سوله K-Span مقرون به صرفه و با دوام

K-Span یک سیستم ساختمانی منحصر به فرد و یک سازه رقابتی است که تاکید اکید بر کیفیت بالا، کاهش هزینه، زمان تحویل پایین و خدمات پس از فروش دارد. به دلیل اینکه در سقف این نوع سازه ها از پنل های قوسی و صاف از جنس فولاد به صورت از پیش رنگ آمیزی شده با کیفیت بالا با نصب سریع و هزینه کم استفاده شده است یک سازه کامل و همه کاره است.

سوله K-Span

ورق های فولادی به کار گرفته شده در سقف این سازه توسط رول به پانل های قوسی شکل تبدیل میشوند که این پانل ها دارای ساختار مونولوژیکی هستند که می توانند بارهای سنگین، از جمله باد و برف را بدون استفاده از ستون میانی تحمل کنند. ابعاد دهانه این سازه تا 25 متر و ارتفاع قوس 8 متر قابل طراحی است در کل هیچ محدودیتی در طول این استراکچر فلزی وجود ندارد.

سازه های ساختمانی K-Span را می توان در حوزه های صنعتی، کشاورزی، مسکن، سازمان ها، مراکز تفریحی یا ساختمان های تجاری به کار برد. این سازه ها قبلاً توسط نیروهای مسلح ایالات متحده در سراسر جهان و در بیش از 65 کشور استفاده می شد. اما در حال حاضر در منطقه خلیج فارس نیز کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

​مزایای سوله K-Span

مقرون به صرفه

گزارش ها حاکی از این است که هزینه های ساخت سوله کی اسپن 40 تا 60 درصد کمتر از نیروی کاری است که در ساختمانهای معمولی یا ساختمانهای پیش ساخته مشغول به فعالیت میشوند. فناوری پیشرفته ساخت، هزینه ها را با کاهش کارگر و یا حذف کارگر کاهش می دهد که این امر بسته به نظر معماران و مهندسان ساخت دارد. با کمک دستگاه پانچ، نیازی به پیچ و مهره نیست. این راه حل به شما امکان می دهد که ساخت یک سازه را در کمتر از یک روز، با صرفه جویی در زمان و هزینه ها انجام دهید. بنابراین سوله k-span یک سوله ارزان قیمت می باشد.

طراحی های انعطاف پذیر

پانل های قوسی سقف K-Span به شما امکان می دهد سازه هایی با مشخصات منحصر به فرد و منطبق با طراحی سوله و سلیقه خود بسازید. واضح است که در سوله سازی عرض دهانه سازه را می توانید کوچک یا بزرگ در نظر بگیرید. طول سازه و قابلیت توسعه پذیری سازه به صورت نامحدود در آینده این امکان را فراهم میکند که طبق نظر خود پانل های سقفی را در سراسر زمین کاربردی به صورت شیروانی های تک شعاع یا دو شعاعی ایجاد کنید. از رنگهای مختلف فولاد نیز می توان برای زیباسازی ظاهر سازه های شما استفاده کرد.

ساختمانهای با دوام و بدون تعمیر

این سازه ها به دلیل دارا بودن ویژگیهای ضد آب، ضد زنگ و ضد آتش، سازه هایی با دوام و تقریباً بدون تعمیر و نگهداری هستند. سازه های K-Span که دارای پانل های قوس دار هستند برای شرایط آب و هوایی شدید مورد آزمایش واقع شده اند و می توانند در برابر بارهایی همچون طوفان، زلزله، باد شدید و برف سنگین مقاومت کنند.

ضدآب

طاق این سازه ها توسط دستگاه جوش به هم متصل میشوند. پانچ سقف به دیواره های سازه کاملا ضد آب بوده و نیازی به اتصال به صورت پیچ و مهره ای ندارد.

همه کاره

سازه های K-Span از لحاظ زیبایی از جذابیت بیشتری نسبت به سازه های معمولی برخوردار هستند. با توجه به قوس دار بودن ساختار K-Span ها میتوان قوس ها را از هم جدا ساخت و در محل دیگر بدون هیچ گونه تغییری در شکل یا مشخصات دوباره به هم وصل و نصب کرد این ویژگی در سازه های فولادی معمولی عملا غیر ممکن است.

ویژگیهای عمومی

گالوالوم (Galvalume) ورق فولادی با سطح پوششی است که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. فولاد گالوالوم به کمک روکش اپوکسی و روکش پلی استر با دوام محافظت می شود. متریال گالوالومی موجود میباشند که دو برابر فولاد گالوانیزه شده طول عمر دارند.

اگر ورق فولادی معمولی بدون روکش اپوکسی و روکش پلی استر در مجاورت رطوبت و اکسیژن قرار بگیرد، دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود. ورق فولادی که بدون روکش باشد طول عمر کوتاهی نیز دارد. برای مقاوم کردن فولاد در مقابل خوردگی از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از این روش ها پوشش دهی و روکش سطح فلز با عناصر و مواد مختلف از جمله گالوالوم است.

همانطور که میدانیم پایه ورق گالوانیزه از جنس فولاد که آلیاژی کربن دار از آهن است. ورق گالوانیزه در برابر رطوبت و محیط های اسیدیتیه واکنش از خود نشان داده و دچار خوردگی و فرسایش می گردد. از این رو باید سطح آن با رویه ای از فلز روی پوشانده شود تا در مقابل خوردگی مقاوم گردد. مقاومت ورق رابطه مستقیمی با ضخامت پوشش روی دارد؛ اما همیشه این پوشش کافی نمی باشد و باید ورق مقاومتری مثل ورق گالوالوم به کار برد.

پوشش ورق گالوالوم ترکیبی از آلومینیوم، 43.5 درصد روی و 1.5 درصد سیلیکون می باشد. روکش آلومینیوم مقاومت و استحکام خوبی دارد و در برابر خوردگی از فلز محافظت می کند. سیلیکون نیز باعث چسبندگی پوشش به ورق میشود و از آن محافظت میکند.

موارد استفاده ورق گالوالوم

ورق گالوالوم دارای وزن مناسب و تقریباً سبکی است از این رو در صنایعی همچون تهویه مطبوع، ساخت اگزوز، روفینگ، منابع و تانگرهای ذخیره، ساخت آبگرمکن، اجاق گاز، کولر، یخچال سازی، اسکلت و سقف ساختمان، کف کانکس، سیلو سازی، کابینت سازی، تجهیزات برقی و سیم و کابل، تابلوهای آموزشی و راهنمایی و رانندگی، پروفیل درب و پنجره و… اشاره کرد.

ویژگیهای مهم ورق گالوالیوم

به دلیل حفاظت ترکیبی آلومینیوم و روی این ورق در برابر فولاد گالوانیزه معمولی مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد.

عملکرد خوبی در دمای بالا دارد و در برابر درجه حرارت متوسط ​​و بالا بسیار موثرتر از فولاد گالوانیزه مقاومت می کند.

کاربرد سوله K-Span

با توجه به جنس متریال اولیه و بنیادی سوله های K-Span کاربردهای بیشماری را برای این نوع میتوان برشمرد، در ادامه به بررسی برخی از این کاربردها میپردازیم:

کاربرد سوله k-span

کاربرد ذخیره سازی

سوله و انبار سردخانه ، سوله دامداری سرپوشیده، سوله بهداشتی از جمله سوله تولید لبنیات، سوله کشاورزی، سوله انبار مواد غذایی، سوله انبار غلات، سوله گرمخانه ها، سوله گلخانه، سوله کشتارگاه و بسته بندی گوشت، انواع انبارها و اصطبل ها.

کاربرد صنعتی

کارخانه ها، آزمایشگاه ها، مجتمع های اداری، پالایشگاه ها و سایر کارخانه های تولیدی، ایستگاه های استراحتگاهی، شرکت های سقف سازی و انبارها، ایستگاه های اتوبوس و قطار، سوله صنعتی،شرکت های ساختمانی، انبارهای سرپوشیده برای زباله های صنعتی و خرده فروشی و انواع مکان های صنعتی.

کاربرد ورزشی و تفریحی

سرپناه های پارک های تفریحی و سوله ورزشی، امکانات کمپینگ، زمین های سرپوشیده ورزشی: زمین تنیس، زمین بازی، زمین گلف، پیست های اسکی، سالن های بولینگ، مراکز تناسب اندام، مکان های دیدنی/گردشگران پناهگاه ها، استخرها و دیگر مکان های تفریحی.

کاربرد مسکونی

خوابگاه ها، مسکن های ارزان قیمت. سوله های انتظار در مکانهایی همانند ایستگاه های اتوبوس، مترو یا مناطقی که باید منتظر ماند.

کاربرد سازمانی

امکانات فرودگاهی: آشیانه، مکانهای نگهداری، جابجایی و ذخیره سازی چمدان؛ ایستگاه های اتوبوس و قطار، کلیساها، مراکز مراقبت روزانه، کلینیک های درمان مواد مخدر، مجتمعات مراقبت از سالمندان، مراکز درمانی/بیمارستان ها، سالنهای ملاقات زندانها، تالار پذیرایی، ایستگاههای استراحتی، سالنهای بدنسازی، انبارهای کنار جاده، مدارس و روکش تونل ها.

کاربرد نظامی

پادگان و خوابگاه ها، ساخت و بازسازی پایگاه، کارگاه های تعمیر و نگهداری تجهیزات، فروشگاه ها و انبارها، ایستگاه های پستهای مرزی، آشیانه هواپیما و هلیکوپتر، سرپناه های سرپوشیده هواپیما، سنگرهای مقاومتی و زیرزمینی، انبار مهمات، سرپناه های بلایای طبیعی و اضطراری، مکانهای ورزشی، انبارهای عرضه مصالح ساختمانی، ساختمانهای آموزشی و شبیه ساز.

کاربردهای کمک های بشردوستانه

درمانگاه ها، امدادرسانی در حوادث: سرپناه ها (آمادگاه ها، تجهیزات امدادی، پرسنل و توزیع مواد غذایی)، ذخیره سازی، ستاد عملیاتی، ستاد بازسازی؛ مکان های غذاخوری و سرویس بهداشتی، مراکز نگهداری و ارتباطات، سرپناه بی خانمان ها، مسکن های ارزان و دیگر مکان های اصلی اردوگاه برای حمایت از عملیات های صلح طلبانه و بشردوستانه.

کاربردهای تجاری / فروشگاهی

آشیانه و اسکله قایق، پیاده روهای سرپوشیده، پیست اسب سواری، انبار تجهیزات شرکت های لیزینگ، دامداری و مرغداری، انبار تجهیزات، بازارها / بازارچه ها، موزه ها، مکان های مسکونی مشترک، تجهیزات خود انبارها، فروشگاه ها/ ویترین فروشگاه، ایستگاه های گاز، زیرساخت های پوششی مخابراتی، انبار نمایندگی های خودرو.

کاربرد ذخیره سازی

مراحل نصب K-Span در سازه های سقف طاق بلند

  • مواد اولیه فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم از پیش رنگ آمیزی شده در اشکال رول شده به محل احداث ارسال میشوند.
  • سازه K-Span در محل نصب شده و برای تعیین شعاع تنظیم میشود.
  • رول های فولادی به سازه اضافه می شوند تا پانل های سقفی صاف و منحنی ساخته شوند
  • سه تا پنج پانل قوسی شکل داده شده و توسط یک دستگاه پانچ برقی بر روی زمین به هم متصل میشوند.
  • پانل های قوسی گروه بندی شده در سازه توسط جرثقیل بلند می شوند. دو عدد پانل قوس به هم متصل و مهر و موم میشوند تا خاصیت ضد آب برای افزایش استحکام سازه ایجاد شود.
  • پانل های طاق با استفاده از پیچ و مهره 8 میلی متری GL به یک ناودان فولادی نازک به ضخامت 3 میلی متر ثابت می شوند.
  • فوم اورتان بین دو لایه ورق K-Span تزریق می شود تا نمونه ای از ساندویچ پانل ساخته شود.
  • قلاب هایی در چند جای طاق سازه برای نگهداری سقف کاذب و داکت هایی که هدایت آب در هنگام آتش سوزی و دیگر تجهیزات مورد نیاز را تامین میکند تعبیه میشود.
نصب سوله k-span

راه کارهای حرارتی در سازه K-Span

به عنوان سیستم عایق عمل میکند:

  • عملکرد بالا
  • مناسب برای استفاده در سازه هایی با دیوارهای قاب فولادی
  • تحت تأثیر حرکت هوا قرار نمی گیرد
  • مقاوم در برابر عبور بخار آب
  • کنترل و نصب آسان
  • ایده آل برای ساخت یا بازسازی جدید
  • مواد غیرمضر

در سیستم های تهویه توربو میتوانند استفاده شوند:

از هواکش های بادی به دلیل کم هزینه بودن و سازگاری راحت، ظرفیت جابجایی بالای هوا در هر بادگیر و قابلیت اطمینان کلی استفاده میشود. دستگاه تهویه هوا طوری طراحی میشود که بتواند در برابر سرعت باد تا 100 کیلومتر در ساعت مقاومت کند. بدنه تهویه هوا از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده است، بنابراین تا مدتها میتواند بدون تعمیر و نگهداری کار کند.

به دلیل وزن کم هواکش، میتوان هواکش را در هر نقطه ای از سقف بدون هیچگونه تغییر ساختاری نصب کرد.

  • موتور توسط باد جابجا و رانده نمی شود.
  • از آنجا که برای کار کردن سیستم تهویه فقط به بادهای طبیعی نیاز است صرفه جویی در هزینه ها میشود.
  • به دلیل اینکه نیازی به برق ندارد ایمن میباشد.
  • بدون آلودگی است چرا که از هوای طبیعی استفاده می کند
  • آسان بر روی هر نوع سقفی نصب میشود.
  • وزن سبک
  • هزینه نگهداری کم
  • بی صدا است
  • ضد باران
  • به حذف هوای کهنه، مرطوب و گرم کمک می کند

قلاب سقفی K-Span

برای پیوست کردن تجهیزات معلق / آویزان مانند سیستم های آب پاش، لوله کشی، سقف کاذب، اتصالات نور و غیره ​

سیستم پایه ای

• طول: 3 متر تا 6 متر برای پایه های تکی (نیم پروانه ای)

• 12 متر برای پایه های دوتایی (پروانه ای)

• ارتفاع: از 0.5 متر تا 1.2 متر متغیر است

• ارتفاع مشخص: 2.3 متر یا طبق مشخصات درخواستی مشتری

سیستم سقف طاق بلند

• سقف طاق را می توان روی سازه فولادی یا بتنی نصب کرد

• عرض نرمال: 10 متر - 26 متر ، می تواند بیشتر از 36 متر برای سازه های بزرگ K-Span هم در نظر گرفته شود

• ارتفاع: 15٪ - 25٪ یا مطابق با الزامات طراحی

• می توان آن را به صورت تکی، دوتایی و چند پایه ای با  ارتفاع ستون مساوی یا نا مساوی ساخت

K-Spanهای ثابت روی سازه های بتنی و فولادی

• سوله های بلند را می توان روی سازه های بتن یا فولاد ثابت کرد.

• پانل های قوسی فولادی را می توان بیشتر از 26 متر ساخت و نصب کرد.

• پانل های قوس دار فقط در دو طرف پانل ثابت هستند.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.