جرثقیل بازویی برای سوله

جرثقیل بازویی در ظرفیتهای کمتر از ۱۰ تن و در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد هستند. از ویژگیهای مهم این جرثقیل کارایی مناسب و قابلیت اجرا در فضاهای بسیار محدود میباشد. جرثقیل بازویی در شش جهت حرکت میکند که حرکت بالابری و عرضی در این جرثقیل همانند جرثقیل سقفی تک پل میباشد، با این تفاوت که بجای حرکت طولی در طول سالن، جرثقیل بازویی در حول محور مرکزی به صورت دورانی حرکت میکند.

جرثقیل بازویی سوله

این جرثقیلها را می توان بر روی ستون موجود در سالن سوله و یا بر روی یک ستون مستقل نصب کرد .در این جرثقیل کالسکه و سیستم بالابر بر روی یک محور گردان حرکت میکنند. زمانیکه محل نصب محور گردان بر روی زمین باشد جرثقیل به صورت ۳۶۰ درجه میچرخد اما اگر محور گردان بر روی بخشی از جرثقیل نصب شده باشد چرخش ۱۸۰ درجه خواهد بود. چرخش بازو در این نوع جرثقیلها به دو صورت دستی و موتور گردان (برقی) اجرا شود.

جرثقیل بازویی با نامهای مختلفی همچون جرثقیل بازویی، جرثقیل ستونی، جرثقیل ستونی بازویی، جرثقیل گردان، جرثقیل دیواری، جرثقیل پرچمی و … در صنعت ساخت جرثقیل سوله شناخته میشود. در انواع جرثقیلهای بازویی حرکت طولی در سالن یا فضای آزاد به حرکت دورانی در مساحت یک دایره کامل و یا بخشی از مساحت یک دایره و همچنین در راستای قایم تبدیل میشود.

ویژگی های جرثقیل بازویی

شناخت ویژگیهای بالقوه ای که در تعریف این نوع جرثقیل وجود دارد این جرثقیل را تبدیل به بهترین پیشنهاد در انتخاب میکند. برخی از این ویژگیها عبارتند از:

  • قابلیت نصب جرثقیل بازویی بر روی ستون موجود در سالن و یا ستون مستقل
  • زاویه چرخش حرکتی 360 و 180 درجه
  • مناسب برای حرکت‌های ایزوتروپیک
  • قابلیت نصب و وصل بر روی دیوار یا بدنه ماشین آلات
  • نحوه عملکرد به صورت دستی یا برقی
  • بسیار انعطاف پذیر میباشد و در همه جا تقریبا مورد استفاده قرار میگیرد

 استفاده از جرثقیلهای بازویی در کارخانجات و صنایعی همانند ماشین سازی، بسته بندی، سوله سازی، مونتاژ و غیره امری رایج است. همانطور که در قبل اشاره شد جرثقیل ها به دو روش کنترل میشوند: دستی و برقی

در روش اول که بصورت دستی میباشد اپراتوری که درون کابین جرثقیل مستقر است با فشار دادن دکمه ای کنترل آن را بدست میگیرد. در روش دوم که به صورت بیسیم میباشد اپراتور توسط بیسیمی که در دست دارد جرثقیل را کنترل میکند .

جرثقیل بازویی

انواع جرثقیل‌های بازویی

بنابر کاربرد جرثقیل بازویی در صنعت، این جرثقیل به دو دسته بازویی دیواری و بازویی با ستون تقسیم میشود. تقسیم بندی جرثقیلهای بازویی با توجه به زاویه دوران و موقعیت نصب انجام میشود که در ادامه به معرفی انواع آن میپردازیم.

جرثقیل‌های بازویی در صنعت به دو نوع دیواری و ستونی وجود دارند. علاوه بر این دو نوع به ‌منظور مصارف عمومی و جابجایی قطعات یک مدل دستی نیز وجود دارد که به جرثقیل گاراژی معروف است.

1- جرثقیل بازویی دیواری

این مدل از جرثقیلها قابلیت نصب بازو در ستون‌های سالن و یا دیوارهای ساختمانی جهت جابجایی قطعات با وزن متوسط ​​و پایین حداکثر تا 2000 کیلوگرم کاربرد دارند. عمل بالا بردن اجسام به کمک سیم بکسل و یا زنجیره بلند انجام می شود. میزان چرخش بازو در این نوع جرثقیل 180 درجه می‌باشد. جنبش trasversal که از طریق بازو و چرخش آن به ‌صورت دستی و توسط اپراتور انجام میپذیرد.

کاربرد جرثقیل های بازویی در فضاهایی همانند سوله، سالن و خانه ها جهت دسترسی به گوشه ها نیز امکان پذیر است و برای این کار باید از نوع مفصل دار آن استفاده شود. در مکانهای تراکم بالا که علاوه بر جرثقیل سقفی نیاز به جرثقیلهای دیگری میباشد میتوان از جرثقیلهای بازویی و نیم دروازه ای با عرض محدود استفاده کرد. پس جرثقیل بازویی مفصل دار نوعی از جرثقیل بازویی دیواری به حساب می آید که جهت دسترسی بهتر به گوشه های سالن و سوله ها طراحی شده است.

2- جرثقیل بازوئی با ستون

در این جرثقیل بازو به کمک ستون‌های اصلی بر روی زمین و به ‌صورت ثابت متصل میشود. جابجایی بارها با وزن متوسط و حداکثر تا 5000 کیلوگرم امکانپذیر است. طول بازو بین 2 تا 7 متر و ارتفاع جرثقیل بین ۳ تا ۶ متر تعریف شده است که بنابر درخواست می توانند متغیر باشند. همانند جرثقیل بازویی دیواری عملیات بالا بردن به کمک سیم بکسل و یا زنجیره بلند انجام میشود. میزان چرخش بازو در این نوع جرثقیل ۲۷0 درجه می‌باشد. برخلاف جرثقیل بازویی دیواری جنبش trasversal که از طریق بازو و چرخش آن انجام میشود به کمک موتور الکتریکی و توسط اپراتور انجام پذیر است.  

انواع مختلف جرثقیل بازویی با ستون

 Under_ Barced: کالسکه ای که در این نوع جرثقیلها تعبیه شده از نوع رو نشین میباشد و میزان باری که این نوع جرثقیلها باید حمل کنند، متناسب باBarcing  تعیین میگردد.

 Top_barced: این نوع جرثقیلها از یک تیر و کالسکه آویزان تشکیل میشوند و بالابر دستی یا برقی موجود در آنها از نوع کابلی یا زنجیری میباشد.

 Floor_Mounted: این نوع جرثقیلها نیز همانند  Top_barcedاز یک تیر و کالسکه آویز ساخته شده اما بالابر آنها از نوع زنجیری میباشد.

 Ground_Mounted: این نوع جرثقیلها نیز دقیقا همانند Floor_Mounted میباشند تنها تفاوت آنها در نحوه اتصال پایه میباشد.

انواع جرثقیل یازویی

مجهز بودن هر سازه فلزی سبک و سنگین دیگری به انواع جرثقیلها بر قیمت استراکچر فلزی می افزاید. استفاده از جرثقیل در سوله جزو محاسن سوله محسوب میشود که علاوه بر بالا بردن ارزش سوله در جابجایی وسایل و قطعات تولیدی نیز کمک شایانی میکند. گروه صنعتی سپهر سوله شما را در امر انتخاب و خرید انواع جرثقیل از جمله جرثقیل بازویی کمک و راهنمایی میکند. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت سوله و گرفتن مشاوره لازم در خصوص ساخت سوله ارزان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.