نمونه قرارداد ساخت سوله

قرارداد ساخت سوله یکی از انواع قرارداد پیمانکاری است. در قرارداد ساخت سوله، سفارش ساخت یک سوله به سوله ساز داده می‌شود. در یک قرارداد پیمانکاری از افرادی که در زمینه ساخت سوله فعالیت دارند، خواسته می‌شود که مسئولیت ساخت سازه مورد نظر را بر عهده بگیرند. در این راستا سوله جایگاه ویژه‌ای در ساخت و ساز و صنعت دارد و امروزه بسیاری از شرکت های ساخت و ساز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

نمونه قرارداد ساخت سوله

سوله‌ ها با توجه به نوع کاربرد، متراژ، مکان مورد نظر، متریال استفاده شده و… دارای انواع متفاوتی هستند. تنوع ساختار این سازه‌ها باعث تنوع قیمت‌ آن‌ها می‌شود. قیمت سوله یکی از مهم‌ترین مسائل در ساخت سوله می باشد. این سازه به اندازه‌ای کاربردی و موثر است که با وجود صرف زمان و هزینه‌ای که صرف می شود، باز هم خواهان فراوانی دارد.

همواره ساخت سوله ای با کیفیت در کمترین زمان برای متقاضیان دارای اولویت می باشد. هزینه‌ای که جهت ساخت و در اختیار داشتن سوله صرف می شود کارفرمایان را ملزم می‌کند برای حفظ سرمایه خود و نظارت صحیح بر روند ساخت سوله، از یک قرارداد مطمئن، معتبر و مکتوب برخوردار باشند. این قرارداد مطمئن، نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت سوله است. افرادی که توان مالی یا قصد سفارش ساخت سوله ندارند، تنظیم قرارداد اجاره سوله گزینه بهتری خواهد بود.

نمونه قرارداد در ساخت سوله

در قرارداد سوله مسئولیت ساخت یک یا چند سوله در پروژه به صورت پیمانکاری به شرکت سوله سازی داده می‌شود. براساس قرارداد شرکت تولیدی می‌پذیرد که به ازای دریافت مبلغ مشخصی، اقدام به ساخت سوله کند. مفاد متن قرارداد پیمانکاری سوله بسیار مهم است و به عنوان سند معتبر همکاری بین مشتری و سازنده مطرح است. در صورت بروز هرگونه مشکلی در دادگاه یا مراجع قانونی دیگر این سند قابل استناد است. مواردی که در نمونه قرارداد سوله سازی عنوان می شود عبارتند از مشخصات و توضیحات مفصلی از ویژگی‌های سوله‌، نوع کاربری سوله، چگونگی رابطه پیمانکار و کارفرما و تعهدات و انتظارات، شروط خاص قرارداد، مبلغ حق الزحمه پیمانکار، زمان شروع و اتمام پروژه و… بر اساس این مشخصات، عناوین و اطلاعات، عملیات ساخت سوله انجام شود. پس در تنظیم این قرارداد و متن نوشته شده دقت کافی داشته باشید تا نکته ای از قلم نیفتد.

نمونه قرارداد سوله از نگاه قانون

نمونه قرارداد سوله سازی همانند سایر قراردادهای پیمانکاری از قانون مدنی طبعیت می‌کند. براساس ماده 10 قانون مدنی، قراردادهای خصوصی به شرط رعایت قانون، موجه هستند و ایرادی در نوشتن قرارداد وجود ندارد. در اینجا نیز اگر در زمان تنظیم نمونه قرارداد سوله سازی به قانون توجه شده باشد، قرارداد از اعتبار لازم برخوردار است و کاملا قانونی و موجه می باشد.

از مزیت‌های قرارداد پیمانکاری سوله این است که این قرارداد یک قرارداد لازم و قانونی محسوب می‌شود. قراردادهایی که طرفین قرارداد یعنی کارفرما و پیمانکار موظف هستند تا انتهای قرارداد در آن بمانند و نسبت به متن قرارداد متعهد باشند براساس قانون مدنی قراردادهای لازم خوانده می شوند. بر طبق قانون مدنی پیمانکار و کارفرما نمی‌توانند تصمیم به ترک قرارداد بگیرند. این ویژگی یکی از مهمترین مزایای قراردادهای پیمانکاری است که باعث اعتماد بیشتر طرفین در امضای قرارداد می‌شود. البته در صورت وجود حق فسخ، مطابق با آن عمل خواهد شد و طرفی که دارای این حق است، می‌تواند از قرارداد خارج شود.

تنظیم متن نمونه قرارداد سوله سازی

نمونه قرارداد پیمانکاری ساخت سوله نیز مانند تمام قراردادهای پیمانکاری دارای بخش‌های متفاوتی است که برای اطلاع از نحوه تنظیم آن از یک مشاور راهنمایی گرفت. هرگاه نمونه قرارداد پیمانکاری سوله با دقت بالا تنظیم شود، در ادامه کار و فرآیند اجرای قرارداد به مشکل کمتری بر خواهیم خورد. در بطن کار اگر خطا، مشکل یا ابهامی در روند کار پیش آید، با مراجعه به متن نمونه قرارداد سوله سازی قابل رفع خواهد بود.

فرم قرارداد پیمانکاری ساخت سوله، چه با موضوع ساخت سوله اسکلت فلزی یا موارد دیگر، تقریبا به یک شکل نوشته می‌شود و فقط در بخشی از قرارداد، به نوع و مدل سوله اشاره خواهد شد و شرح داده می‌شود که جنس، متریال، ابعاد و ویژگی‌های سوله به چه صورت باشد. بنابراین هر نوع سوله‌ با هر کاربری مد نظر باشد، کلیت موضوع تنظیم قرارداد پیمانکاری آن یکی است.

موضوع نمونه قرارداد سوله سازی

موضوع این قرارداد می تواند شامل موارد زیر باشد: طراحی، ساخت، نگهداری سوله، حمل و نقل به محل احداث سوله، رنگ آمیزی قطعات براساس نقشه‌ و دستورالعمل‌های ارائه شده به پیمانکار. تمام موارد ذکر شده توضیحات اولیه درباره موضوع کلی قرارداد می باشد. در ادامه این بخش بنابر کاربری و نظر کارفرما میتواند توضیحاتی در رابطه با جنس و نوع سوله‌ها مطرح شود که به چه صورتی باشند و پیمانکار دقیقا به چه صورتی سوله‌ها را بسازد. در این بین پیمانکار موظف می شود دقیقا بر اساس دستورالعمل این بخش، پروژه را شروع و به اتمام رساند.

حق الزحمه پیمانکار و نحوه پرداخت آن

مبلغ حق الزحمه پیمانکار باید توسط هر دو طرف قرارداد تعیین و مورد توافق باشد. این مبلغ با توافق طرفین در متن قرارداد نوشته می‌شود. کارفرما موظف است حق الزحمه را به پیمانکار بپردازد. برای پرداخت می‌تواند از روش‌های مختلفی مانند پرداخت اقساطی ساخت سوله، پرداخت با مساعدت قرارداد ال-سی یا اعتبار اسنادی، پرداخت در انتهای کار، پرداخت مرحله‌ای یا ماهانه استفاده کرد. نوع پرداخت در قراردادهای پیمانکاری مختلف است اما در مجموع می تواند به صورت زیر نیز باشد:

  • مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت به پیمانکار پرداخت می‌شود.
  • درصدی از حق الزحمه بعد از انجام نیمی از کار پرداخت می‌شود.
  • درصدی از مبلغ قرارداد بعد از سه چهارم پروژه پرداخت می‌شود.
  • مابقی مبلغ قرارداد نیز در انتهای پروژه به پیمانکار داده می‌شود.

لازم به ذکر است که کارفرما می‌تواند درصدی از مبلغ قرارداد را به عنوان گرو و حسن انجام کار، نزد خود نگه دارد و پس از بررسی صحت و در صورت رضایت از ساخت سوله، آن مبلغ را به پیمانکار پرداخت کند. به عبارتی این کار، نوعی ضمانت و تاییدیه نهایی قلمداد می شود.

مدت قرارداد پیمانکاری ساخت سوله

همیشه زمان ساخت سوله معیار مهمی در بازدهی سوددهی هزینه اولیه محسوب می شود. بنابراین برای هر دو طرف قرارداد مهم است که تکمیل و تحویل سوله‌ها چقدر زمان می برد. با تعیین زمان ساخت سوله‌ مطابق با نظر کارفرما و با تجربه و نظر پیمانکار، مدت لازم برای اجرای این قرارداد تعیین می شود. در این بین پیمانکار موظف است طبق زمان تعیین شده در قرارداد، پروژه را به اتمام برساند و سوله‌ها را تحویل کارفرما دهد.

تعهدات پیمانکار در نمونه قرارداد سوله سازی

بر طبق مفاد قرارداد پیمانکار موظف می شود در تهیه کالا و متریال مورد استفاده در ساخت سوله، کیفیت و هزینه را به شدت مورد توجه قرار دهد. به عنوان مثال در تهیه المان هایی همانند بولت، صفحه ستون، تیرها و لاپه، میل مهار و غیره هم کیفیت محصول و هم قیمت مناسب در اولویت کار قرار بگیرند.

در نمونه قرارداد کارفرما می‌تواند شرایط خاصی را تعیین کند. مثلا عنوان کند که در ساخت سوله اسکلت فلزی، فولاد و ورقه های اسکلت سازه از فولاد مبارکه اصفهان یا کاویان اهواز تهیه شود. بر طبق این قرارداد پیمانکار موظف است که تمام شرایط را اعمال و اجرا کند.

  • جوش‌ها در مقاطع تیر و ستون‌ها با یک دیگر همپوشانی داشته باشند.
  • اصول جوشکاری در روند اجرای پروژه رعایت شده باشد.
  • پیمانکار مسئول ایمنی، امنیت و بیمه پرسنل خود باشد.
  • پیمانکار در زمان تعیین شده، سوله‌ها را تحویل دهد.

موارد فسخ این قرارداد

در بخش شرایط فسخ نمونه قرارداد سوله می‌توان مشخص کرد که چه عواملی موجب فسخ قرارداد خواهد شد. به عنوان مثال:

  • اگر پیمانکار پروسه آغاز ساخت ‌سوله‌ها را به تعویق بیاندازد و بعد از گذشت 15 روز پروژه را شروع نکرده باشد، کارفرما می‌تواند قرارداد را با دریافت خسارت فسخ کند یا مقداری از مبلغ را با تاخیر پرداخت کند.
  • اگر پیمانکار انجام پروژه را بدون اطلاع کارفرما به شخص دیگری سپرده باشد.
  • اگر پیمانکار بدون دلیل موجه، تا پایان مدت قرارداد سوله‌ها را تحویل نداده باشد.
  • و هر مورد دیگری که برای طرفین دارای اهمیت باشد شامل فسخ قرارداد خواهد شد.

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به گروه صنعتی سپهر سوله بسپارید. سپهر سوله نمونه قرارداد ساخت و نصب سوله را طبق توافق کارفرما تنظیم کرده و بر تمام شرایط منعقد شده در قرارداد پایبند بوده و پس از اتمام و تحویل سوله نیز جوبگوی کارفرما خواهد بود، پس کار ساخت سوله خود را به گروه ما بسپارید.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.