ساخت سوله ارزان و محاسبه قیمت سوله در هر متر مربع

سپهر سوله
ساخت سوله
برای مشاوره و سفارش ساخت سوله تماس بگیرید
سفارش ساخت سوله

مهم ترین بخش در ساخت سوله در سفارش های مختلف تعیین ابعاد، نوع کاربری و پیش بینی موارد مختلف است. البته در کنار محاسبات دقیق رعایت کیفیت و اصول جوشکاری، استفاده از پیچ و مهره و اتصالات مناسب و استاندارد، رنگ آمیزی صحیح و زنگ زدایی از عوامل بسیار مهم می باشند. این عوامل تاثیر مستقیمی در استحکام و کارآیی سازه خواهند داشت.

گروه صنعتی سپهرسوله آماده عقد قرارداد در زمینه ی مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله های سبک و سنگین در نقاط مختلف کشور می باشد.

لازم به ذکر است که تمامی قطعات و متریال ساخته شده توسط شرکت سپهر سوله با توجه به دانش روز و تجربه چندین ساله و به صورت کاملا استاندارد تولید می شود. سپس در زمان لازم می تواند به روئیت کارفرما برسد. همچنین تولیدات و روند انجام پروژه های این شرکت به تایید ده ها شرکت مشاور و دستگاه نظارتی نیز رسیده است.

سوله چیست؟ ساخت سوله برای انواع کاربردهای سوله با قیمت ارزان

انواع روش های ساخت سوله مناسب

قبل از ساخت سوله این را بدانید که، هر سوله ای که قرار است ساخته شود نیاز به تایید سازمان نظام مهندسی آن منطقه با توجه به شرایط و اقلیم آن محل می باشد. برای ساخت هر سوله ابتدا می بایست تمام جزئیات در دفترچه ثبت شده و توسط سازمان نظام مهندسی تایید شود. بنابراین حتما باید سوله را متناسب با کار خود انتخاب کرده و به تایید سازمان نظام مهندسی برسانید.

در ادامه مسائل بسیار زیادی در ساخت سوله وجود دارد که رعایت آن سبب افزایش استحکام و کارایی سازه می گردد. همینطور عدم رعایت آن سبب افت کیفیت سازه می شود. یکی از این مسائل میزان بار وارد شده بر ساختمان و اسکلت فلزی است. بارهای وارد شده می توانند ناشی از وزش باد، بارش برف و یا بلایایی مانند زلزله باشند. تمامی این موارد با توجه به محل و محیط اجرای پروژه متفاوت بوده و به روش خاصی محاسبه می شود. موارد مهم بعدی در ساخت سوله محل قرار گیری ستون ها و فوندانسیون ها و همچنین تعداد دهانه و قاب های مورد نیاز می باشد. بررسی زمین محل احداث از مهمترین مواردی است که می بایست در ساخت سوله مورد توجه قرار گیرد. پس از بررسی های به عمل آمده، طراحی انجام شده و فرایند ساخت سوله آغاز می شود.

سوله ها دارای انواع مختلفی به صورت زیر می باشند، که برای هر کدام مزایا و معایبی در نظر می گیرند.

ساخت انواع سوله
ساخت انواع سوله برای صنایع مختلف

ساخت سوله خرپایی

سوله های خرپایی سازه هایی هستند که به جای تیر ورق و آهن آلات از پروفیل در اشکال هندسی مختلف ساخته می شوند. در سوله های خرپایی وزن و میزان فولاد مصرفی در سازه هایی با دهانه ی بزرگتر از ۱۵ متر به مراتب کمتر از سوله های تیر ورقی هستند. وزن سازه های خرپایی نسبت به سوله های سنگین بسیار سبک تر و کم هزینه تر است. از دیگر ویژگی های سوله های خرپایی جداسازی راحت قطعات و انتقال آن ها به مکان های جدید می باشد. همه این ویژگی ها سوله خرپایی را در دسته سوله های سبک قرار داده است.

سوله های خرپایی، دارای ستون میانی نمی باشند. اما با این حال قابلیت نصب انواع جرثقیل ها را دارا می باشند. به علت ساختار هندسی و معماری که دارند. برخی مزایا و محاسنی همچون وزن پایین، مقاومت بالا، قابلیت جابجایی و هزینه پایین ساخت را در بر می گیرند. از این رو سوله خرپایی انتخاب بهتری نسبت به سایر سوله ها هستند.

ساخت سوله تیر ورقی

همانطور که نام این نوع سازه ها نشان می دهد، سوله های تیر ورقی، از تیر ورق ساخته می شوند. به علت بزرگ بودن دهانه و ابعاد طولی در ساختار این گونه سوله ها امکان استفاده از پروفیل وجود ندارد. تعبیه ستون در این سازه ها الزامی می باشد. قاب و ستون ها پس از جوشکاری، به کمک پیچ و مهره یا جوشکاری در محل نصب به دیگر قطعات متصل می شوند تا ساختار سازه تکمیل گردد.

در روش اتصال به صورت پیچ و مهره، مدت زمان مونتاژ، طولانی می شود ولی سازه مستحکم تر بنا خواهد شد. بنابر دلایلی اگر تصمیم بر جابجایی یا تغییر کاربری وجود داشته باشد، جداسازی قطعات، آسان و امکان پذیر خواهد بود.

باید بدانید که با افزایش طول دهانه، ابعاد و به طبع آن وزن سوله نیز افزایش می یابد. پس در این صورت ساخت سوله تیرورقی مقرون به صرف نبوده و سازه های خرپایی یا سبک گزینه خوبی برای جایگزینی می باشند.

ساخت سوله یو بی ام

برای ساخت سوله یو بی ام از ورق های گالوانیزه شکل داده شده استفاده می کنند. سوله یو بی ام نسبت به سوله های خرپایی و تیر ورقی عایق های خوبی در برابر حرارت و گرما می باشد. در پوشش سقف از پلی اورتان استفاده می کنند، از این رو برای کاربردهایی همچون گلخانه، تولیدات بهداشتی، خوراکی، پرورش دام و … نمی توانند مورد استفاده قرار گیرند. یو بی ام برای هر نوع کاربری مناسب نبوده چرا که پوشش پلی اورتان قابلیت ضدعفونی شدن را ندارد و آلودگی را جذب می کند. در UBM نمی توان از جرثقیل سقفی استفاده کرد، همینطور ویژگی قابلیت جابجایی را دارا نمی باشند.

در برخی منابع، سوله های دست دوم را نیز جزو انواع سوله معرفی می کنند. در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم.

در کل خرید و ساخت سوله دست دوم مناسب و عقلانی نیست. در ساخت سوله های دست دوم از آهن آلات ضایعات استفاده می شود، که این امر موجب مقاومت و پایداری کم سازه می گردد. هزینه هایی که بابت تغییر کاربری و نگهداری خرج می شود به مراتب از سوله نو و تازه ساخت بیشتر می باشد. به شما پیشنهاد می شود برای تصمیم گیری درست و مقرون به صرفه بودن یک سوله با کاربری مخصوص خودتان حتما از مشاورین متخصص شرکت سپهر سوله مشاوره و کمک بگیرید.

اطلاعات مفید برای ساخت سوله مناسب

در اکثر موارد هزینه نگهداری و تعمیر سوله بر عهده شرکت سازنده می باشد. به همین دلیل اکثر شرکت های سازنده از لوازم و مواد با کیفیت بالا استفاده می کنند تا سازه طول عمر بالاتری داشته باشد و هزینه نگهداری و تعمیرات کاهش یابد.

نکته مهم بعدی که در ساخت سوله حائز اهمیت است استفاده از اجزا و مصالح قابل بازیافت می باشد. تا باعث کاهش هزینه های مربوط به انرژی شود. یکی از مواردی که در ساخت سوله استفاده می شود و با بازیافت آن کیفیت و مقاومت کاهش نمی یابد فولاد است.

همچنین برای ساخت سوله، دانستن موارد زیر ضروری است:

  • ابعاد دهانه
  • نوع خاک و زمین محل احداث سازه­ها
  • پوشش بکار رفته
  • تعداد دهانه
  • شیب سقف سازه
  • میزان ارتفاع سازه
  • در نظر گرفتن نیرو و بارهای وارده همچون نیروی زلزله، شرایط جوی و آب و هوایی و...
  • ابعاد سوله ای که قرار است ساخته شود

مراحل و نحوه اجرای سوله

همانطور که اطلاع دارید سوله ها جهت کاربردهای متفاوتی از جمله صنعتی و ورزشی ساخته می شوند. طراحی و اجرای سوله توسط متخصصین شرکت و با کمک نرم افزارهای مربوط انجام می گیرد.

  1. اولین و مهمترین مرحله در اجرای سوله بازدید از محل احداث می باشد.
  2. نمونه برداری خاک و بررسی تراکم و جنس خاک انجام می شود.
  3. پس از بررسی های به عمل آمده از زمین محل پروژه با توجه به نتایج بررسی ها و کاربرد سوله نقشه مورد نظر توسط مهندسان شرکت و با کمک نرم افزار هایی مانند XSTEEL انجام می گیرد.
  4. شرکت مجری سوله با توجه به سفارش کارفرما اقدام به خرید و آماده سازی ورق می نماید.
  5. تمامی ورق ها با توجه به نقشه در محل مورد نظر سوراخکاری می شود.
  6. عملیات جوشکاری و رنگ کاری آن انجام می پذیرد.
  7. همزمان و موازی با این اقدامات عملیات خاک برداری، تراز سازی، آرماتور بندی و بتن ریزی در زمین محل احداث سوله انجام می شود تا مقدمات برپایی سوله فراهم شود.
  8. پس از این اقدامات سوله و قطعات ساخته شده در کارخانه به کمک تریلی به محل مورد نظر حمل شده.
  9. عملیات نصب و ساخت سوله توسط جرثقیل و نیروی انسانی صورت می گیرد.

ساخت سوله ارزان قیمت با کیفیت بالا

عده کثیری از افراد به دنبال ساخت سوله ارزان می باشند، اکثر افراد بر این باورند که سوله ارزان قیمت بی کیفیت و نامرغوب می باشد. اما باید بگوییم که همیشه اینطور نبوده و هر محصول ارزانی عموما از کیفیت پایینی برخوردار نیست. شما می توانید با داشتن اطلاعات کافی، سوله ارزان و با کیفیت مورد انتظار خود را بسازید.

 مهمترین مسئله در ساخت سوله ارزان نوع کاربری و کاربرد آن می باشد. بنابراین هر سوله ای مناسب هر کاربری ای نمی باشد.

سه روش برای ساخت سوله ارزان وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

  • ساخت سوله ارزان خرپایی
  • ساخت سوله ارزان لوله ای
  • ساخت سوله ارزان یو بی ام(UBM)

در ادامه شما را با این سه روش ساخت سوله آشنا می کنیم

ساخت سوله ارزان خرپایی

یکی از روش های ساخت سوله ارزان قیمت، ساخت سوله خرپایی می باشد. سوله های خرپایی عموما از قوطی های از جنس پروفیل و به شکل خرپا اجرا می شوند. ساختار هندسی سوله خرپایی سبب شده تا نسبت به سوله های تیر ورقی سبک تر و مقرون به صرفه تر باشند. طراحی و ساخت خاص باعث شده مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشند. دارای مزایای بسیاری از جمله مقاومت در برابر زلزله، نصب توسط جرثقیل سقفی، زیبایی، منحصر به فرد بودن، نصب سریع و آسان، عدم محدودیت در ارتفاع و دهانه، معماری خاص و منعطف و ... می باشد.

سوله های خرپایی عموما کاربرد های صنعتی، تجاری، ورزشی، فرهنگی، مسکونی و ... را دارا هستند.

ساخت سوله ارزان خرپایی
ساخت سوله خرپایی ارزان قیمت برای کاربردهای گوناگون

ساخت سوله ارزان لوله ای

ساخت سوله ارزان لوله ای از دیگر روش های دیگر ساخت سوله ارزان است. زمان اجرای بسیار سریع تری دارد. سوله لوله ای همانطور که از نامش مشخص است از یک سری لوله های مستحکم تو خالی ساخته می شوند. همین امر سبب می شود تا از وزن بسیار پایین تری نسبت به دیگر سوله ها برخوردار باشند. همین کم بودن وزن، سبب ارزان تر شدن ساخت سوله می شود. بنابراین ساخت سوله لوله ای از ارزان ترین روش های ساخت به شمار می رود. اگر به دنبال سوله ارزان هستید و پروژه شما به گونه ای است که می توانید از آن استفاده کنید ما سوله لوله ای را به شما پیشنهاد می دهیم . سوله لوله ای به قدری سبک است که گاها آن را به عنوان سوله فوق سبک معرفی می کنند. از کاربردهای سوله لوله ای می توان به سوله های صنعتی، کشاورزی، انبار، نمایشگاهی و ... اشاره کرد.

ساخت سوله ارزان لوله ای
ساخت سوله سریع و ارزان به روش لوله ای

ساخت سوله ارزان یو بی ام ( UBM )

یکی دیگر از روش های ساخت سوله ارزان ساخت سوله های UBM و یا همان سوله های آمریکایی است. سوله ارزان یو بی ام از ورق های فولادی که توسط دستگاه UBM خمیده و قوس داده می شود در محل مورد نظر نصب می شوند. سوله های یو بی ام از لحاظ قیمت بسیار ارزان هستند. اما به علت بزرگ نبودنشان برای بعضی از پروژه ها محدودیت داشته و برای اندازه های خیلی بزرگ قابل استفاده نیستند. در ضمن برای پروژه هایی که از نظر بهداشتی از حساسیت بالایی برخوردار هستند مناسب نمی باشد. برای مثال برای ساخت سوله های مرغداری مناسب نمی باشد. سوله یو بی ام قابلیت عایق کاری داشته و جهت ساخت انبار های کوچک، اسکان های اضطراری، آشیانه، زاغه مهمات و ... کاربرد دارند.

ساخت سوله ارزان یو بی ام
ساخت سوله ارزان و کوچک به روش UBM

خرید سوله با بهترین قیمت

جهت خرید سوله مقرون به صرفه با شرکت سپهر سوله تماس بگیرید. کارشناسان فنی گروه صنعتی سپهر سوله آماده‌اند تا در قالب مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه ساخت سوله ارزان و برآورد قیمت باشند.

شرکت سوله سازی سپهرسوله آماده عقد قرارداد در زمینه ی مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای انواع سوله های سبک و سنگین و استراکچر فلزی همچنین ساخت سوله ارزان در تمام نقاط مختلف کشور می باشد .

کارشناسان فنی گروه صنعتی سپهر سوله آماده‌اند تا در قالب مشاوره‌های تخصصی، پاسخگوی سؤالات شما در زمینه برآورد قیمت سوله باشند. 09121815381 - 02833832

خرید سوله
خرید سوله مناسب و مقرون به صرفه برای شما

ملاک های انتخاب سوله برای خرید

اگر قصد خرید سوله بنابر هدف و نوع کاربری خاص خود دارید حتما از متخصصین مشاور در این امر کمک بگیرید. تا زمان و هزینه ای که در این امر صرف می کنید به هدر نرود. سپس چرخه تولید و بهره وری از هدفتان به درستی پیش رود و در زود هنگام به نتیجه برسید.

ملاک های متعددی در امر خرید سوله عنوان می شود. خود کارفرما با توجه به هدف خود می تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از معیارهای انتخاب سوله را به عنوان ملاک های اصلی تصمیم گیری در امر در اختیار داشتن سوله مد نظر قرار دهد.

در این راستا برخی ملاک های مهم که به صورت کلی در خرید سوله حایز اهمیت هستند را لیست می کنیم:

محل قرارگیری

همیشه باید به این نکته مهم توجه داشت که اکثر مشتریان برای در اختیار داشتن خدمات و محصولات به مکان هایی مراجعه می کنند که تولیدکنندگان در آن مکان و مناطق مجتمع باشند.

به امنیت مکان احداث و انبار تجهیزات و مواد اولیه باید اهمیت ویژه ای داد. حتما قبل از خرید یا تهیه زمین و مکان به منابع انرژی و جریان برق منطقه دقت کنید. مسیر تردد به محل نصب سوله نکته مهم دیگری است که در ملاک اول انتخاب سوله باید بررسی گردد.

معیارهای انتخاب نوع سوله
معیارهای انتخاب سوله مناسب برای خرید

اهمیت ابعاد برای انتخاب و خرید سوله

ابعاد از دیگر معیارهای مهم در انتخاب سوله مناسب است. برای محاسبه مساحت مفید باید به نحوه چیدمان تجهیزات، فضای مورد نیاز برای عملیات تولید و انبار مواد اولیه و تولیدات، افراد شاغل در محل تولید و …  توجه خاص داشت. حتما ابعاد دهانه برای ورود و خروج مواد اولیه، خودروهای سنگین، تجهیزات و محصولات نهایی را در نظر بگیرید.

موضوع مهم دیگر این است که اگر در سالن تولیدات به تجهیزاتی همچون جرثقیل نیاز دارید ارتفاع سازه را برای نصب جرثقیل بررسی نمایید. همینطور اگر تولیداتی دارید که حرارت زیادی تولید می کنند یا به فضای بیشتری برای تهویه هوا نیاز دارید، مساحت مورد نیاز را در نظر بگیرید. به طور مثال در تولیدات و مشاغلی که رنگ آمیزی دارند باید فضای بیشتر و بزرگتری را برای داشتن هوای مناسب و تهویه در نظر گرفت.

استفاده از جرثقیل

در صنایعی که تولیدات حجیم و سنگین دارند، برای جابجایی در سالن و حمل و نقل به بیرون از سوله، نیاز به جرثقیل می باشد. از این رو باید در هنگام انتخاب، معیار سوم یعنی استفاده از جرثقیل را هم در نظر بگیرید. در نوع یو بی ام، به دلیل معماری و ساختار آن امکان نصب جرثقیل وجود ندارد. اما در نوع تیر ورقی و خرپایی، امکان استفاده از انواع جرثقیل ها اعم از سقفی، بازویی و ... وجود دارد. لازم به ذکر است استفاده و نصب جرثقیل در هر سوله مورد نیاز نیست. بنابر کاربرد و نیاز آن صنعت باید به ملاک استفاده از جرثقیل سقفی توجه کرد.

وجود برق سه فاز در مجموعه

یکی دیگر از معیارهای انتخاب سوله مناسب برای تولید و کسب و کار وجود انشعاب برای برق سه فاز می باشد. چرا که اکثر صنایع برای تولیدات خود نیازمند برق سه فاز صنعتی هستند.

پوشش دیواره ها و سقف

برای تمام گونه های سوله جنس و شیب دیواره ها و سقف از موارد مهم در ساخت سوله می باشد. جنس دیوار و سقف می تواند بنابر کاربری خاص خود از موارد زیر باشد:

  • ساندویچ پنل های سقفی و دیواری از نوع پلی یورتان
  • ورق گالوانیزه ساده یا رنگی به همراه پشم شیشه و توری مرغ
  • آلومینیوم به همراه پشم شیشه و توری مرغ
  • آلوزینک
  • آجری یا سیمانی

حتما توجه داشته باشید که شیب و قوس سقف سوله های انتخابی شما مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد. تا در برابر شرایط جوی نامناسب، حرارت، سرما، بارهای وارده و حتی موارد بهداشتی مورد قبول و مقاوم باشند.

شرایط محیطی و جغرافیایی محل احداث

همه افرادی که در حوزه صنعت در مناطق جغرافیایی مختلف فعالیت دارند باید بدانند که نوع ساختار، معماری ساخت و انتخاب سوله بسیار تحت شعاع شرایط محیطی، جوی و جغرافیایی منطقه احداث می باشد. برای مثال شرایط انتخاب سوله در منطقه برف خیز با منطقه ای که وزش باد شدید دارد متفاوت است. همینطور شرایط انتخاب در شمال کشور با جنوب کشور بسیار متفاوت است. به دلیل بارش زیاد باران و برف، مرطوب بودن دمای هوا در شمال کشور، سازه های سوله بیشتر در معرض زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرند.

پس شرایط محیطی و جغرافیایی محل سوله را می توان از دیگر معیارهای انتخاب مناسب دانست. از این رو سازه هایی که در این مناطق احداث می شوند باید به گونه ای طراحی و اجرا شوند که تحمل شرایط این گونه آب و هوا را داشته باشند. تا تخریب نشود و آسیب نبینند، تا سالیان متمادی مورد استفاده قرار گیرند و روند مستهلک شدن این سازه ها به کندی پیش رود.

در کل باید کارفرما با علم بر معیارهای انتخاب سوله، متناسب با کاربری خاص مطابق با سلیقه خود برای انتخاب سوله مناسب اقدام کند.

عوامل موثر بر وزن سوله ها در ساخت سوله

همانطور که در بالا اشاره کردیم در ساخت سوله وزن بارهای وارد شده می بایست مورد توجه قرار گرفته و محاسبه شود. در ادامه عوامل موثر بر وزن سوله های صنعتی را معرفی و بررسی می کنیم.

اولین عامل موثر بر وزن سوله های صنعتی بار ناشی از وزش باد می باشد. منطقه و جهت احداث دقیق و سریع پروژه می بایست از نظر جهت و سرعت وزش باد مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس استاندارد در مناطق مختلف ایران فشار باد حدودا تا 92 کیلوگرم بر متر مربع می باشد.

عامل موثر بعدی محاسبه میزان حداکثر بارش برف در آن منطقه می باشد. طبق استاندارد در ایران با شیب 20 درصد میزان بار برف به چهار بخش 25، 90، 150 و 200 کیلوگرم بر متر مربع تقسیم می شود. در اکثر سفارشات ساخت، وزن 150 کیلوگرم را برای بار برف در نظر می گیرند.

سومین عامل ابعاد دهانه می باشد که با توجه به نوع کاربری متفاوت بوده.

آخرین عامل موثر در وزن، ارتفاع ستون ها می باشد که پس از انجام محاسبات در صورت نیاز می بایست از جرثقیل سقفی استفاده شود.

عوامل موثر بر وزن سوله
باد، برف، ابعاد دهانه و ارتفاع ستون ها از عوامل موثر بر وزن سوله می باشد.

    مراحل ساخت سوله در پروژه

    مراحل پروژه ساخت سوله شامل دو مرحله می باشد.

    1. در مرحله اول ساخت برشکاری، مونتاژ اولیه و جوش اولیه در کارخانه سوله سازی انجام می گیرد.
    2. در مرحله دوم مونتاژ نهایی، جوش نهایی، تمیز کاری، نصب سریع اسکلت و رنگ آمیزی در محل احداث انجام می گیرد.

    قطعات ساخته شده در کارخانه مانند پیچ و مهره به محل احداث پروژه حمل شده و به کمک جرثقیل و ابزارهای لازم تنظیمات نهایی انجام می پذیرد.

    قیمت سوله و هزینه ساخت سوله

    هزینه ساخت سوله وابسته به عوامل بسیار متعددی می باشد. هر کدام به نوعی سبب افزایش یا کاهش قیمت ساخت خواهند شد. در ادامه این عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت سوله را با هم بررسی خواهیم کرد.

    پس از اطلاع از انواع و اجزای سوله لازم است که با قیمت سوله و عوامل موثر بر آن و شرایط قیمت گذاری آن آشنا شویم. عوامل متعددی هستند که در قیمت سوله موثر می باشند.این عوامل عبارتند از:

    • کیفیت اجزا و اجرای کار
    • ابعاد و اندازه
    • وزن و جنس اجزا

    هر چه کیفیت اجزا و کیفیت اجرای کار بالاتر رود به طبع از لحاظ قیمتی نیز بالاتر می رود. همچنین هر چه ابعاد سوله بزرگتر باشد و یا این که وزن آن به دلیل استفاده از فولاد بالاتر رود قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

    عوامل موثر در قیمت سوله

    برآورد و هزینه ساخت سوله مناسب در کل به محل احداث، ابعاد، نوع مصالح و کاربری بستگی دارد. در زیر عوامل موثر در برآورد هزینه ساخت سوله به تفضیل آمده است:

    تاثیر متراژ دهانه بر قیمت

    متراژ دهانه سوله از مهمترین عوامل موثر بر قیمت سوله می باشد. منظور از دهانه همان عرض و یا سمت ورودی می باشد. ابعاد این قسمت تاثیر بسزایی در قیمت هر متر مربع از آن خواهد داشت به گونه ای که هر چه متراژ دهانه بیشتر و عریض تر باشد قیمت سوله افزایش خواهد یافت.

    تاثیر کاربرد بر قیمت

    کاربرد سوله و نوع کاربری که خواهد داشت عامل مهم بعدی در تعیین قیمت سوله می باشد. منظور از نوع کاربری هدف ساخت سوله است. در ساخت سوله ابتدا می بایست مشخص شود که این سوله به چه هدفی و برای چه کاربردی تولید می شود و چه فعالیتی قرار است در آن صورت گیرد. کاربرد ها با یکدیگر تفاوت داشته و هر سوله برای هدف خاصی ساخته می شود تا بهترین کارایی را داشته باشد.

    نوع کاربری در برآورد قیمت بر اساس متر مربع موثر است. اینکه برای چه منظور و کاربردی ساخته می شود بر قیمت آن تاثیرگذار است. چرا که هر کاربردی متریال، تجهیزات و ماشین آلات خاص ساخت سوله آن کاربری را طلب می کند.

    سوله ها معمولا دارای کاربرد های صنعتی، کشاورزی، دام و طیور، ورزشی، نمایشگاه و ... می باشند.

    تاثیر محل احداث بر قیمت

    هر چه فاصله محل احداث سوله تا کارخانه سازنده دورتر باشد هزینه حمل و نقل آن نیز بیشتر خواهد شد. محل احداث در هزینه تمام شده ساخت تاثیر گذار است. علاوه بر آن باید به جنس و میزان تراکم خاک محل احداث نیز توجه شود. این موضوع می تواند برای شما هزینه های بالایی در پی داشته باشد. اگر خاک محل احداث سست باشد، باید ابتدا خاک را مقاوم سازی کرد و این مورد نیز بر هزینه ها اضافه می شود.

    از طرف دیگر هرگاه زمین محل احداث سنگلاخ باشد برای مسطح کردن زمین باید هزینه های بالایی را همراه با تجهیزات و ماشین آلات به کار برد. نوع آب و هوای منطقه محل احداث نیز بر برآورد هزینه ساخت موثر است. میزان بارش برف و باران، شدت وزش باد، رطوبت هوا و… در مقاومت و قیمت سوله تاثیر گذار می باشند.

    اگر سوله، دارای دیواره های بزرگ و وسیع باشد حتما باید موارد مربوط به استحکام و مقاوم سازی آن در برابر وزش باد اقدام کرد. با توجه به موارد عنوان شده قیمت ساخت سوله بر اساس متر مربع در هر کدام از شرایط ذکر شده در بالا متفاوت خواهد بود.

    تاثیر متراژ و مساحت سوله بر قیمت

    ابعاد از جمله ارتفاع، شیب سقف، طول و اندازه دهانه و تعداد ستون ها در محاسبه مساحت سوله تاثیر مستقیم دارد. مساحت نیز در افزایش و کاهش قیمت ساخت بر اساس مترمربع تاثیرگذار است. مساحت و هزینه ساخت با هم در ارتباط مستقیم هستند. هر چقدر مساحت بیشتر باشد هزینه ساخت سوله نیز افزایش خواهد یافت.

    تاثیر نمای سوله بر قیمت

    طرح و نمای سوله یکی دیگر از فاکتور های تعیین کننده قیمت سوله می باشد. این که چه متریال و چه موادی در نمای بیرونی  کار شده باشد بر قیمت تاثیر خواهد گذاشت.

    تاثیر متریال مورد نیاز بر قیمت

    بنابر کاربری سوله، تصمیم کارفرما و منطقه احداث، متریال نیز تعیین می گردد. اینکه چه پوششی برای کف، سقف و دیوار انتخاب شود هزینه ها متفاوت خواهد بود. از این رو هزینه این مرحله به پوشش سوله انتخابی بستگی دارد. نوع و درجه متریال به کار گرفته در سوله شامل پوشش سقف همچون انواع ساندویچ پانل و دیوار و… بسته به نیاز و نظر کارفرما تهیه و خریداری می شود که این معیار نیز بر قیمت سوله تاثیر مستقیم دارد.

    تاثیر مصالح داخلی سوله بر قیمت

    استفاده از انواع مصالح و کفپوش در نمای داخلی، از عوامل تعیین کننده قیمت سوله نیز می باشد. معمولا در کفسازی از بتن با ضخامت و یا مقاومت های مختلف استفاده می شود که هزینه متفاوتی را خواهد داشت.

    تاثیر وجود جرثقیل سقفی بر قیمت

    گاهی اوقات در ساخت سوله ها از جرثقیل سقفی استفاده می شود که سبب افزایش قیمت خواهد شد.

    تاثیر وزن سازه بر قیمت

    وزن از عوامل بسیار مهم در قیمت سوله می باشد. یکی از متریال مورد استفاده در ساخت، فولاد می باشد که تعیین کننده وزن سازه است. هر چه فولاد بیشتری به کار رود وزن سازه نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

    تاثیر فوندانسیون بر قیمت

    هزینه فوندانسیون سوله بر مبنای وزن و تناژ میلگرد مصرفی و میزان بتن به کار رفته از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خواهد بود.

    تاثیر نوع پوشش سقف بر قیمت

    نوع پوشش سقف عاملی است که بر قیمت سوله اثر خواهد گذاشت. سقف ها معمولا از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم و یا حتی ساندویچ پانل ساخته می شود. هر کدام از این موارد دارای قیمت متفاوتی می باشند.

    تاثیر نوع سوله دو طبقه بر قیمت

    در یک سری از کاربردهای سوله نیاز به ساخت طبقه دوم سوله می باشد. در صورت ساخت سوله دو طبقه، قیمت افزایش خواهد یافت.

    تاثیر تجهیزات سوله بر قیمت

    بنابر کاربری، وجود یا عدم وجود جرثقیل، تجهیزات از جمله تاسیسات برق، تهویه، سیستم های گرمایشی و روشنایی و ... نیز بر روی برآورد هزینه ساخت و قیمت سوله موثر می باشد.

    عوامل موثر بر قیمت سوله
    قیمت و هزینه ساخت سوله

    نحوه محاسبه قیمت سوله

    نحوه محاسبه قیمت سوله به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل طول و عرض و ارتفاع سازه، ارتفاع دهانه، ستون گذاری، ابعاد ستون، تناژ میلگرد، فولاد مصرفی و ... می باشد. اما نحوه محاسبه هزینه ساخت سوله بیشتر بستگی به نوع و کاربرد خواهد داشت. با توجه به نوع کاربری می توان قیمت سوله را بهتر محاسبه نمود.

    محاسبه قیمت سوله پیش ساخته

    در سوله پیش ساخته به دلیل سبک وزن بودن سازه، از متریال آهن کمتری استفاده می کند. از این رو این نوع سازه قیمت پایین تری نسبت به سازه های سنگین دارد. برآورد قیمت سوله پیش ساخته به عواملی همچون متراژ، ابعاد دهانه، متریال به کار رفته در آن و نوع فندانسیون سوله بستگی دارد. سوله پیش ساخته نیاز به پی ریزی و بتن ریزی ندارد، به همین دلیل در زمان ساخت و هزینه ها صرفه جویی می شود.

    محاسبه قیمت درب سوله

    عوامل مختلفی در تعیین قیمت درب سوله تاثیرگذارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

    ابعاد، متریال ساخت، نوع فریم، وزن درب و بسیاری از عوامل دیگر باید برای تعیین قیمت درب صنعتی در نظر گرفته شوند. البته این تاثیر گذاری و قیمت این فاکتورها در درب های دستی و اتومات متفاوتند.

    به عنوان مثال درب های اتوماتیکی که در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علت حساسیت بالایی که محیط های صنعتی و کارگاهی دارند باید دارای کیفیت و کارایی بسیار بالایی باشند. این درب ها باید علاوه بر سرعت و دقت، به محیط امنیت دهند. درب های اتوماتیک نیز دارای انواع مختلفی هستند. درب های اتوماتیک چشمی الکترونیکی و یا درب های اتوماتیک ضد حریق و انواع دیگر که مشخص است دارای قیمتی بالاتر نسبت به درب اتوماتیک معمولی هستند.

    محاسبه قیمت سقف سوله

    در سقف سوله از پوشش های ساندویچ پانل سقفی با جنس پلی استایرن، عایق پلی اوریتان،ورق گالوانیزه و یا پشم سنگ و پشم شیشه میتوان استفاده کرد. پانل سقفی باید با استفاده از بهترین متریال و طراحی مناسب به صورت شیب دار ساخته شود. تا در برابر رشد گیاهان و قارچها مقاوم باشد. موقعیت سوله در ساخت با ساندویچ پانل سقفی تاثیرگذار است. میتوان سقف سوله شیروانی را از ورق گالوانیزه و نما و طرح سفال و پانل سقفی ساخت.

    زمانیکه پوشش سقف از جنس سفال باشد دارای مزایای زیر می باشد:

    • مقاوم بودن در برابر آتش سوزی
    • عایق مناسب در برابر باران
    • مقاومت در برابر ورزش باد
    • عمر طولانی و دوام بسیار بالا
    • حمل و نقل راحت

    به دلیل مقاومت بالایی که انواع ساندویچ پانل ها دارند جایگزین خوبی برای مصالح سنتی هستند. در برخی موارد نیز از سقف عرشه فولادی استفاده می شود که قیمت کمتری نسبت به مابقی سقف ها دارد.

    محاسبه قیمت نصب سوله

    برآورد قیمت نصب سوله شامل موارد زیر می باشد:

    • انجام عملیات پی ریزی و فونداسیون
    • طراحی سوله و مونتاژ قطعات
    • نصب دقیق ستون‌ها
    • بارگذاری رفترها
    • استرات‌گذاری
    • افزودن لاپه‌ها و پرلین‌ها
    • افزودن بادبندها در جای مناسب
    • میل مهار یا سگراد
    • وال پست
    • پوشش سقف و دیوارها

     

      قیمت سوله در سال 1402

      به دلیل استفاده از متریال هایی همچون فولاد، تیرورق، مصالح ساختمانی و ... قیمت ساخت سوله بسیار متغیر است. با توجه به چرخه اقتصادی کشور و متغیر بودن قیمت ها در بازار تعیین قیمت ساخت سوله دقیق نمی باشد. قیمت سوله در سال 1402 که سالی پر از فراز و شیب های اقتصادی است بسیار تحت تاثیر بازار است. سپهر سوله به شما این اطمینان خاطر را می دهد در حین انعقاد قرارداد تمام موارد را شفاف سازی کند و در اسرع وقت پروژه شما را تکمیل و تحویل دهد. سپهر سوله قیمت سوله در سال 1402 را به نفع مشتریان عزیز برآورد می کند تا رضایت کامل هر دو طرف جلب شود.

      قیمت ساخت سوله در هر متر مربع

      اولین مرحله در ساخت سوله طراحی نقشه های سوله می باشد. بعد از تایید طراحی توسط کارشناسان ذی صلاح، باید از شرکت سوله سازی پیش فاکتور دقیق دریافت شود. در این پیش فاکتور باید تمام متریال مصرفی در ساخت همراه با هزینه روز آنها به طور دقیق ذکر شده باشد.

      تمامی مصالح و متریالی که در ساخت سوله نیاز است باید در قرارداد قید شده باشد. چند مورد از این متریال ها عبارتند از:

      • باد بند
      • استرات
      • فریم سقف
      • فریم ستون
      • بیس پلیت
      • وال پست
      • خرید متریال مصرفی
      • رنگ آمیزی
      • اتصالات سازه سوله که پیچ و مهره و مهار کش
      • نصب سازه سوله در محل می باشد

      باید تمامی موارد عنوان شده در اجرا و نصب لحاظ شود.

      برای برآورد دقیق هزینه ساخت سوله بر اساس متر مربع، در ابتدا باید نقشه سازه طراحی شده باشد. به طور میانگین هزینه ساخت تحت تاثیر عوامل محل احداث، متراژ و مساحت، کاربرد و متریال مورد نیاز در پروژه قرار می گیرند. این پارامترها در افزایش یا کاهش هزینه های ساخت تاثیر مستقیم دارند.

      قیمت ساخت سوله در هر متر مربع
      قیمت ساخت سوله در هر متر مربع

      قیمت دستمزد ساخت سوله بدون مصالح در هر متر مربع

      اگر معیارهای اجرت کار را ساخت و حمل و نصب اسکلت سوله در نظر بگیریم. پس قیمت اجرت کار ساخت سوله به صورت کیلوگرم در هر متر مربع حساب می شود. بسته به اینکه سازه سوله به صورت پیچ و مهره ای به هم مونتاژ شوند یا به صورت جوشی قیمت اجرت کار متفاوت و بسته به شرایط خواهد بود.

      قیمت سوله در هر متر مربع، با وزن در هر متر مربع ارتباط مستقیم دارد. هر چقدر ابعاد دهانه و ارتفاع بزرگتر باشد سازه باید فشار بیشتری را تحمل کند. در نتیجه فولاد بیشتری نیز مصرف می شود. به طبع وزن سازه بالاتر می رود که در نهایت هزینه ساخت سوله بر اساس متر مربع هم افزایش پیدا می کند.

      قیمت ساخت سوله با مصالح در هر متر مربع

      موارد زیر در قیمت و هزینه ساخت سوله در هر متر مربع تاثیر گذارند:

      • قیمت آهن آلات و اتصالات
      • نقشه و طرحی که برای سوله مورد تایید ناظران قرار می گیرد.
      • نوع پوشش سقف (انواع ساندویچ پانل های پوششی – سقف عرشه فولادی)، دیوار و کف که باید چه مقاومتی داشته باشد.
      • تعبیه امکانات ثانویه همانند بچه سوله
      • استفاده از متریال های ثانویه مانند عایق های حرارتی – سرمایشی و …
      • محل جغرافیایی و مکان محل احداث و نصب.

      قیمت سوله مرغداری و گاوداری در هر متر مربع

      قیمت سوله مرغداری در درجه اول به ابعاد آن بستگی دارد. هزینه ساخت وابسته به قیمت هر متر مربع سوله مرغداری است. در اولین مرحله از تعیین قیمت می بایست ابعاد دهانه، طول و ارتفاع سوله را تعیین کرد. برای برآورد هزینه ساخت سوله مرغداری و دامداری باید دقت کرد، طراحی آن با توجه به شکل ساختار خاص سوله مرغداری با دیگر سازه ها متفاوت است.

      هزینه ساخت سوله معمولی بدون جرثقیل تقریبا همان است که در بالا ذکر شد. اما در تعبیه و نصب تجهیزات مرغداری و دامداری بر هزینه ساخت می افزاید. چون این سوله ها که محل تولید و پرورش موجود زنده هستند. باید شرایط بهداشتی و رشد و نمو خاصی فراهم شود. این شرایط تجهیزات خاص و هزینه داری را می طلبد.

      هزینه ساخت سوله دو طبقه در هر متر مربع

      همواره اعلام دقیق تناژ برای هر مترمربع بعد از طراحی مشخص می‌شود. برای سوله‌های دو طبقه یا چند طبقه مقادیر تناژ بخاطر تاثیر بار زلزله 2 الی 2/5 برابر سوله های یک طبقه افزایش می‌یابد. تنها تناژ مسئله مهم در تعیین قیمت نمی باشد. بلکه کلیه موارد سازه‌ای مقاطع اصلی، تیرها و ستون‌ها،اتصالات، طول جوش، لاپه‌ها، فونداسیون، صفحه ستون، میلگردها، بادبندها، پل و حماله چرثقیل (در صورت وجود) و… نیز بر برآورد هزینه قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

      باید تمام این موارد طراحی شده و تمامی کنترل‌های آیین نامه‌ای مطابق مقررات ملی ساختمان بر روی آن انجام شود. سپس در دفترچه محاسبات ارائه شود. کلیه موارد ارائه شده قابل دفاع و اخذ تاییدیه است.

      قیمت سوله ورزشی در هر متر مربع

      قیمت سوله ورزشی وابسته به چند فاکتورمی باشد. این چهار فاکتور شامل موارد زیر است:

      • مساحت
      • ارتفاع
      • نوع اسکلت
      • متریال مصرفی

      هزینه ساخت سوله های سبک و سنگین در هر متر مربع

      همانطور که در قبل عنوان شد در ساخت سوله ابعاد فاکتور بسیار مهمی است. ارتفاع و وزن سوله در هر متر مربع بر هزینه تاثیرگذار است. به طور مثال اگر شما قصد ساخت یک سوله را داشته باشید که ارتفاع آن 6 متر و دهانه آن 20 متر باشد. در سپهر سوله به ازای هر متر مربع 37-45 کیلوگرم فولاد بنابر کاربری سوله ( ساخت سوله سبک و ساخت سوله سنگین ) در آن مصرف خواهد شد. حال اگر همین مشخصات با دهانه 30 متر ساخته شود بر وزن سازه نیز اضافه می شود. این بدان معنا است که سازه با دهانه 30 متر گران تر از سازه با دهانه 20 متر است.

      اقلام مورد نیاز در محاسبه قیمت ساخت سوله

      دیگر اقلامی که در ساخت یک متر مربع در سوله به آن ها نیاز است در زیر لیست شده است. باید در هنگام عقد قرارداد از صحت قیمت آورده شده در قرارداد اطمینان حاصل کنید. با توجه به شناور بودن بازار، قیمت ها مدام در حال تغییر هستند.

      • سیم جوش به ازای هر کیلوگرم
      • قیمت رنگ استاندارد مخصوص سوله به ازای هر کیلوگرم
      • پیچ و مهره معادل یک کیلوگرم
      • قیمت برش کاری و نورد به ازای هر یک کیلوگرم
      • اجرت کارگر نیز برای تمامی موارد ذکر شده در بالا
      • قیمت ساخت سوله در هرکیلوگرم
      • قیمت نصب سوله در هرکیلوگرم
      • قیمت ساخت اسکلت فلزی جوشی در هرکیلوگرم
      • قیمت نصب اسکلت فلزی جوشی در هرکیلوگرم
      • قیمت ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره ای در هرکیلوگرم
      • قیمت نصب اسکلت فلزی پیچ و مهره ای در هرکیلوگرم

      علاوه بر این موارد باید به هزینه های حمل و نقل، هزینه آب و برق و… نیز در برآورد ها دقت کنید.

      به طور کلی می توان گفت در سپهر سوله معمولا وزن هر سوله معمولی ( بدون جرثقیل سقفی ) با ارتفاع 6 متر برای هر متر مربع به صورت متوسط تقریبا 45 کیلوگرم در نظر گرفته می شود.

      قیمت ساخت سوله 200 متری

      بنابراین برای ساخت سوله 200 متری معمولی (900=200×45 ) 900 کیلوگرم به طور متوسط آهن مصرف می شود. باید این مقدار را در قیمت روز آهن روز ضرب کرد تا هزینه دقیق ساخت سوله 200 متری معمولی بدون هیچ امکاناتی به دست آید. برای محاسبه هزینه ساخت سوله 400 و 500 متری نیز به همین روش اقدام می شود.

      به طبع قیمت هر متر مربع سوله سبک نسبت به سنگین کمتر محاسبه می شود چرا که از تناژ آهن و فولاد کمتری در ساخت استفاده می شود.

      قیمت سوله سبک در هر متر مربع

      قیمت سوله سبک وابسته به هزینه های مربوط به ساخت آن پروژه می باشد. این هزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

      • آهن(پروفیل، ورق و ...)
      • الکترود
      • رنگ آمیزی
      • پیچ و مهره
      • حمل
      • نصب
      • جرثقیل
      • پوشش سقف
      • دیواره ها
      • تاسیسات
      • فوندانسیون
      • خاکبرداری

      یکی از انواع سوله ها که وزن سبکی دارد سوله خرپا می باشد. هزینه ساخت سوله خرپا در هر متر مربع نسبت به سایر کمتر می باشد. سوله خرپا یکی از بهترین انواع سوله سبک محسوب می شود. زیرا هم از لحاظ وزن، سرعت ساخت و بهره برداری، قابلیت نصب انواع جرثقیل های دیواری و سقفی، داشتن امکان جا به جایی و هم مقرون به صرفه بودن بسیار کارآمد می باشد. از آن در ساخت استادیوم، پل های بزرگ، سوله ورزشی، استخرها، سالن های نمایشگاهی، آشیانه های هواپیما، کمپ های نظامی، پارکینگ و تعمیرگاه ها و اسکان ضروری استفاده می‌شود. سوله های k-span نیز جزو دسته بندی سوله های سبک به حساب می آید.

      قیمت سوله سنگین در هر متر مربع

      به دلیل بزرگ بودن اندازه و وزن تیرها و ستون ها، در ساخت این سازه ها نمیتوان از پروفیلهای آماده در بازار استفاده کرد. بلکه باید آنها را ساخت. سوله های سنگین تیرورقی برای سوله هایی با دهانه ۱۵ تا ۲۰ متر کاربرد دارند. برای دهانه های بالاتر از ۲۰ متر مقرون به صرفه نیستند. در ساخت آنها به روش تیرورقی از ابزارهایی همانند قاب اصلی، والپست، پرلین، میل مهار، بولت و ….. استفاده میشود. در مناطقی که رطوبت بالایی دارند سوله های سبک تیرورقی قابل استفاده نیست و باید از سوله های سنگین تیرورقی استفاده شود. قیمت سوله سنگین همانند قیمت سوله سبک محاسبه می شود.

      نکات مهم در قیمت سوله

      در عقد قرار داد و دریافت پیش فاکتور باید دقت کامل انجام شود. سپس تک تک موارد منعقد شده به طور دقیق و کامل اجرا شود. چرا که ممکن است برخی افراد در به سرانجام رساندن پروژه کم کاری کنند و هزینه ساخت سوله را به نفع خود افزایش دهند. پس توجه به نکات زیر برای واقف شدن شما به این گونه کلاهبرداری ها الزامی است:

      استفاده از لوله بی کیفیت برای کاهش هزینه ساخت سوله

      لوله های کم کیفیتی در بازار موجود است که سوله سازان برای ارزانتر شدن کار و افزایش سود خود از آن ها استفاده می کنند. اینکه این لوله ها از کجا تهیه می شوند بسیار مهم است. چرا که ممکن است این لوله ها دست دوم باشند. ممکن است از جاهایی همانند شرکت نفت تهیه شوند و دارای قدمت بالا و فرسوده باشند. قطر این لوله ها معمولا بالا بوده و ضخامت آنها بین ۸ تا ۱۰ می باشند. سودجویان معمولا این لوله ها را با حدود 50% زیر قیمت خریداریمی کنند. لوله های کم کیفیت را با برش و نورد به ورق تبدیل می کنند. نکته قابل توجه این است که فولاد و آهن هم مثل تمام تجهیزات دیگر طول عمر دارند. اگر قدیمی و فرسوده باشند طول عمر آن ها تمام شده است. استفاده مجدد از آن ها اصلا اصولی، اخلاقی و مقرون به صرفه نمی باشد. این موضوع قطعا مورد تایید نظام مهندسی هم نیست.

      کاهش قیمت ساخت سوله با فولاد دارای ناخالصی

      فولادهایی در بازار موجود هستند که ناخالصی دارند. ناخالص بودن باعث می شود قیمت این فولادها پایین تر از دیگر فولاد باشد. در این بین هستند افرادی که از این موضوع سو استفاده کرده و از این فولاد ها در ساخت سوله استفاده می کنند. این امر در نهایت موجب می شود سوله با کیفیت پایین اجرا گردد.

      به کارگیری ورق های نا مناسب برای ساخت سوله

      در هر نوع سوله با هر کاربری از متریال خاص خودش استفاده می شود. اما بعضی از سوله سازان از متریال و ورق هایی که مناسب ساخت بعضی از سوله ها نیستند استفاده می کنند. به طور مثال از فولاد ST33 به جای فولادهای ST37 استفاده می کنند. در برخی موارد ممکن است در قرارداد ذکر شده که از ورقه های با ضخامت ۸ میل استفاده شود. اما در حین ساخت سوله از ورقه های با ضخامت ۷ میل استفاده شود. هزینه ورق های با ضخامت ۷ میل ارزان تر از 8 میل می باشد. اما ممکن است شرکت سوله ساز از شما هزینه ورقه های ۸ میل را دریافت کند. در این صورت شما ضرر خواهید کرد. یک راه حل برای جلوگیری از این ضرر این است که در زمان بارگیری قطعات، یک ناظر از طرف کارفرما در شرکت حضور داشته باشد. تا وزن قطعات، اندازه ها و کیفیت قطعات را چک و بررسی کند.

      ساخت سوله خارج از استانداردهای سازمان نظام مهندسی ساختمان

      دفترچه محاسبات یکی دیگر از مواردی است که در تعیین قیمت سوله تاثیرگذار است. سوله باید دارای دفترچه محاسبات صحیحی باشد که از سمت سازمان نظام مهندسی، تایید شده باشد. در این صورت مطمئنا سازه سوله کاملا استاندارد خواهد بود. هر چند می توان قیمت را بدون در نظر گرفتن نکات مهم در دفترچه محاسبات پایین تر آورد. از این رو سوله ای غیر استاندارد در اختیار خواهیم داشت.

      با این اوصاف اگر بتوان مجوز ساخت هم گرفت، صد در صد با بارش برف و باران، وزش باد و زلزله سنگین، سوله دچار آسیب شده و ریزش می کند. از این رو قبل از ساخت سوله از استاندارد بودن آن، اطمینان حاصل کنید. سپهر سوله به شما این اطمینان را می دهد که سوله ای مطابق با معیارهای استاندارد سازی نظام مهندسی در اختیار قرار خواهد داد.

      سفارش ساخت سوله به شرکت حرفه ای ساخت سوله

      در مجموع می توان گفت عوامل متعدد و مختلفی هستند که بر روی قیمت سوله تاثیر گذار می باشند. اما نکته مهم در هزینه و قیمت سفارش ساخت سوله به تیم حرفه ای و خوش قول است. تا پروژه مورد نظر را در بهترین زمان ممکن با کیفیت بالا اجرا نمایند. خوشبختانه گروه صنعتی سپهر سوله با داشتن تیم حرفه ای و با تجربه توانسته بهترین و با کیفیت ترین خدمات را تا کنون به مشتریان خود ارائه دهد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت سوله با کارشناسان گروه صنعتی سپهر سوله تماس حاصل کنید. تا در برآورد قیمت سوله مورد نظر، شما را راهنمایی نمایند.