نکات مهم در خرید سوله

جهت خرید سوله صنعتی در داخل شهرک صنعتی، قبل از تنظیم هرگونه قرارداد یا قولنامه به دفتر هیات مدیره شهرک صنعتی مراجعه نمایید و از جزئیات دادگاه مورد معامله مطلع شوید. این مرجع در حکم اداره ثبت و اسناد و املاک می باشد که رزومه و سوابق آن ملک مورد نظر در آنجا محفوظ است و شما می توانید از بدهی های احتمالی خلع ید، مسایل حقوقی و موارد رهنی ملک مطلع شوید. در نهایت پس از بررسی های لازم اقدام به خرید سوله نمایید. برای خرید سوله باید فاکتورهای مهمی همچون اجزا سوله، ابعاد و متراژ سوله و متریال مصرفی در ساخت سوله را مد نظر قرار دهید.

نکات مهم در خرید سوله

خرید برای ساخت سوله

مراحل سوله سازی از جمله ساخت سوله سبک یا ساخت سوله سنگین بسیار متفاوت است. هرگاه قصد ساخت چنین سازه هایی را دارید، اولین گام این است که باید مکانی را جهت بنا کردن سازه خریداری کنید و سپس نسبت به نصب استراکچر فلزی آن اقدام کنید. برای نصب سوله بهتر است زمین مسطح باشد. پس از نصب اسکلت فلزی بر روی زمین مورد نظر، دیوارچینی آن شروع می شود. داخل این سازه را می توان با توجه به نیاز افراد و کارایی که از این سازه انتظار دارید، طراحی کنید. سقف سوله ها به صورت شیب دار و شیروانی ساخته می شوند. متریال به کار گرفته در سقف سوله ها معمولا از پشم شیشه می باشند. دیگر عایق ها برای بستن و عایق بندی سقف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در ساخت هر کدام از بخش های سوله باید از بهترین مصالح و متریال استفاده شود تا بهترین بهره وری را در دراز مدت داشته باشیم.

یکی دیگر از مواردی که در ساخت و خرید سوله باید در نظر گرفته شود چگونگی تحویل آن می باشد. زمانبندی لازم جهت ساخت یک سوله می‌ تواند متفاوت اجرا شود. زمان بندی ساخت سوله در کاربردهایی همچون سوله سردخانه، سوله انبار غلات، سوله گلخانه و سوله بهداشتی بر روی کار افراد تاثیرگذار می‌ باشد. به طور مثال افراد برای ساخت چنین سازه هایی با هدف کاربری انبار حساب باز می کنند و با توجه به اینکه قرار است در فصول خاصی از انباشته ها استفاده کنند باید به یک سری از قوانین توجه اکید شود. از این رو انباشته ها باید سر موعد مقرر آن را تحویل گرفته شوند و نسبت به استفاده از آنها اقدام شود.

خرید سوله

هر گاه قصد خرید انواع سوله ها را دارید، باید در زمان خرید به کیفیت و کارایی مورد انتظار خود از سوله توجه داشته باشید. هستند بسیاری از افرادی که با کتمان کردن واقعیات و جزئیات موجب می‌ شوند سوله هایی با کیفیت پایین خریداری شوند. در زمان خرید سعی کنید متریال هایی با کیفیت و درجه یک برای سازه خود خریداری نمایید. لذا در خرید سوله حتما از یک مشاور و کارشناس خبره در این کار راهنمایی و مشورت بگیرید. لازم به ذکر است برای خرید سوله به سراغ شرکت هایی بروید که بهترین سازه ها را سر موعد مقرر به متقاضیان تحویل می دهند. هر گاه قصد خرید یک سوله پیش ساخته را دارید، حتماً به راه های ارتباطی و چگونگی ساخت آن، سن و سال آن توجه داشته باشید. دقت در تمامی موارد عنوان شده باعث می‌ شوند که شما یک خرید بسیار عالی داشته باشید و بهترین کیفیت را از آن طبق خواسته خود دریافت نمایید.

سوله ها کاربردهای متفاوتی دارند و بنابر نوع کاربری آنها فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در خرید و اجاره آنها نیز متفاوت خواهند بود. در بسیاری موارد هدف از اجاره سوله استفاده از آن به عنوان انبار است. پس توجه به هدف از اجاره سوله نکته بسیار مهمی است. سوله ها برای کاربردها و کاربری های دیگر نیز استفاده می شوند. به این صورت که برای راه اندازی کارگاه تولیدی، معمولا به سوله کارگاهی و سوله صنعتی نیاز است.

هدف از خرید سوله

اولین گام در هدف از خرید سوله این است که تعیین کنید قصد دارید سوله را برای یک ملک شخصی خریداری کنید و یا اینکه قصد دارید کارخانه ای در آن راه اندازی کنید.از این رو در هنگام خرید ملک به خصوص سوله و کارخانه از افراد حقوقی متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.اما نکاتی که باید در هنگام خرید سوله رعایت کنید عبارتند از:

  • عرض و ارتفاع سوله که باید برای اجرای تمامی طرح ها و کاربردها در نظر گرفته شود.
  • فرم ساخت سوله، زمان و سالی که قصد ساخت دارید، زاویه ها و برش ها و سوراخ کاری و حتی رنگ آمیزی سوله.
  • و هرگاه قصد خرید سوله دست دوم دارید باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید.

فاکتورهای مهم در خرید سوله

یکی از مهم ترین مراحلی که باید در هنگام خرید رعایت شود، قیمت گذاری برای زمین مورد نظر می باشد.از دیگر فاکتورها نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجزای سوله
  • کیفیت مواد مورد استفاده در اجزا سوله از جمله پوشش سقف سوله، رنگ آمیزی سوله، الکترودهای جوشی، پیج و مهره های اتصال و بسیاری از این موارد.
  • اندازه و ابعاد سوله
  • اندازه طول و عرض سوله

اندازه طول و عرض سوله باید با قیمت متناسب باشد و مطابق با آن تغییر کند. با افزایش اندازه طول و عرض سوله، قیمت سوله و دیگر هزینه ها نیز افزایش می یابند.

  • امنیت سوله

نباید به دلیل پرداخت هزینه کمتر، در هر مکانی اقدام به خرید سوله کرد و امنیت را فدای هزینه کمتر کرد. در ایران شهرک های صنعتی بسیاری دایر شده اند که بهترین مکان برای این منظور به حساب می آیند؛ فاصله شهرک های صنعتی تا مراکز شهری نزدیک بوده و با توجه به متمرکز بودن مراکز صنعتی و کارگاهی در این شهرک های صنعتی، موقعیت مناسبی برای تولید کنندگان و صنعتگران فراهم آمده است. با توجه به وجود سیستم نگهبانی، دوربین های امنیتی، کنترل ورود و خروج کالاها مخصوصا در حجم های زیاد از امنیت بالایی برخوردار می باشند.

  • تجهیزات و امکانات جانبی سوله

برخی امکانات نظیر آب، برق، گاز و تلفن از جمله فاکتورهای مهمی است در هنگام خرید سوله و زمین احداث سوله چه در شهرک های صنعتی و چه در خارج از شهرک های صنعتی که با توجه به کاربرد سوله از درجه اهمیت متفاوتی برخوردار هستند باید توجه کرد.

در برخی سوله ها به دلیل تولیدات عظیم و جابجایی های متعدد نیاز به تجهیزات و ماشین آلات خاص آن صنعت می باشد. از جمله تجهیزات مورد نیاز در سوله ها با توجه به کاربرد سوله ها می توان به خرید و نصب انواع جرثقیل در سوله، لیفتراک، سیستم های تهویه و سرمایشی – گرمایشی، انواع درب های صنعتی اتوماتیک، ماشین های حمل بار و محصولات و... اشاره کرد.

  • قابلیت بازیافت و تغییر کاربری سوله در آینده

در بسیاری موارد ممکن است بنا به دلایلی از جمله مستهلک شدن سوله یا تغییر کاربری سوله نیاز به تغییر طراحی و کاربری باشد. از این رو در سوله هایی که اتصالات به صورت پیچ و مهره ای انجام شده باشند بازیافت و تغییر کاربری به راحتی انجام پذیر است.

پس از قیمت گذاری سوله و توافق با فروشنده برای خرید سوله مراحل بعدی اجرا می گردد. بسته به نوع سوله سبک یا سوله سنگین اقدامات لازم جهت ساخت صورت می گیرد. پس از طراحی سوله این اقدامات شامل مراحل مختلف آماده سازی زمین، ساخت اسکلت سوله و حمل و نصب با کمک جرثقیل است.

اشتباهات رایج در خرید سوله

یکی از اشتباهات رایج در خرید سوله، خرید سوله در ابعاد بسیار کوچک است. به عنوان مثال به منظور انبار کالا و یا نصب تجهیزات تولیدی، سوله ای خریداری می شود اما به دلیل عدم دقت لازم در محاسبات ابعاد سوله مشکلات فراوانی گریبانگیر خریدار سوله خواهد شد. از این رو قبل از تعیین ابعاد سوله، لیستی از ابزارها، محصولات و وسایلی که قصد انبار آنها دارید را تهیه کنید. با این کار مطمئن می شوید می توانید تمام کالاها و تجهیزات را در آن سوله قرار می دهید. باید فضایی را جهت ذخیره سازی در آینده در نظر بگیرید. بنابراین فعالان این حوزه همواره پیشنهاد می کنند سوله ای بزرگتر از آنچه فکر می کنید خریداری کنید.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.