اعتبار اسنادی - LC در معاملات

یکی از مهم‌ترین اهداف گروه صنعتی سپهر سوله، تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی و رونق کسب‌ و کار است.

اعتبار اسنادی

از عوامل مهم تشکیل دهنده‌ کسب‌ و کار و شاید مهم‌ترین هدف آنها، انجام معاملات و قراردادهای مختلف با مشتریان و کارفرمایان است، به نحوی که هر چقدر تعداد و حجم این معاملات گسترده‌تر باشد، کسب ‌و کار بهتر و موفق‌تر ارزیابی می‌شود.

در انجام یک معامله، مهم‌ترین بخش نحوه‌ پرداخت‌ها و تبادلات است. گروه صنعتی سپهر سوله تلاش می‌کند تا بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌های پرداخت در معاملات به ویژه معاملات با حجم بالاتر را برای طرفین معامله فراهم آورد.

برای بهبود فرآیند داد و ستد و رفاه حال کارفرمایان و مشتریان، سپهر سوله شرایط ویژه ای را تحت عنوان اعتبار اسنادی یا ال سی برای خدمت رسانی به متقاضیان ارائه می نماید.

اعتبار اسنادی یک روش پرداختی است که در آن تعهد قطعی به پرداخت از جانب بانک گشاینده اعتبار وجود دارد و به خریدار و سپهر سوله اطمینان داده می‌شود که به موجب آن بانک متعهد می شود که میزان پرداختی خریدار، در زمان تعیین شده و با همان مبلغ مورد توافق و صحیح، به سپهر سوله پرداخت خواهد شد.

در تعریف ساده‌تر اعتبار اسنادی (ال سی) خدمت بانکی است که در آن بانک گشاینده‌ اعتبار بر اساس درخواست و دستور مشتری (که متقاضی اعتبار اسنادی یا خریدار معامله تلقی می‌شود) یا از طرف خود به عنوان ذی‌نفع موظف می‌شود، به منظور خرید یا سفارش کالا یا دریافت خدمات در مقابل اسناد مقرر و مطابق با شرایط درج شده در اعتبار اسنادی، پرداختی را به سپهر سوله (ذی‌نفع) انجام دهد یا به بانک دیگری اجازه پرداخت یا معامله دهد.

روش پرداخت مبتنی بر گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) به واسطه‌ی برخی مزایایی که دارد، مورد توجه طرفین معامله قرار می‌گیرد. برای ساخت سوله اقساطی شرکت سپهر سوله به صورت کامل با مشتریان خود همکاری خواهد کرد.

شاید مهم‌ترین امتیاز این روش پرداختی ایجاد اطمینان و قطعیت در پرداخت است بدین معنا که در آن فروشنده اطمینان خاطر پیدا می‌کند که وجه اعتبار را از بانک دریافت خواهد کرد و چون بانک این پرداخت را تعهد کرده است، چنانچه خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک تمام مبلغ یا قسمتی از آن که پرداخت نشده است را می‌پردازد. در حقیقت تعهد بانک در چنین حالتی به جای تعهد شخص قرار می‌گیرد.

در برخی از اقسام اعتبار اسنادی (ال سی)، امکان بهره‌مندی از تسهیلات بیشتری برای فروشنده در برابر اعتبار گشایش یافته ایجاد می‌شود.

مزایای اعتبارات اسنادی (ال سی):

با توجه به این که در این روش پرداخت چند مرحله برای گشایش اعتبار و پرداخت نهایی وجود دارد، لذا در هر مرحله فرصت و امکان بیشتری برای کنترل و بازرسی کالا و تطبیق آن با شرایط مقرر و توافق شده میان طرفین وجود دارد.

  • اطمینان فروشنده از اینکه پس از ارائه اسناد حمل وجه اعتبار را مطابق شرایط اعتبار از بانک کارگزار یا تایید کننده دریافت می کند
  • امکان کنترل تاریخ حمل و تحویل نهایی کالا فراهم می شود
  • تحصیل اسناد حمل مطابق با مفاد موافقت اولیه تحت شرایط قرارداد میان طرفین
  • اطمینان از اینکه پرداخت وجه اعتبار به فروشنده فقط بعد از انتقال و فک مالکیت کالا از وی صورت می­ گیرد
  • امکان کسب تسهیلات بیشتر برای فروشنده در مقابل اعتبار گشایش یافته برای تهیه کالای سفارش شده
  • تعهد بانک برای پرداخت بها در معاملات به جای فرد فروشنده
اعتبار اسنادی

مراحل اصلی در گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) و روش پرداختی:

مرحله‌ی اول: مرحله‌ی گشایش اعتبار در بانک گشاینده است.

برای این امر لازم است که ابتدا طرفین بر سر یک معامله توافق کرده باشند و مجموعه اسنادی را از قبیل پیش ‌فاکتور تهیه کرده باشند که نشان‌دهنده‌ قصد انجام معامله توسط آنهاست. پس از حصول توافقات اولیه، خریدار (متقاضی گشایش اعتبار) از بانکی که مورد توافق است درخواست گشایش اعتبار و ابلاغ آن به فروشنده را می‌نماید.

مرحله‌ی دوم: مرحله‌ی ابلاغ این اعتبار اسنادی به فروشنده است.

در این مرحله فروشنده متن اعتبار اسنادی (ال سی) را مطابق با شرایط اعتبار از بانک ابلاغ کننده دریافت می‌کند و پس از دریافت آن اقدامات لازم را جهت تولید و بسته‌بندی کالا و تنظیم اسناد نهایی فروش انجام می‌دهد.

در مرحله‌ی سوم: پس از ارسال کالا و اخذ اسناد مربوطه، فروشنده با بانک گشاینده اعتبار تسویه می‌کند و وجه، برای او مطابق توافق طرفین واریز می‌شود.

در نهایت در مرحله‌ی آخر خریدار، کالاهای دریافتی خود را تحویل می گیرد.

این بیان ساده و خلاصه‌ای بود از مراحل گشایش اعتبار تا تحویل نهایی کالا و خدمات، اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که طرفین می‌توانند در مواردی، هر شرط دیگری را که با توجه به اوضاع و احوال و شرایط خود و طرف معامله لازم می‌دانند به هریک از این مراحل اضافه کنند یا بعضا برخی از مقررات را برای سهولت کار با توافق یکدیگر حذف کنند.

نکات لازم در روش پرداخت مبتنی بر اعتبار اسنادی (ال سی):

با وجود مزایای بسیاری که برای این روش پرداختی مطرح می‌شود و تا حدود زیادی مشکلات پرداخت را حل می‌کند اما استفاده از این روش همانند هر روش دیگری باید به یکسری نکات مهم توجه ویژه شود. برای همین لازم است در استفاده از آن دقت کافی شود و در مورد هر معامله با بررسی جوانب امر، بهترین روش پرداختی انتخاب شود.

برخی از مهم‌ترین نکات لازم جهت استفاده از این روش به امکان کلاهبرداری یا جعل اسناد مربوط به تحویل کالا یا تغییر و دست‌کاری در متن خود ال سی مربوط می‌شود که البته با توجه به این که در مقررات جدید، از طریق سامانه‌های الکترونیکی مالی این تبادلات انجام و کنترل می‌شود، احتمال این قبیل سوء‌ استفاده‌ها نیز کمتر شده است. بنابراین بهتر است در هنگام استفاده از این روش برای پرداخت‌ها تمامی شرایط، مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به اوضاع و احوال موجود بهترین روش پرداختی در معاملات انتخاب شوند. گروه صنعتی سپهر سوله تدابیر خاصی را در این زمینه جهت رفاه معاملات و اطمینان مشتریان خویش برای ساخت سوله اندیشیده است.

گروه صنعتی سپهر سوله با دارا بودن 3 دهه فعالیت در امر تولید و اجرای ساخت سوله های صنعتی و سنگین آماده عقد قرارداد با شرکت های شهرک های صنعتی کشور و مناطق فعال در حوزه صنعت و شهرهای مختلف در استان های همجوار و غیر همجوار می باشد. گروه صنعتی سپهر سوله این اطمینان را به شما کارفرمایان و مشتریان فعال در حوزه اقتصاد و صنعت می دهد که تمام خواسته های شما را از صفر تا صد امر و با اعمال شرایط ویژه پرداختی به طور کامل انجام دهد. سوابق درخشان شرکت صنعتی سپهر سوله در شهر صنعتی لیا در شهر قزوین گواه بر این ادعا است.

شما می ­توانید با گروه تخصصی سپهر سوله برای انجام معاملات اعتبار اسنادی  خود تماس حاصل نمایید.

09121815381 – 02833832

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.