقیل ­ها ماشین ­هایی مجهز و ساخته شده با محاسبات خاصی هستند که عمدتا در صنعت ساخت و ساز و سوله ها برای جابجایی و حمل قطعات و ابزار آلات کاربرد دارند.

جرثقیل در سوله

از جرثقیل در باربری و انتقال اجسام و قطعات استفاده می ­شود، بازوهای قوی این ماشین­ موجب شده تا بتواند به راحتی بسته ­ها و مصالح را هر چند با وزن زیاد جابه جا کنند. نیاز روزافزون بشر به این ابزار سبب روی کار آمدن روشهای جدید و مدرنی در ساخت و به روز شدن این ماشین شده است .

همانطور که عنوان شد عمده کاربرد جرثقیل در سوله ­ها، استراکچرهای فلزی عظیم و محوطه ­های سرپوشیده برای عملیات جابه جایی است، در این موارد بیشتر از جرثقیل­ هایی به نام جرثقیل سقفی استفاده می ­شود که هم نیاز به فضای کمی دارد و هم قدرت بالایی دارد به همین دلیل قابلیت نصب این ماشین در سوله نوعی مزیت به شمار می ­رود .

جرثقیل ­های ابتدایی از یک تکیه ­گاه افقی، دو تکیه ­گاه عمودی، یک بازو و یک وزنه جهت متعادل سازی تشکیل می­ شدند با گذشت زمان و روی کار آمدن انقلاب صنعتی ساختار این ماشین ­ها نیز تغییر کرد. به بازوی اصلی یک بازوی کوچک اضافه شد و توان فیزیکی این ماشین را تا حد زیادی افزایش داد، استفاده از موتورهای قدرتمند نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است. جرثقیل ­ها در ابعاد مختلف به جهت استفاده در فضاهای کوچک و بزرگ ساخته می ­شوند­، انواع جرثقیل­ ها به منظور نصب در سوله­ ها، انبارها، محیط ­های باز، پوشیده و سایر محیط های صنعتی طراحی و راه اندازی می ­گردند.

وجود این ماشین در سوله ها نوعی مزیت محسوب می شود که بر معیار قیمت سوله می افزاید.

ارائه مشاوره­ های فنی و کاربردی در خصوص انتخاب جرثقیل سقفی و بازویی مناسب، محاسبات دقیق جهت تعیین کلاس کاری جرثقیل و بهره ­مندی از نرم ­افزار طراحی سوله به صورت کاملا حرفه ­ای توسط متخصصین شرکت سپهر سوله انجام می ­شود.

انواع جرثقیل سوله

جرثقیل ­ها با قدمتی بسیار طولانی ابزار آلاتی بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز می ­باشند. از این ماشین در حمل و نقل و یا بالا و پایین کردن اقلام و وسایل استفاده می ­شود. جرثقیل ها در قدیم به صورت کاملا ابتدایی و ساده بوده است اما در حال حاضر انواع گسترده ­ای از جرثقیل ­ها ساخته می ­شوند و بنابر کاربرد انواع زیادی دارند. از این پس به معرفی انواع این ماشین می ­پردازیم.

  • جرثقیل سقفی
  • جرثقیل بازوئی
  • جرثقیل دروازه­ ای

خرید و ساخت جرثقیل­ سقفی

یکی از انواع جرثقیل­ ها، جرثقیل ­سقفی می ­باشد که در این بخش به بررسی این نوع می­ پردازیم. جرثقیل ­سقفی ساختاری متنوع با جرثقیل­ های دیگر دارد.این نوع جرثقیل شامل دو ریل افقی و عمودی است و دو ریل موازی در آن تعبیه شده که در محورهای افقی و عمودی موجب جابجایی بار در سالن­ های صنعتی و بسیاری از مکان­ های دیگر می شود. انواع مختلف این ماشین در ادامه معرفی شده است:

جرثقیل سقفی

سقفی تک پل

از این نوع جرثقیل زمانی استفاده می­ شود که ما با بحران کمبود فضا در قسمت های اصلی مواجه باشیم.این نوع جرثقیل فضای محدودی را اشغال کرده و از نظر هزینه ­ای بسیار مقرون به صرفه می ­باشد.

سقفی آویز (مونوریل)

جرثقیل­ های آویز به سادگی بر روی سقف سالن قرار می­ گیرند، به طوریکه اگر شما امکان نصب ستون­ ها و تیرهای حمال ­را ندارید، با استفاده از این نوع جرثقیل ­ها می ­توانید نیاز جا به جایی خود را تامین سازید، از این رو می ­توانید از فضای ورودی سالن، داخل انبار و حتی نقاط ویژه انبار که مورد دسترس نیست برای جا به جایی تولیدات خود بیشتر استفاده کنید، ضمناً با استفاده از این نوع ماشین امکان جابه جایی بالابر از مسیری به مسیر و ریلی دیگر و نتیجتاً دسترسی به تمام نقاط مورد نظرتان فراهم می ­گردد.

سقفی دوپل

برای سالن­ های گسترده ­تر که ارتفاع معمولا زیادی دارند از چرثقیل ­های دو پل استفاده می ­شود. دلیل استفاده از این نوع ماشین به خاطر ارتفاع زیاد و همچنین توانایی جا به جایی در جهات عمودی و در ارتفاع را دارا می ­باشد. در این نوع جرثقیل همچنین قسمتی به عنوان راهرویی بدنه وجود دارد که امکان تعمیر قطعات و یا دسترسی به آن را آسان­ تر ساخته است. جرثقیل ­های سقفی دوپل ظرفیت ۵ الی ۵۰ تن را دارند و برای دهانه ­های ۱۴ الی ۳۰ متر مناسب هستند.

مزایای خرید و ساخت جرثقیل­ های سقفی دوپل

در تناژ و دهانه بزرگ بهتر عمل می­ کنند

تعمیرات این نوع جرثقیل ­ها آسان است

قابلیت نصب کابین و راهروی تعمیرات در این جرثقیل ­ها وجود دارد

به طور کلی استفاده از جرثقیل ­های سقفی مزایای بسیاری به همراه دارد. از جمله می­ توان هم زمان چند جا به جایی در کار را انجام داد به علاوه هزینه­ ی استفاده از این نوع جرثقیل بسیار مقرون به صرفه است و بر ارزش و قیمت سوله و مکانی که از آن استفاده می شود می افزاید.

خرید و ساخت جرثقیل های بازویی

این نوع جرثقیل ­ها قابلیت نصب در داخل و خارج از محیط­ ها را دارند و بازوی این جرثقیل­ ها بر روی یک ستون ثابت نصب شده که قادر به حرکت در شش جهت مختلف می­ باشد.

خرید و ساخت جرثقیل­ بازویی یا ستونی هم به صورت اتوماتیک و هم دستی می ­باشد. طبق نیاز کارفرما، ارتفاع ستون ثابت در این جرثقیل ­ها و نیز طول بازوی نصب شده روی آن با قابلیت­ های مختلف و متنوع قابل تولید و ارائه می ­باشد. این ماشین ­ها برای حمل اجسام و مواد در محیط باز مناسب هستند.

در نصب این جرثقیل­ ها یک کلگی بر زمین و کلگی دیگر بر روی تیر حمال قرار می­ گیرد.

هزینه تعمیر و نگهداری این جرثقیل ­ها کمتر از سایر جرثقیل­ هاست.

برای استفاده از این جرثقیل­ ها نیاز به دانش خاصی نیست.

جرثقیل بازویی

خرید و ساخت جرثقیل های دروازه ای

این نوع جرثقیل جهت تخلیه بار و لود بار مورد استفاده قرار می­ گیرند. این نوع جرثقیل­ ها به دو پل متصل می­ باشند و بصورت دوپل، تک پل، کنسول ­دار و بدون کنسول و … قابل تولید و عرضه می­ باشند.

خرید و ساخت جرثقیل­ های دروازه­ ای مزیت­ های فراوانی دارند اما دارای معایبی نیز می ­باشند. از این نوع جرثقیل ­ها تنها می ­توان بارهایی با وزن­ های مشخص را حمل کرد که اصولا این وزن ­ها پایین می ­باشند چرا که جرثقیل ­های دروازه­ ای تحمل حمل بارهای سنگین را نخواهند داشت. یکی دیگر از معایب محدودیت ارتفاع می ­باشد به این صورت که نمی ­توان بارهایی با ارتفاع زیاد را حمل نمود و تنها بارهای استاندارد با ارتفاع را می­ توان حمل کرد. همچنین می ­توان به کمک این جرثقیل­ ها هم زمان چند جا به جایی را انجام داد. جرثقیل ­های دروازه ­ای دو منظوره می ­باشند و می ­توان آن­ ها را در هر محیطی نصب نمود. از این رو می ­توان برای دیوارها، سطوحی که شیب­ دار هستند، حیاط و در محیط­ های داخلی در کارخانه ­ها برای قسمت ­های جوشکاری، ماشین کاری، بسته­ بندی و… نیز استفاده نمود. هرکدام از جرثقیل ­های دروازه ­ای می ­توانند یک یا چند بالابر داشته باشند و برای حمل مواد در مکان­ های سر باز مثل بندرها مناسب هستند. این جرثقیل­ ها در مقایسه با جرثقیل ­های سقفی تنوع بیشتری داشته که شامل موارد ذیل می ­باشد:

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه­ ای تک پل آویز

در این جرثقیل­ ها ارتفاع و عرض با توجه به نیاز قابل تغییر است و قابلیت نصب در هر مکانی را دارند. با استفاده از این جرثقیل ­ها هر مکانی را می­توان به فضای کارگاهی تبدیل کرد. این جرثقیل ­ها قابلیت بارگیری از ۵۰۰ کیلوگرم تا ۱۰ تن را دارا می­باشند و بیشتر برای صنایع سبک کاربرد دارند.

جرثقیل دروازه ای دو پل

این جرثقیل­ها نیازی به مسیر حرکت بدون مانع ندارند- فضای کمی اشغال کرده – استهلاک خیلی کمی دارند و برای بنگاه­های آهن آلات – چوب بری­ها و کارگاه­های صنعتی رو باز مناسب هستند.

جرثقیل دروازه ­ای با کنسول کناری

جرثقیل دروازه­ ای بدون کنسول

طول عمر جرثقیل

در امر خرید و فروش جرثقیل به این موضوع نیز باید توجه نمود که یک جرثقیل چه مدت زمانی می ­تواند به صورت مفید کار کند و بهرهوری داشته باشد. به طور معمول یک جرثقیل معمولی توانایی کار کردن و جا به جایی بارها در حدود ۲۵ سال دارد. البته طول عمر نیز به عوامل زیادی بستگی دارد و این که یک جرثقیل چه مدت کار می ­کند به نحوه­ ی استفاده از آن بستگی دارد. توجه به این موضوع که از یک جرثقیل باید به شیوه­ های درست استفاده و یا تعمیر و نگهداری شود نیز بسیار مهم می­ باشد. هر چقدر استفاده پی در پی و بیشتری از جرثقیل شود، طول عمر جرثقیل نیز کاهش می­ یابد. این ابزار جزو لاینفک تجهیزات سوله و سازه های فلزی سنگین می باشد.

گروه صنعتی سپهر سوله در زمینه ساخت سوله ­های تیرورقی با هدف فعالیت در عرصه ساخت استراکچر فلزی تاسیس شده است. سپهر سوله با اطمینان از توان خود در زمینه طراحی سازه­ های فلزی و به روزترین نرم­ افزارهای طراحی و مدل سازی توانسته است در صنعت ساخت سوله ­های فلزی برای رسیدن به اهداف عالی خدمت­ رسانی، رضایت شما مشتریان عزیز را کسب کند

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.