طراحی و ساخت سوله کارگاهی

سوله کارگاهی مکان بزرگی است که قابلیت جای دهی انواع ماشین آلات بزرگ صنعتی، خطوط تولید، جرثقیل های صنعتی و ... را دارا میباشد. یکی از سازه های پرکاربرد در مشاغل تولیدی و صنعتی سوله کارگاهی میباشد. مشاغلی که نیاز به فضای وسیع، تجهیزات بزرگ و سنگین دارند بیش از دیگر مشاغل نیاز به سوله کارگاهی دارند. نیاز به سوله کارگاهی در مشاغل صنعتی و تولیدات کوچک و عظیم به شدت حس میشود.

سوله کارگاهی

اینطور در ذهن ها شکل گرفته که سوله کارگاهی سوله ای کوچک و سبک میباشد و امکانات و تجهیزات بزرگ و کاملی ندارند. در حقیقت اینگونه نیست سوله کارگاهی فضایی برای تولید کارگاهی است که در آن تولیدات بزرگ در ابعاد و زمانهای طولانی انجام و اجرا میشود.

برای ساخت سوله های کارگاهی میتوان از ساختار سبک و سنگین در ابعاد مختلف کمک گرفت. اینکه برخی افراد سوله های سنگین تیرورقی را سوله کارگاهی و صنعتی و سوله های سبک همچون خرپایی را سوله غیر کارگاهی میپندارند بسیار تصور غلطی است و باید به متقاضیان سوله در انواع کاربردها اطلاعات درست و کافی در این زمینه داده شود تا تصمیمی درست برای انتخاب یک سوله مناسب با شغل و تولیدات خود بگیرند. چرا که ساخت هر سوله ای با هر سبک و ساختاری باید مطابق با استانداردها و آیین نامه های سازمان نظام مهندسی انجام شود تا برای هر حوزه کاری مناسب و ایمن و کاربردی باشد.

در کل سوله های کارگاهی به دلیل نصب تجهیزات و ماشین آلات سنگین و بزرگ همچون جرثقیل سقفی باید در برابر تحمل بار وارده به سوله، باد، برف و زلزله ایمن و مقاوم ساخته شوند تا جوابگوی نیازهای درخواستی و غیر قابل پیش بینی صاحبان امر باشد. از این رو باید محاسبات بارهای وارده بر سوله به درستی و دقیق حساب شود. از طرف دیگر تفاوتی در کاربرد سوله چه صنعتی چه غیر صنعتی وجود ندارد و در هر دو نوع باید محاسبات توسط افراد متخصص طراح سازه و استراکچر فلزی به صورت کامل و بدون خطا انجام شود.

لازم به ذکر است هرچقدر سوله های صنعتی دارای ابعاد بیشتر و مجهز به ماشین آلات به روزتر همچون جرثقیل و خط تولید جدید باشند بر قیمت سوله و ارزش مکان تولیدی افزوده میشود. زمانیکه سوله جدید و تجهیزات تعبیه شده به روز باشند تا چند مدت هزینه های جاری نگهداری، تعمیر و تعویض قطعات و تجهیزات را ندارید. در سوله های کارگاهی که نصب جرثقیل سقفی جزو الزامات میباشد تا حمل بار در اکثر نقاط سوله ( طبق استاندارد باید حداقل 80 درصد از مساحت کف سوله را پوشش دهد) را میسر سازد، سوله تیر ورقی یک انتخاب مناسب در این امر میباشد. زیرا از استحکام و مقاومت کافی جهت تحمل بار و وزن این جرثقیل ها برخوردار میباشد. ظرفیت حمل جرثقیل های سقفی که در سوله کارگاهی نصب میشوند، بین بازه های 2 تا 10 تن میباشد.

برای ساخت سوله کارگاهی گرفتن جواز شغل برای کاربری مشخص و دریافت زمین از شرکت شهرک های صنعتی جزو ملزومات ابتدایی و اصلی میباشند.

عوامل موثر در قیمت سوله کارگاهی

هزینه سوله کارگاهی به عوامل متعددی از جمله متراژ دهانه سوله و تجهیزات نصب شده در آن بستگی دارد. متراژ ابعاد سوله باید از سوی کارفرما تعیین گردد این متراژ در قیمت نهایی سوله تاثیر گذار است به طوریکه با افزایش متراژ دهانه سوله از هزینه ساخت کاسته میشود. هرچقدر متراژ دهانه سوله بزرگتر باشد، فولاد بیشتری در ساخت سازه بکار میرود و به طبع وزن و قیمت سازه بالاتر میرود از سوی دیگر با افزایش ابعاد دهانه متراژ دیوارها و فونداسیون ساخت سوله کارگاهی کاهش می یابد. روش ساخت سوله نیز در قیمت گذاری سوله ارتباط مستقیم دارد هرچقدر روش ساخت جدید و به روز همراه با متریال با کیفیت به میزان مناسب و بهترین تجهیرات ساخته شود ایمنی و مقاومت سوله در برابر بارهای ناشی از فشار و کاهش زمان ساخت را به همراه خواهد داشت. جهت برخورداری از بهترین ابعاد و کمترین هزینه ساخت سوله حتما از گروه متخصص در امر ساخت سوله و سازه فلزی مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

قیمت سوله کارگاهی

یکی از مزیت های سوله کارگاهی ساخته شده با تیر ورق فولادی این است که تمام قطعات سازه آن از پیش ساخته میشوند و به محل احداث ارسال و در آنجا به کمک روش پیچ و مهره ای مونتاژ میشود. استفاده از پیچ های خودکار فاصله اتصال صفحات و قطعات را به حداقل میرساند. سقف و دیوار ها را می توان از انواع پنل های کامپوزیتی یا روکش های چوبی پوشش داد. این متریالها باید به عنوان عایق گرمایی، حرارتی و عامل بازدارنده آتش، عملکرد خوبی داشته باشند. پوشش دیوار سوله را میتوان از آجر یا بلوک سیمانی هم ساخت اما هزینه ساخت دیوار آجری نسبت به دیوار با روکش صفحات گالوانیزه که برای جلوگیری از زنگ زدگی و فرسودگی استفاده می شود به مراتب بالاتر است.

طراحی سوله کارگاهی

مونتاژ سریع و راحت، توسعه پذیری و مقاومت بالای سوله کارگاهی فلزی، سبب ایجاد زمینه ای امن و مطمئن برای تولیدات خواهد بود. با استفاده از تجهیزات به روز و طراحی اصولی سوله، میتوان بستری را برای عملکرد مناسب و کنترل شده در مدت زمان برنامه ریزی شده فراهم نمود تا بهره وری و راندمان کار بالا رود.

ساخت سوله کارگاهی

مشخصات یک سوله کارگاهی

مدت زمانی که در شرکت سوله سازی برای ساخت سوله صرف میشود در مقایسه با سوله های قدیمی، کوتاه است که این کوتاهی سبب راکت ماندن سرمایه نمیشود از این رو با توجه به تغییرات اقتصادی بازار، کیفیت سرمایه گذاری در پروژه و تولیدات بالاتر خواهد رفت.

بالا بودن وزن سوله سبک کارگاهی نه تنها نقطه ضعف محسوب نمیشود بلکه به کاهش هزینه های فونداسیون نیز کمک شایانی خواهد کرد. این نوع سوله مشکل بهداشتی نظافتی ندارد. ورقه های فولادی و گالوانیزه بکار رفته در استراکچر فلزی سوله عایق خوبی برای گرما، سرما، صدا و آتش است. مصالح و متریال های بکار رفته در سازه فلزی این سوله تماما قابل بازیافت هستند. به دلیل عظمت و متراژ بالای این سوله امکان ساخت سوله دو طبقه و نصب انواع جرثقیلها فراهم است. امکان ساخت سازه فلزی سوله کارگاهی چه به صورت سبک چه به صورت سنگین در اندازه ها و متراژهای متفاوت وجود دارد. به دلیل استحکام پایه ها و دیوارهای سازه امکان نصب و تجهیز ماشین آلات مختلف و سنگین بر روی سقف و دیوارها وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.